I KTM sagen er der indtil i aftes ikke sket en skid...... meget frustrerende..!!
Celine er også ved at være træt af sagen, så træt at da hun sidst fik lavet negle (nogle fine sorte nogle), blev en negl lakeret orange med 3 sorte bogstaver: KTM........ logoet sidder på "skråt op fingeren"....
Speditøren har opgivet projektet og kastet håndklædet i ringen - så i de sidste 2 uger, er det Celine der har haft al kontakt til tolderne.
Vores "livline" - Celines gamle skolekammerat, som er tolder i Beijing airport - har arbejdet hårdt på sagen.
Efter hvad vi får oplyst er kassen med motorcyklen stadig i Tainjin toldernes varetægt.
Livlinen ringede i aftes kl. 23.30 og bad os tage til toldkontoret her i Beijing i dag og mødes med "toldoverbossen".... godt eller dårligt nyt ved vi ikke, men det opklares om nogle timer............ men man har vel lov at håbe..
Det er vist overflødeligt at bestrive Celines ansigsudtryk, da det forleden gik op for hende, at når og hvis KTM'en frigives fra tolden, skal den snart exportere til Mongoliet og importeres tilbage til Kina efter rally'et deroppe.
Jeg ved ikke om begrebet "Passe Carnet" findes på kinesisk, men det finder vi ud af.....
Livet er ikke let, men sørme spændende.....

Uden at have fået min KTM frem og uden at have gennemført mit første rally, har jeg nu kig på den næste udfordring: I kina afholdes asiens største ørkenrally Takliman Khan Desert Rally - det starter den 1. maj og 12 dage frem. I år blev det afholdt for 3. gang og deltagerantallet/bevågenheden vokser år for år. I år deltog flere fabriks team i bilklassen.
Arrangørene ordner indfortoldning af kørtetøjer...!! De har nok andre forbindelser end vi har som private....
Er der nogle der er friske på at deltage.....???
Gantulga er positiv, men han tænker vist mest på Dakar deltagelse i øjeblikket og det er jo forståeligt nok.
Slut herfra - skal være hos tolderne om 2 timer.......

Jeg vender tilbage...
Hilsen
Torben