Nye spaendende opgaver.........

Hvad man skal huske eller tage højde for til turen, eller et forslag til en tur.
Brugeravatar
Søren Dahl
Geografisk sted: Kolding

Hold kæft det er altså godt!

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Torben

Hold da kæft det er altså bare MEGA godt, og fedt at se alle de billeder fra restaurenten og omgivelserne. Det eneste man ikke må, hvis man ikke er i nærheden af at køleskab med masser af mad, er at se på retterne. Man dør jo af sult så - det ser bare RIGTIG lækkert ud. Jeg kan godt forstå at din restaurent er meget besøgt.

Det ser jo kanont lækkert ud - meget i modsætningen til hvad jeg generelt synes om mad om er fra Kina.

Det er også generelt en rigtig god og spændende hjemmeside man har lyst til at bruge og studere - det er som jeg ser det en født vinder som nok skal give dig en masse kunder........

RESPEKT her fra Randers.........

MVH Søren
Torben Vester
Geografisk sted: Beijing, Kina
Kontakt:

Indlæg af Torben Vester »

Hej Danmark.
Ja, saa rinder aaret ogsaa ud her i Kina - faktisk hele 7 timer foer Danmark.
2005 har for mig vaeret et godt aar, med mange og store forandringer/udfordringer, som har taeret paa kraefterne, men naar jeg ser tilbage, har det vaeret det hele vaerd.
Jeg vil sige tak for gode stunder og en fornoejelig kontakt til HARK folket.
GODT NYTAAR TIL JER ALLE SAMMEN.
Hilsen
Torben

PS: I aften skal der braendes en masse kinesere af..... de kan koebes i 3 meter lange baelter og lyder som et mega stort maskingevaer..fedt..!!
Torben Vester
Kontakt:

Hej.
Ja, saa sidder jeg i Brasilien - her er fint, solskin og 32 grader. Byen Manaus ligger ud til Amazonas floden, ganske taet paa aekvator.
Det var en meget lang tur herover - ogsaa fordi bag mig i flyet, sad en Brasiliansk mor med to uvorne unger, som lavede ballade og en masse larm paa turen... lidt traels....
For at fuldende "katastrofen" var min sidemand en Ole Thestrup type og saa er 14 timer i et fly sgu lang tid....
Jeg bliver her indtil naeste mandag, men har max. 3 dages arbejde, saa der vil vaere mulighed for at se lidt paa omraadet og ikke mindst indbyggerne - som er ganske paene.... :lol:
Hilsen
Torben - nu med samba rytmer i de lande skaeve ben.
Brugeravatar
Søren Dahl

Det er da utroligt ;)

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Torben

Det er simpethen utroligt hvor du kommer hen af her i verden - ja helt ærlig jeg undre mig ikke det mindste hvis du en dag skriver du er i en rumfærge på vej til Månen ;-)

Jeg kan altså ikke ligge skjul på at jeg er LIDT imponeret af dig.....

MVH Søren
Torben Vester
Kontakt:

Hej alle.
Så kom jeg til DK igen - tirsadg aften sent. Det var en rigtig træls rejse med en masse flyforsinkelser - men hjem kom jeg da.
Flyturen fra Sao Paolo til Frankfurt (12 timer) var plaget af "meget ujævn vej" - flyet hoppede afsted i en sådanne grad, at jeg faktisk var bekymret for at vingerne skulle brække af og det var helt umuligt at sove.
Ellers kan jeg kun sige at Brasilien er et fint land med velige mennesker som taler perfekt Portugisisk - men det gør jeg desværre ikke, så der er sprogproblemer - ikke mange taler andet.
jeg nåede også en sejltur på Amazonas og en tur til regnskoven - en stor oplevelse og en masse nye indtryk - og (malaria) myggestik.

Jeg roder lidt med noget hjemmeside sjov - den er ikke færdig, men der findes da lidt på: www.x-ploremore.dk - det er ikke let for en amatør, men jeg roder videre med projektet, når jeg har tid.
Det er kun startsiden og Brasilien der (næsten) virker...
Hilsen
Torben
Brugeravatar
Søren Dahl

Hej Torben

Indlæg af Søren Dahl »

Total for cool!

Det er en rigtig god side, selvfølgelig er den ikke færdig, og der er også nogle finpudsninger, men ellers synes jeg det er vildt spændende. Det er med andre ord en elektronisk erindrings side. FEDT

MVH Søren
Torben Vester
Kontakt:

Hej med jer.
Ja, saa har jeg vaeret i Kina en uges tid. Her har der vaeret fejret det kinesiske nyt aar - kineserne koerer ogsaa efter en anden gammel kalender, men heldigvis har den vestlige efterhaanden faaet overtaget, saa alle har en lille mulighed for at vide hvilken dato det er.
Alle transport systemer (tog, bus og fly) har vaeret totalt i kaos - alle udflyttede kinesere skal hjem til deres landsby - og det er mange.
Forleden var der en koe af 100.000 mennesker paa Beijings hovedbanegaard - det lykkedes, at faa alle afsted i loebet af 24 timer.
Jo, her har man ogsaa "tog til tiden"... :lol:
Jeg laeste forleden, at salget af bleer til voksne, stiget enormt i forbindelse med rejserne til nytaaret - der findes ingen toiletter i togene paa landet og derfor staar man bare proppet i toget i rigtig mange timer - og skider i bleen/bukserne...........
Jo, tingene er noget anderledes herovre.
Efter 13 aar er det i aar igen blevet tilladt at braende fyrvaerkeri af her i Beijing - og, tro mig, det goer man. Byen har den sidste uge genlydt at bulder og brag - rigtige store....
Fra hoejhusenes vinduer suser raketter og kanonslag ud i alle retningen - flot at skue, naar man selv bor paa 15. sal - og vinduerne er lukket.. :lol:
Kineserne har en masse gamle traditioner - den ene mere underlig end den anden..... under nytaars dagene, spises der specielle ting paa specielle dage og et andet eksempel er, at de foerste 30 dage i det nye aar, maa man ikke blive klippet eller koebe nye sko.
Godt man ikke ernaerer sig som frisoer eller skohandler - jeg gaar da bare langhaaret rundt og mangler en saal paa min hoejre sko - ok for mig.. :-D
Ellers foelger jeg jo Muhammed sagen paa nettet - det er sgu trist at denne lille sag har udviklet sig til det den har.
I Kina findes omkring 50 millioner muslimer, saa det er ikke lige i disse dage, at jeg gaar med min cap med det flotte danske flag....
De kinesiske muslimer er nu helt anderledes afslappede i forhold til religionen end de fanatiske som nu laver en masse ballade i mellemoesten - saa jeg foeler mig helt tryg herovre - indtil videre.
Vi har promoveret restauranten, som en Skandinavisk, hvilket maaske er godt lige nu i disse dage - de aotonome kinesere (som helt sikkert findes), ved ikke hvad Skandinavien er for noget.
Her sidder jeg saa - Danmark spiller lige nu haandbold semifinale mod Spanien og jeg kan ikke komme igennem til P3 paa nettet... shit..!!
Ha' det godt derhjemme - vi "snakkes" maaske paa forum engang..
Hilsen
Torben - nu uden det danske flag paa hatten....
Brugeravatar
Søren Dahl

Hej Torben

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Torben

Danmark tabte desværre kampen, kan jeg så oplyse hvis du ikke allerede ved det. Ikke fordi jeg interessere mig ret meget for håndbold, men så tilfældigvis slutningen da jeg var på besøg hjemme hos måtter.....

Ja det er godt nok noget roderi med den Muhammed sag - øv øv, men mon ikke man finder en diplomatisk løsning på problemet - det håber jeg i hvert fald - og gerne snart - jeg skal nemlig en tur ned gennem europa her til sommer - og jeg vil altså gerne kunne have den sikkerhed at sige at jeg er dansker til den tid - nå ja, ellers er jeg jo bare fra Canada eller sådan noget - mc skal jeg i hvert fald ud og køre - det ligger helt fast - Muhammed eller ej - går det helt galt her i Europa tager jeg squ bare min Islands tur i år og venter med Alperne - så kan de lære det - mig orinteret er der ikke så mange Muslimer på Island ;-)

Lidt vildt at høre ang. det kinisiske nytår - de går da godt nok til den må jeg sige - og sjovt det med bleerne - sjovt at tænke på at der er sådan i kina ;-)

Torben pas godt på dig selv og dine restaurenter - især i disse spændte tider.....

MVH Søren
Torben Vester
Kontakt:

Hej alle.
Lige en kort hilsen her fra Beijing.
Alt er OK - det Kinesiske nytaars halloej er ovestaaet og det er igen blevet hverdag. Vores fastboende Skandinaviske kunder er tilbage, saa nu er der flere kunder i butikken igen.
Ogsaa turisterne er ved at indfinde sig, saa vi er godt tilfredse.
Det aarlige danske Gallabal afholdes her naeste loerdag og aarets danske navn er Sko/Torp - saa det skal nok blive en god aften/nat.
Der betales en hoej billetpris og der afholdes auktion over diverse effekter og overskudet gaar til opbygning af en skole i det sydlige Kina. Sidste aar blev der et overskud paa nogle hundredetusinde - i aar er der deltagerrekord, med 350 personer, saa mon ikke der bliver en god slat penge til boernene dernede.
Paa auktionen, er der en bestemt ting, som jeg vil forsoege at koebe - men mere om det senere....
Min smoking er i DK, saa jeg har bestilt en ny, som jeg skal have hentet i dag - hvis ellers skraedderen har faaet den syet saa den passer min flotte krop..... :roll:
Jeg er ogsaa ved at faa lidt mere styr paa turen til Mongoliet til sommer, men der er meget at arrangere endnu - ligesom Alpen stadig staar paa mit vaerksted i DK - rimelig "ikke koereklar".....
Hvis nogle af jer har lyst til en MC tur i Mongoliet kan I kigge paa http://www.discovermongolia.mn/tours/Ad ... tours.html
Der er ogsaa nogle fine billeder fra dette smukke land i gallery.
Ha det godt.
Hilsen
Torben
Torben Vester
Kontakt:

Hej Danmark.
Lige en kort hilsen fra Beijing - her er alt ok. Vi havde et godt Galla Bal i loerdags - Sko/Torp satte festen op det roede felt, indtil den lyse morgen.
Auktionen indbragte 440.000 dkr - saa starter skole byggeriet nede sydpaa. (saa de smaa kineser boern, kan blive rigtig kloge og tage nogle flere af vores jobs - skrevet med et stort smil paa laeben)
Jeg boed paa en signeret kogebog af Prins henrik, men stod af ved 6.000 - den blev solgt for 11.000......... maaske lidt meget for en fransk kogebog....;-)
I aten har vi Jakob Haugaard paa besoeg - han er herovre, fordi hans soen laeser kinesisk her i Beijing - saa vi skal nok faa en sjov aften.
Det glaeder mig, at 'se" saa mange nye folk her paa forum - velkommen til jer alle og det er min overbevisning, at I vil faa mange gode timer med Alpen - maaske ses vi i loebet af sommeren...??
Mange hilsener
Torben - Beijing, Kina, som vil faa op til 15 grader i weekenden
Brugeravatar
Søren Dahl

Hej Torben

Indlæg af Søren Dahl »

Ja, vi når nok op på 0 grader med lidt held - så jeg er da slet ikke misundelig ;-)

MVH Søren
Torben Vester
Kontakt:

Hej.
Efter nu snart et par uger i DK, maa det vaere tiden til en lille rejse.... til Kina.
Jeg rejser skaertorsdag - skal ud og lave paaskefrokost til de fastboende.
Jeg har brugt en del tid med at skrue i Alpen som skal sendes til Kina. Der er bl.a blevet malet og monteret den nye 36l tank og kaabe dele som passer til. Der er monteret en vacum benzinpumpe. Der er ogsaa blevet monteret Zega boxe ( har lavet nye og rigtig stabile beslag), Scotoiler og alu bundplade fra en AT - jeg lavede nye befaestigelser som blev svejset til stellet - ligesom styrtboejlen er blevet forstaerket og ogsaa boltes paa beslag som ogsaa er svejset til stellet - den der med bespaending ved koelerens 6 mm bolt, tror jeg ikke rigtig paa hvis man laegger sig ned med fuld oppakning.....
Zenon lyset er monteret og afprovet - det lyser rigtig rigtig godt.
Alpen er nu proevesamlet og jeg har koert nogle hundrede kilometer og stort set er alt ok - men der er stadig noget at goere. Har nu faaet nye staalplader til koblingen - saa kan jeg ogsaa faa den skiftet. Mit saede er til ombetraekning og faar ogssa nyt skumgummi - som polstermanden siger, ikke giver oem roev...... vi faar at se....
Alt i alt har jeg lavet en masse smaa ting, som forhaabentlig vil lette turen og jeg har ogsaa forsoegt, at reparere lidt paa forskud....
Jeg kommer tilbage til DK den 25. April og saa skal der lige skrues faerdigt, saaledes den forhaabentlig kan senden inden jeg rejser derud igen den 6. maj.
Fra den 7. til den 10 maj skal jeg flytte en UV installation i Beijing - noget udstyr som jeg monterede foer jul - lidt skoert, men kunden betaler jo og faktisk helt godt.
Jeg fejrer jo min 50 aars foedselsdag i Beijing den 19. maj og der er faktisk 25 personer der rejser fra DK for at fejre mig derovre - det er flot og det glaeder den gamle.
Jeg og mit kinesiske netvaerk diskuterer med de kinesiske myndigheder, om det overhovedet er muligt, at faa en MC ind i Kina.......det er lidt noget skrammel, men mon ikke vi finder en loesning. Jeg kan maaske godt faa den "smuglet" ind paa en maade, men jeg maa have nogle papirer, naar jeg skal ud af Kina og ind i Mongoliet......Jeg har forsoegt, at faa den paa graenseplader, men den gaar ikke - det skal vaere et nyt koeretoej eller tidligere vaeret paa danske plader. Og hvis jeg betaler dansk afgift vil jeg ikke faa ret meget tilbage ved udfoersel.
Meen, der maa vaere en udvej og det skal nu nok lykkedes - ellers maa jeg jo koere den derover... :lol:
Maaske kan vi stikke hovederne sammen inden Alpen sendes...
Forresten: Vi serverer nu smoerrebroed til danske rejsende der besoeger den kinesiske mur.... Vi serverede 120 stykker sidste tirsdag og det var en stor succes, saa det fortsaetter vi med fremover.
Hilsen
Torben - langt vaek fra Kinesien
Torben Vester
Kontakt:

Hejsa Danmark....
Tilbage i Kinesien og paa haardt arbejde.....
Vi fik lavet en fin paaskefrokost med hele svineriet: 4 slags sild, Roastbeef, lam med mint gele og en masse andet godt.
Vi havde 30 personer til frokost kl. 14:00 - jeg havde lavet en fast pris incl. fri snaps og oel - saa er det meget lettere at holde styr paa ,naar man selv bliver halvberuset.... :lol:
Alle var glade og noed eftermoddagen i straaelende sol.
Klokken 20:00 ankom 20 gaester fra Danfoss, som da gerne lige ville have noget dansk mad.... bare kom an - alle blev betjent og fik en forrygende aften. Klokken 03:00 sendte jeg de resterende paa luderbar og gik selv hjem i seng (ja, indroemmet, jeg bliver jo aeldre....).
Inden de stak af, fik vi en bestilling til her i aften paa 40 personer - det samme selskab fra Danfoss, som gerne lige ville have noget rigtig mad inden de rejste hjem.
Aftener var perfekt - vi serverede: Tun mousse, boef stroganof og flamberede pandekager med is. Jeg var selv i opvasken og kan sige, at alle tallerkner var absolut HELT rene, da de kom retur fra bordet - det er sgu en foernoejelse, at servere for saadanne personer.... efter 8 dage i Kina er de nogle taknemlige kunder.....
Slut for denne gang - jeg skal i seng (klokken er her 01:00) og jeg skal til helbredstjek i morgen - min laege aerklaering er blevet 5 dage for gammel til mit Z- visa - Et Z-visa giver fast opholdstilladelse og arbejdstilladelse (sikke noget skrammel, saa skal jeg maaske til at arbejde herovre...)
Slut for denne gang - god paaske til jer alle.
Hilsen
Torben - Kinesien
Brugeravatar
Søren Dahl

Hej Torben

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Torben

Kanon arrangement du har haft - og det må også være dejligt at snakke med nogle danskere. Klokken er 00.00 her hjemme i DK, og jeg må da indrømme at jeg sad og blevet NOGET sulten da jeg læste hvad gæsterne havde fået at spise - wau det lyder lækkert!

Jeg kom også til at tænke på dig i dag, Torben, og bare roligt - det var ikke mens jeg vaskede op ;-) - Jeg var på en herre fed MC tur sammen med en gammel klassekammerat som sad bag på. Han bor i Herning og kender mange gode TransAlp venlige steder med jordveje etc. Vi var bl.a. inde og se Brunkulslejerne ved Søby som VIRKELIG er et besøg værd - kanon godt indslag. Derefter kørte vi til Vesterhavet - det var 15 grader i dag med høj sol - helt kanon. Det var her ude ved Vesterhavet at jeg kom til at tænke på dig - vi to skal fandme ud og køre strand sammen igen - og det skal være nede ved Hvidesande - det område er simpelthen en off road perle for sådan nogle pølsevogns helte som os to - kanon gode opkørsler, bred strand med forskelligt typer sand - ingen turister og helt sikkert også en pølsevogn et eller andet sted ;-)

Mvh Søren
Torben Vester
Kontakt:

Hej.
Ja, Soeren, vi maa se om ikke vi kan komme en tur til stranden igen - vi havde en rigtig god dag sidst.....
Her i Beijing er humoeret blandet - vejret driller og der er store problemer med at faa alpen ind i landet.
Foerst vejret: De sidste dage har her vaeret sandstorm. Det har blaest ret kraftigt og vinden kom fra nordvest - fra Gobi oerkenen. Beijing er daekket af et fint lag gult oerkensand - jeg har hoert, at der er landet omkring 300.000 tons sand og det er jo noget...... Sandet er saa fint, at det kommer ind overalt - mine vindueskarme er nu blevet til Gobi oerken..!!
Ubemaerket (for mig og flere andre), er der indfoert nye regler for indfoersel af motorkoeretoejer. De skal nu opfylde kravene i EURO 2 regulativet m.h.t. forurening - uden at kende dette regulativ i detaljer, tyder noget paa, at det rammer mig - rigtig haardt....
Det har ogsaa ramt en nylig udstationeret fra Udenrigsministeriet, som netop han faaet sin Land Rover sejlet herover - en diesel model, som ikke kan komme paa diplomat plader - eller maaske paa plader overhovedet..... Han skulle faktisk have vaeret med paa oerken straekningen gennem Gobi til Ulaan Bator - Mongoliets hovedstad.
Det er rigtig noget pis, men jeg arbejder videre - maaske loesningen vil vaere, at skille alpen ad og faa den sendt herover som reservedele af et par gange. Derefter er problemet at faa nogle papirer paa Alpen - ellers kan jeg ikke koere ud af Kina og ind i Mongoliet og tilbage over graensen.
Naar jeg ser mig omkring her i byen, forstaar jeg ikke helt, at kineserne nu opstiller saa skrappe krav til forurening af MC - men der skal jo startes et sted.... :cry:
Hilsen
Torben fra "lorte" Kinesien
I Kina er intet tilladt - men alt er muligt, saa mon ikke der findes en udvej..
Besvar