Nye spaendende opgaver.........

Hvad man skal huske eller tage højde for til turen, eller et forslag til en tur.
Gæst

Indlæg af Gæst »

Hej Torben..

Spørg på dormcks forum på www.dormck.dk

Der er masser af ktm kørere, så der skal nok også være en der har en brugt tank liggende til dig.

Håber du har det godt ellers :-)

Tom
Torben Vester
Geografisk sted: Beijing, Kina
Kontakt:

Indlæg af Torben Vester »

Hej med jer.
Saa rundede vi 10.000 paa denne traad - imponerende.. tak for jeres interesse, hvilket jo forpligter til at fortsaette ved tasterne.... :-D
Jeg har fuld gang i nedpakning af mange aars liv her i DK - er du vimmer mand, jeg har mange ting.
Men kun en lille del pakkes ned og sendes til Kinesien. Om 14 dage skal der vaere ryddet ud i tingene - saa det er jo bare om at kloe paa.
Vi har jo koebt nye danske moebler i kina, saa det er kun kontor moebler og nogle gamle antikke fyrretraes ting der kommer med. Min nevoe er netop kommet igennem en skilsmisse og bodeling, saa han overtager en del - saa ved jeg da ogsaa hvem der ligger og sover paa min sofa, mens mit fjernsyn hyler i baggrunden....

Jeg koebte jo en fin KTM, som jeg har faaet delvis rigget til at blive sendt til Kina.
Den 5. august starter et 4000 km rally i Mongoliet - og hvis jeg ellers kan faa fysikken opdateret, har jeg besluttet at deltage. Derfor har jeg bestilt en masse udstyr til KTM'en - 30 L og 18L tank, roadbook, extra daek, en masse reservedele og en del andet "must have" - det er jo ikke let at skaffe disse ting i Kina.
KTM'en ender op med at blive en rigtig oerkenracer..... saa mangler vi bare manden til at koere den.... ;-)
Rally'et er ogsaa et oekonomi rally - her koeres dog en lidt anden rute og med mystiske koeretoejer - sidste aar deltog 4 Morris Mascot'er og en tosset japaner paa en Honda knallert med en fin pizza kasse paa bagagebaereren. Det er nogle Japanere der arrangerer og deltagerne er hovedsageligt fra Japan og Mongoliet - men ogsaa nogle faa Russere og sidste aar ogsaa 2 gutter fra Canada.
Kig evt. paa: http://www.sser.org/2006_btou/html_en/i ... #routeinfo
- her er en masse billeder fra sidste aar - det ser ud til at de hygger sig..

Vores guide til offroad majturen i Mongoliet, som har vundet i flere aar, maatte udgaa sidste aar med en defekt generator paa hans KTM 660 Rally. Vores rejsearrangoer blev nr. 45 - ogsaa KTM. Jo, der er nogle kompetente herrer som skal vise os rundt i det fremmede.......(laes: Gobi's sand ogt de endeloese sletter)

Vi er nogle gutter der arbejder paa, at indsaette et Dansk Team i BTOU 2007 Rally - meget spaendende, men mere om det, naar tingene er faldet paa plads - og "morfar" starter noget kondi traening og planerne er ogsaa at traene en masse offroad naar KTM'en er kommet frem. Dagsetaperne er paa mellem 350 og 550 km, saa det er jo ikke bare lige......
Jeg vender tilbage nar der er mere nyt om projektet.
Hilsen
Torben - mellem flytte kasser.
Brugeravatar
Søren Dahl
Geografisk sted: Kolding

Flytning.

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Torben.

Tusinde tak for i dag, det var smadder hyggeligt.

Til de som ikke var med i dag: Vi var en lille håndfuld HARK'er (og en enkelt TDMXTZ'er) som var nede i Haarby og hjælpe Torben med at pakke sine sager som skal til Kina.

Tak for prøveturen på KTM´, det var rigtig sjovt - den bliver du garanteret rigtig glad for! Tro da ikke at jeg er misundelig over det du skal ud og opleve på den ;-) Det bliver godt nok sejt.

Vi kom godt hjem, Henrik og jeg, og med lidt kompetent rendegraver assistance fra Henrik, kom kadetten fri igen da den satte sig fast på markvejen på vej over til Henrik - den nåede også at sætte sig fast igen på vej hjem, men så kom Henrik bare og trak mig fri igen, og rydede en 4 sporet motorvej jeg pænt kunne køre hjem på 8-) Det er dejligt at kende nogle venlig mennesker som har nogle stærke maskiner når det kniber.... ;-) Tak for hjælpen Henrik.

Ja man oplever meget på sådan en kedeligt søndag - jeg havde nok aldrig drømt om at jeg både skulle nå at køre på KTM, og prøve at kører i rendegraver samme dag ;-)

Mvh Søren
Torben Vester
Kontakt:

Hej med jer.
Tak til alle dem som hjalp mig med at fylde container.....det var sgu en flot gestus.....
Der er kommet et par afbud til Mongoliet/Kina turen fra 17. maj til den 2. juni.
Er der nogle der er friske til top oplevelser - bl.a opleve Gobi paa nakken af en KTM..... send mig en mail paa torben_vester@hotmail.com
Hurtig tilmelding noedvendig, idet der skal bestilles flybilletter NU....
Maa loebe igen - men vender snart tilbage med en laengere historie om livet her i Kinesien.
Hilsen
Turisten fra Kinas Hawai....
Torben
John

Turen over alle ture :-)

Indlæg af John »

Jeg har meldt mig som deltager til denne tur - fedest ! - Torben har fået en regulær tilmelding.
Hvem skal mere med fra HARK (der var jo afbud forstår jeg) ?

John :-D :-D :-D :-D :-D :-D
Brugeravatar
Søren Dahl

Hej John

Indlæg af Søren Dahl »

Hej John....

Glæder mig til at møde dig :)

Mvh Søren
..... som er med 8-)
John

Indlæg af John »

Fint Søren, vi har nu mødtes til en dakaraften i efteråret. Torben skriver at du kan fortælle meget mere om turen - jeg har læst hvad der er at læse i forum- ;-) ;-) hilsen John
Brugeravatar
Søren Dahl

Hej John

Indlæg af Søren Dahl »

Hej John

Nå - det er dig der er John - dejligt!!!! Glæder mig til at rejse sammen med dig.

Kig da forbi Randers en dag og få en kop kaffe, så fortæller jeg lidt om turen. Eller ring på tlf. 23236387 - eller begge dele 8-)

Mvh Søren
Torben Vester
Kontakt:

Hej med jer.
Nu maa det vist vaere tid for en lille Kina beretning.
Jeg fik jo pakket, lukket og slukket i Danmark - en maerkelig og underlig foelelse, at forlade hjemlandet og bosaette sig paa den anden side af jorden..... Inderst inde havde jeg taget beslutningen for laenge siden - men at lukke helt ned i DK var en svaer beslutning, som mentalt tog noget tid. Det var jo meget rart at have et hjem staaende, hvis........???
Men nu er det slut i DK og det er faktisk en stor lettelse, ikke at skulle taenke paa om alt stod godt til i Haarby.
Jeg fik lige en sidste hilsen i lufthavnen, hvor jeg maatte betale 3.600 kr i overvaegt..... surt, men jeg har jo mange gange sluppet godt afsted med mange kilo for meget i bagagen.
Jeg fik KTM'en udrustet til lidt oerkenrace, inden den blev pakket i en finerkasse og sat i containeren. Tripmaster, roadbook 18 og 30 liters tanke, 4 stk saeder, vacumbenzinpumpe og en masse andet. Jeg pakkede ogsaa en del reservedele, saa jeg ikke mangler det mest noedvendige foreloebig. Opstaar der et akut reservedels behov, har jeg den mulighed at faa det fra KTM tours i Mongoliet, som ligger inde med en masse, da Sukhee jo har 8 KTM'er koerende deroppe.
Min 20 fods container blev naesten helt fyldt....... ikke helt godt, naar vi efterhaanden ikke har en masse plads ledig og egentlig ikke mangler ret meget. Men lad os nu se om ikke der findes plads til det meste.
Jeg sendte ogsaa vaskemaskine, tumbler og opvaskemaskine herover og det har en lidt speciel grund: vi har indkoebt en flot og smart vaskemaskine som har indbygget toerretumbler - en skidesmart kondenstoerre ting..... med en masse knapper og blinkende displays....
Godt nok saa langt, men alt er paa kinesisk..... og jeg har derfor ikke en chance for at starte uhyret. Jeg har serioest forsoegt........ men har givet op.
Forestil jer, at vaere i et land, hvor den mest brugte kommunikatios form er en gang avanceret "gaet og grimasser" og ikke engang ens vaskemaskine forstaar hvad du siger/oensker........!!!
Som et absolut minimum, maa jeg vaere i stand til at kommunikere med vaskemaskinen - jeg, som altid har kunnet klare mig selv... ;-)
Det bliver sgu en stor dag, naar jeg saetter den foerste vask over..he,he
Containeren indeholder ogsaa de mange ting som jeg igennem de sidste 5 aar har slaebt hjem fra Kina - bl.a alt mit toej. Lidt skoert....!!
Containeren ankom til kinesisk havn, som planlagt, den 30. marts og den kom til Beijing i torsdags, for at blive toldbehandlet. For 2 uger siden blev alle pakkelister og noedvendige dokumenter afleveret til toldmyndighederne her i byen... alt saa ud til og vaere i orden. Det er umuligt, at faa en motorcykel ind i Kina - den er derfor blevet beskrevet som en sportsrekvisit - en motorcykel, som udelukkende skal bruges til race og aldrig kommer til at koere paa offentligtvej (eller ihvertfald ikke officielt - der komme nu et par falske plader paa). Umiddelbart saa det ud til at kunne lykkedes, men, men - containeren blev frigivet i fredags, men KTM'en og alle reservedele blev pillet ud og er nu toldernes varetaegt....... SHIT...!!! De mente, at den saa meget professionel ud og ville gerne kigge lidt mere paa sagen...... det er garanteret foerste gang, at saadan et uhyre kommer til toldbehandling i Kina. Jeg tror nok, at det er den eneste af slagsen der officielt findes i landet - der er vist et par stykker mere, som er blevet smuglet ind.
Mandag morgen tager jeg sammen med min kinesiske speditoer til tolderne og saa maa vi se hvad vi kan goere - men jeg tror nu nok at det skal lykkedes... paa en eller anden maade..... (laes: maaske en lille kuvert med nogle sedler kan fremskynde en positiv afslutning paa sagen)
Man vi faar at se....
Jeg er dog lidt bekymret for at den skal "forsvinde" imens den er i deres varetaegt - jeg har vaerdiansat den ret lavt (en fiktiv faktura) - for at reducere toldbeloebet..... hvis den nu forsvinder og jeg kun kan faa dette beloeb i erstatning, er det noget rigtig, rigtig shit..... mange kilo ud i den blaa luft....
Min ombyggede Kina Alp afsendes fra DK om en uge og vil nok vaere her on 7 uger - den forsoeges smuglet ind....... saa her bliver fyldt godt op med motorcykler: Suzuki RMX 250, Transalp 600 og en KTM 625 sxc. Jeg kigger efter et lille vaerksted her i naerheden, hvor jeg kan have alle tingene sikkert - har talt med en lokale politistation om at leje nogle lokaler hos dem - det maa vaere stedet for alle mine smuglervarer, falske nummerplader/reg. attester og mig selv uden gyldigt koerekort..;-)

Jeg har haft min soester og svoger paa besoeg herovre i 14 dage og vi tog et lille smut til Hainan - en kinesisk tropeoe - som med rette kaldes for Kinas Hawai. Dejligt at ligge i det hvide sand under palmerne med en kold oel i haanden - fik da ogsa staet lidt paa vandski.

Jeg har ogsaa sendt udstyr herover til fremstilling af ost - ja, det lyder tosset, men ost er meget dyrt i Kina og i min naivitet er jeg sikker paa at jeg kan fremstille nogle gode ost - starter med de bloede typer, som Brie, skimmeloste og feta. Nu skal jeg bare have fundet noget frisk maelk, som ikke indeholder antibiotika - de kinesiske farmere skyder bare deres koer i roeven med medicin, som det passer dem, hvilket giver store problemer for mejerierne.
Vejret herovre er blevet helt fint - mellem 18 og 25 grader om dagen, men stadig koeligt om natten. Traerne er ved at blive groenne og mange staar i fuldt blomster flor.... et flot syn.
Slut for denne gang - jeg saetter mig lige ud i gaardhaver og nyder solen og morgen kaffen.
Jeg vender tilbage naar der et nyt vedr. min motorcykel.
Hilsen
Torben i Kinesien - som nu snart tager til Mongoliet og oplever landet og Gobi paa Motorcykel, sammen med nogle rigtig super mennesker fra Danmark..... :-D :-D :-D :-D :-D
Brugeravatar
Nikolajsen
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Hej Torben
Held og lykke med det hele, både motorcykler og ost ;-)
Tankevækkende at bo i et land hvor små kuverter kan hjælpe :shock:
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Mogens Dammand

Indlæg af Mogens Dammand »

Hej Torben

Jeg fatter simpelthen ikke hvor du får al den energi fra, til at gå i gang med det ene projekt efter det andet, men klø på, det gi'r jo pote det du har gang i :-) så hvorfor ikke også tilføje "mejerist" på visitkortet :-D

Held og lykke med både KTM'er, Transalp og ostefremstillingen.

Hilsen
Mogens
Brugeravatar
Søren Dahl

Hej Torben

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Torben

Vi glæder os også meget....

Ja, held og lykke med projektet - det bliver enormt spændende at se hvordan det går med cyklerne - men Kina er mulighedernes land - hvis man ser dem - og det gør du kan vi vist roligt sige ;-)

Mvh Søren
Torben Vester
Kontakt:

Hej med jer.
Mogens, jeg tror nu ikke, at jeg har mere energi end saa mange andre - jeg har bare lidt svaert ved at sidde stille - hvis jer var i den skolepligtige alder, ville man maaske kalde det for en mild form for damp.... :lol: - og der dukker ind imellem skoere ideer frem.... det er dog kun nogle faa der ser dagens lys.
Oste fremstillingen startes naeste weekend - har fundet en bonde der kan levere noget god maelk....... men lad os nu se, jeg er foer blevet skuffet.
Ligesom jeg blev, skuffet da jeg haabede, at jeg ville faa min KTM i sidste uge.... Tolderne finder hele tiden paa nye krumspring - nu er vi ved at faa lavet importlicens...... det skulle efter toldernes udsagn vaere den sidste forhindring..... men lad os nu se... jeg tror ikke paa en skid foer den staar her hos mig. Champagnen ligger paa koel......
Hmmm.... maaske det der importlicens kan bruges til noget smart....??
Vi er nu naesten kommet paa plads med alle mine DK ting - fedt igen at have 43 t-skeer i skuffen og 30 snapseglas i skabet..... jo, gamle maend kender livets vaerdier...
Hilsen
Torben - nu er der kun 4 uger til Mongoliet.......
Torben Vester
Kontakt:

Ja, Nicolaisen, det er tankevaekkende at smaa kuverter kan bidrage til problem loesninger, men det er dog relationer til de rigtige mennesker der er det vigtigste her i Kina. Celine har en masse gode telefonnumre i hendes mobiltelefon - ikke for ingenting, at jeg kalder den for "the Golden phone" - og den er faktisk guldfarvet...
Nu kan jeg jo ikke sproget og kan derfor ikke "spoerge publikum" - saa denne telefon er livlinen..... :lol:
I starten af min Kina karriere havde jeg det svaert med bestikkelse og mild korruption...... men nu er det helt ok - bare jeg er en del af det.. ;-)
Hilsen
Torben, som er ubestikkelig med haandoere....... stoerre beloeb, tak..!!
Brugeravatar
Nikolajsen
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Torben Vester skrev:Ja, Nicolaisen, det er tankevaekkende at smaa kuverter kan bidrage til problem loesninger, men det er dog relationer til de rigtige mennesker der er det vigtigste her i Kina. Celine har en masse gode telefonnumre i hendes mobiltelefon - ikke for ingenting, at jeg kalder den for "the Golden phone" - og den er faktisk guldfarvet...
Nu kan jeg jo ikke sproget og kan derfor ikke "spoerge publikum" - saa denne telefon er livlinen..... :lol:
I starten af min Kina karriere havde jeg det svaert med bestikkelse og mild korruption...... men nu er det helt ok - bare jeg er en del af det.. ;-)
Hilsen
Torben, som er ubestikkelig med haandoere....... stoerre beloeb, tak..!!
:lol: :lol:
Ja, et gammelt ordsprog.... "Skik følge, eller land fly" så du gør nok det helt rigtige.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Besvar