Østersøen rundt...?

Hvad man skal huske eller tage højde for til turen, eller et forslag til en tur.
Besvar
Dan V.

Østersøen rundt...?

Indlæg af Dan V. »

Jeg er såmænd blot eventyrlysten...

Har nogen heringe kendskab til nogen, der har været Østersøen rundt?

Dvs. Norge/Sverige - Finland - Baltikum - Polen - Tyskland osv.

Det kan vel gøres med små 5000km og ca. 14 dage, eller...?
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Har ikke lige erfaring med denne tur, men min erfaring med andre ture siger at hvis man "måler" kilometerne med f.eks. Google Earth, skal man lægge mellem 40 - 50% oven i. Og jeg måler (godt nok hurtigt ;-) ) 4400 kilometer + 40 %.

Det er faktisk en tur jeg selv har snakket om med min legekammerat (Yaknudsen) men vi har droppet den fordi der er så langt (mange dage), og så fordi at vi har fået af vide at Finland ikke er særligt spændende at køre i.

Men turen ser nemlig fed ud, når man kigger på et kort 8-)
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Lyder som en spændende tur, man får med sikkerhed set en del forskeligt......

Hvis du kigger på et feks Michelin kort står de faktiske afstande.......

Men jeg vil gætte på at det kan gøres på 14, men så skal du nok også køre 500-700 km om dagen.....

Mvh Iver

Ps. Fedt billede på din "profil", af Gregs poster med autograf af Eddy Hau
Fuck Chrome.
HARK Rules
Dan V.

Afstande...

Indlæg af Dan V. »

Ja, afstande og tid er selvfølgelig godt at vide, men jeg tænkte nu også på erfaringer fra den tur. Er den værd at bruge en ferie på?
Diverse tips er meget velkomne :-)

Det kunne jo f.eks. være at turen via Sankt Petersburg er for lang eller der er andre forhindringer, rundt om Østersøen....

Øhh ja... jeg har været så fræk at tyv-låne Gregs billede... Det hænger også på min opslagstavle på mit job 8-)
Torben

Indlæg af Torben »

Hvis ikke min hukommelse svigter helt, og fantasien har taget over, så var der i et Touring Nyt en beskrivelse af netop et tur rundt om Østersøen.
Mener det var et par, og at de gjorde turen på forbavsende kort tid, så jeg ved læsningen syntes, at jeg nok ville have taget lidt mere tid om turen, når man nu var kommet uden for byskiltet.
Hvilket nummer af TN husker jeg ikke lige; men sidste år - måske forrige - tiden flyver jo afsted, når man er en glad motorcyklist.

Torben
Dan V.

TN...

Indlæg af Dan V. »

... Så må jeg hjem og lede - bladet burde være der.... jeg har vist alle blade helt tilbage til 97 og en hel del numre fra før også, så jeg må kunne finde det...... hvis jeg har tid nok... ;-)
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Hvis det er helt galt kan du jo tage klasikkeren til Nordkap, den er der flere fra klubben der har gjort, så er der Lofoten, hvor man kan komme på hvalsafari i Andenes. Østrig er også værd at køre til med masser af fede sving, dog noget mere "civiliseret" men alligevel fine ture, feks Grösglockner. Jeg selv var på Island her i sommer, og drømmer om Skotland og Maroko.....

Den slags billeder må man godt tyvstjæle, han er forresten lidt af en legende ham Greg, skulle efter sigende have kørt over ! million km på AT!!!

God weekend Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Afstande...

Indlæg af Nikolajsen »

Dan V. skrev:Er den værd at bruge en ferie på?
Som jeg skriver i mit tidligere indlæg, har jeg fået af vide at Finland (som en stor del af turen jo køres i) er meget "Dansk" i landskabet (bortset selvfølgelig for en masse søer), og dermed ikke så spændende som F.eks Norge.

Så nej, jeg mener ikke den tur er værd at bruge en ferie på. Så hellere noget mere rundt i Norge/Sverige.

Med mindre man ikke kun køre for at opleve fede veje og landskaber, (det gør jeg vist) men også de forskellige lande og deres indbyggere.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Besvar