Nye spaendende opgaver.........

Hvad man skal huske eller tage højde for til turen, eller et forslag til en tur.
Torben Vester
Geografisk sted: Beijing, Kina
Kontakt:

Indlæg af Torben Vester »

- Soeren og alle I andre, vaer sikker paa at vi ses i loebet af sommeren..!!
Naar man lever livet, som jeg goer i oejeblikket, er det sveaert at bevare de naere kontakter til omgangskredsen. Det er noget, som jeg er meget opmaerksom paa, men det kan godt vaere svaert, naar man ligger vandret........... pisse aergeligt, men jeg foeler, at jeg har nogle gode realationer til Alp folket - og disse vil jeg under ingen omstaendigheder forsoemme.
Nu er jeg jo ikke helt ny mere og det betyder, at familien skrumper ind - jeg mistede min onkel i forgaars, mine foraeldre er borte ogt derfor bliver vennerne en vigtig del af hverdagen.
Hvis man vil bevare sin vennekreds, maa man aktivt pleje denne og derfor er jeg meget glad for den interesse, I alle viser mig for mit projekt og min person.
Ja, der blev den gamle sgu helt sentimental......... :lol:
Mange hilsener
Torben vester
Gæst

Indlæg af Gæst »

Det er sgu smukke ord Torben Gammelnok. Jeg glæder mig rigtig meget til at se dig igen til den bajer vi har snakket om. Og ellers hvis der er antydningen af bål, bajere og hygge i luften, så er jeg klar... sgu !! ;-)
Brugeravatar
iver
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Hej Torben :-)

Håber det går planmæssigt med projektet og at der kommer kunder i butiken :-)

Jeg ville bare lige høre om du havde modtaget dine håndtag? Jeg har monteret mine og det er sgu en af de bedste investeringer, jeg længe har gjort, set udfra pris/herlighedsværdi :-)

God vind, may the force be with you

Iver
Torben Vester
Kontakt:

Iver - det går ikke helt planmæssigt med projektet..... men efter kinesiske forhold er alt vist OK.
Og tak, jeg har fået håndtagene - de lå til mig, da jeg kom hjem fra Kina i aftes.
Torben
Torben Vester
Kontakt:

Hej Venner.
Sorry, jeg ikke har skrevet foer nu, men vi har ligget vandret her i Kina. Vi havde en rigtig god dag loerdag den 7. maj, hvor vi holdt en mindre reception, for at markere aabningen af restaurant The Little Mermaid. Der dukkede lidt over 100 personer op - solen skinnede, fadoellet var koldt og kokkene havde lavet et flot ta' selv bord - en dejlig dag. Meget sent og halvfuld loerdag aften, kunne jeg glaede mig over, at det umulige var lykkedes: at lave en Skandinavisk restauant i Kina paa 8 uger........
og pludselig gik det op for mig, at nu skulle jeg til at drive en restaurant..... jeg havde kun taenkt paa at blive klar til d. 7.

Allerede nu har vi fornuftigt med besoegende og for hver dag kommer der flere og flere. Vi laverer ogsaa lidt ud af huset til ambassaderne og den 29. maj, har vi et arrangement for den Danske Ambassade, hvor danmarks Radio's Symfoni orkester kommer til Beijing med 150 mand. Vi skal lever en del til ta' selv bordet og Charlotte (den ene kok) er udlejet hele aftenen.
Ellers er livet til at holde ud...... mellem 20 og 30 grader.
Jeg har koebt mountain bikes til kokkene og mig selv - det lugter da lidt af offroad.... flotte cycler med affjedring for og bag, 12 gear m.m. til ca. 400 dkk.
I aften kommer et dansk selskab (30 personer som rejser med Fyens Stifttidende) og skal have dansk boef og aeble kage
I morgen fylder jeg 49 - saa skal vi nok have lidt "kalas"..........!!!!
Jeg vil snarest laegge lidt billeder ind i albummet.
Jeg rejser hjem i starten at naeste uge - den danske forretning skal jo ogsaa passes.
Ha' det godt alle sammen.......
Mange hilsener
Torben
Brugeravatar
Peter AT
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Indlæg af Peter AT »

Hey Torben...

Tilykke med fødselsdagen................!!

Rart at du ikke sover tiden væk.. En ung mand som dig har godt af at være aktiv og arbejdssom, hvilket man må sige at du er.

Jeg vil gerne invitere på en dram med mere, når du har fået den danske muld under skoene igen.

Kontakter dig i midten af næste uge.

Med løftet forhjul..
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Brugeravatar
Søren Dahl
Geografisk sted: Kolding

Hej Torben og Peter

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Torben og Peter

Sig lige til når I skal have møde, jeg er MEGET interesseret i at møde Torben og høre lidt om Kina og se dit nye legetøj Peter....... :)

MVH Søren
Torben Vester
Kontakt:

Hej igen.
det lyder sgu godt Peter - maaske naeste weekend.....?? Og Soeren, jeg har masser af roeverhistorier herovre fra........ Glaeder mig til at vi kan ses.... Kineserene er OK, men det er Danskere nu ogsaa...
Torben
Brugeravatar
Søren Dahl

Hej Torben

Indlæg af Søren Dahl »

Hvis det skal være næste weekend skal du da med til Århus MC parade, Torben :)

MVH Søren
Torben Vester
Kontakt:

Hej.
Jeg kommer ikke hjem til weekenden - jeg er jo blevet aeldre, saa det kniber lidt med hukommelsen..........
Sagen er den, at mit visa er udloebet, uden jeg har bemaerket det. Jeg maa opholde mig 30 dage i landet efter ankomst...... shit, nu har jeg vaeret her i 33 dage og staar nok naermest til tugthus eller det der er vaerre....... Jeg kan ikke rejse ud af kina, foer der er styr paa dette.
I morgen maa jeg finde en loesning sammen med det lokale politi og vores "forbindelser" - men det er ikke godt og kan give problemer ved fremtidige indrejser. Men mon ikke lidt af de groenne, kan goere det hele lidt lettere........
Hvis I ikke hoerer fra mig mere - er jeg maaske havnet i Sibirien (eller det der er vaerre) :evil:
Igen har jeg beviset paa, at Kina ikke er saerlig langt efter vesten - 3 dage efter, at Star Wars 3 havde premiere, koebte jeg den her i Kina, som kopi til ca. 4 danske kroner - jo, de er sgu hurtige (til nogle ting) herovre.
Ha' en rigtig god parade.......
Torben
Brugeravatar
Peter AT
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Indlæg af Peter AT »

Ja.. det der med altzheimer er noget rigtig L...

Taler af erfaring.

Nå, hvis de ikke er ordentlige derovre i Kina, kan du bare fortælle om HARK, og at vi altså ikke finder os i hvad som helst.

Held og lykke med myndighederne.

Med løftet forhjul...
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Brugeravatar
Søren Dahl

Hej Torben

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Torben

Vi ses bare en anden gang, glæder mig meget til at se dig igen, Torben.

Ang. Starwar 3 så var jeg inde og se den i biffen her den anden dag, den er godt nok bare MEGA god. Hvis du får tid og lyst så skal du altså ind og se den på det store lærred, det er en kæmpe filmoplevelse hvis man naturligvis er til den slags film. ;-)

MVH Søren
Torben Vester
Kontakt:

- bare lige for at fortaelle, at jeg stadig er paa fri fod..............
Har brugt 4 timer hos politiet/visa kontoret - staaet i forkerte koer med forkerte papirer, faet taget billeder (med blaa baggrund - MEGET vigtigt)
har udfyldt nye papirer og tilbage i den forkerte koe - for tilsidst, at ende hvoer jeg startede - hos en pissesur og helt bestemt praemenstruel aandsvag kinesisk kvindelig politi fidus, som oplyste at nu var alt i order, bortset fra, at jeg manglede et bevis paa, at jeg boede paa det hotel som jeg har opgivet. Hotel noegle kortet var ikke nok - ejheller kvitteringer for indbetalt depositum siden jeg ankom........ Selv man er halvgammel, kan man godt blive smaa sur og jeg udbad mig derfor en forklaring, men kvindemennesket oplyste, at hun havde arbejdet hele dagen, var traet og derfor ikke orkede......... jeg fik stukket en folder, med oplysninger om forlaengelse af visa i haanden...... tro det eller lad vaere: DEN VAR SGU PAA KINESISK.
Efter stor smilende at have sagt paa dansk: DIN DUMME IDIOTISKE PIS KAELLING...... SGU!!!! - forlod jeg floejtende stedet, lige ved at eksplodere af raseri, afmagt og opgivelse
Jeg fremskaffer iaften dokumentationen fra hotellet og proever da bare igen imorgen - jo, livet er da dejligt (naar man trods alt er paa fri fod)........ humoristisk sans er noedvendigt herovre.
Jeg tror, at kokken Klaus og jeg skal have nogle kolde fadoeller i aften - maaske politistation situationen ser mere overkommelig ud med toemmermaend - og forresten ,nu har jeg faaet mine kredit kort til at virke igen. Da har vaeret "spaerret" i nogle dage - der er tilsynende et max beloeb for haevninger i udlandet paa 20.000 kr pr. lb. maaned. Dvs. nu har jeg ogsaa kunnet koebe en billet til DK.......
Mange hilsener fra Torben, med det ene ben i spaejldet - men nu med penge paa lommen
Torben Vester
Kontakt:

Hej alle.
Så er jeg tilbage i Danmark igen - alt er jo blevet grønt, mens jeg har været væk.... faktisk et fint lille land vi har her.
Jeg fik ordnet mit visum i lørdags (måtte betale 1.500 kr) og kom hjem i aftes.
Der var jo flot vejr til MC paraden - ærgeligt jeg ikke kunne være med.
Hilsen
Torben
Brugeravatar
Søren Dahl

Hej Torben!

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Torben

Det lyder bare rigtig fedt!

Hvornår tager du af sted igen? Jeg kører til Nordkapp den 11 juni - så vi når nok desværre ikke at ses før jeg tager af sted - men så er spørgsmålet bare hvor lang tid du bliver i DK? For jeg kører over fyn hjem - når jeg kommer fra Nordkapp - så hvis du er hjemme lørdag/søndag i uge 26 så kommer jeg squ forbi - så er jeg nok godt beskidt og fyldt op med gode røverhistorier fra turen nordpå.

MVH Søren
Besvar