Nordkap!

Hvad man skal huske eller tage højde for til turen, eller et forslag til en tur.
Besvar
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Nordkap!

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Alle

Nu er ferieplanerne for mit vedkommende planlagt - jeg tager afsted uge 24-26 målet er Nordkap. ( Den 11 juni kl. 12.30 med færge fra Hirtshals - Kr. Sand). Grunden til at vi tager af sted så tidligt, min kammerat og jeg, er at vi vil opleve sneen på bjergene (vejene er helt fri for sne på denne årstid) og så vil vi undgå de forbandede autocampere!!! (håber ikke jeg træder nogle over tæerne ;) Jeg glæder mig rigtig meget! Min kammarat har GPS 5 som jeg selv har, men han har bare købt opdateringen til hele Europa, så de nye Norge opdateringer er med, med ALLE de små grus og jordveje, så de skal afprøves - så kan det jo være at min TransHarley rent faktisk skrifter navn til TransAlp igen fordi den måske får lidt ridser - men jeg er egenteligt også lidt ligeglad - det er ikke essensen at have verdens flotteste motorcykel (det bliver en Alp nok heller ikke ;) Men det er i hvert fald en af verdens bedste off road touring cykler - og det skal den fortsat bruges til - det er sikkert - hvis jeg ikke tør bruge den til det kan jeg lige så godt sælge lortet og købe mig en autocamper og klippe pi**en af!!!! ;-)

Hvad er Jeres ferieplaner (altså dem som foregår på motorcykel) for i år - fortæl fortæl :-D

MVH Søren
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Ferie + småture

Indlæg af Søren Dahl »

Nu er jeg klar over, at det jo ikke er alle som af familiemæssige årsager kan tage på ferie på MC, men kom alligevel med Jeres planer om hvilke ture I har tænkt Jer at køre I år (altså ikke dem til bageren og hjem igen ;-) ) Eventuelt planer om ture til nogle af landets/udelandets træf eller arrangementer! Det kunne være sjovt at høre, om hvad I kører hen når i sidder på cyklen!

For mit eget vedkommende kan jeg selv fotælle, at jeg selv bruger meget tid ude i mols bjerge, både på de små grusveje men også på de herlige små veje som er der ude.

Hvert år er jeg selv til Træf på Toppe samt Race Day i bode, to fede træf synes jeg - stiller faktisk selv op næste år på Alpen - andre som vil være med? Tror aldrig folk har set en Alp på racestrippen - men det får de at se i år, så skal TransHarleyen fandme rykkes ned af strippen så selv V-mas kørerne ikke gider stille op - nåja det er ikke selvtilliden der fejler noget!

Jeg kører faktisk til motorcykelmesse i Hamborg her den 29 januar, skal ned og se på de nye bambusraketter og andre gale motorcykler - forhåbenteligt er der også vinderen af Dakars motorcykel! Plejer altid at være et godt tilløbsstykke! Glemmer aldrig det år hvor jeg så Meonis LC8 racer da han vandt i 2001 - har mange billeder af det og den står sku op endnu, er du gal det var fedt - sådan en ørken racer er FANDEME høj, det kan jeg love jer!!! ;-) Hvis Claus Christensen skal køre, tager jeg iøvrigt til starten af Dakar løbet næste år! Jeg er STOR fjernsyns dakar entusiast, men i år vil jeg altså ned og se det starte, hvis ønonomien er til det naturligvis ;) Jeg har iøvrig skrevet en del med Claus Christensen under dakar, og han har beskrevet hvordan det er at være med i det hele! Jeg har iøvrigt rost ham meget for sit speaker arbejde - mit grundlag er den anden speaker som hedder Søren etellerandet, han er i hvert fald ikke NÆR så god som Claus, synes jeg i hvert fald!

Hmm.... nu skriver jeg vist bare for at holde mig vågen...... ;-)

MVH Søren
Besvar