Sheltertur 4 Oktober...

Hvad man skal huske eller tage højde for til turen, eller et forslag til en tur.
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Planer

Indlæg af Søren Dahl »

Hvis plan A svigter pga vejret er jeg klar på en Plan B - det ligger HELT fast!!! :)

Hvis jeg er den eneste der ikke skal med - skal jeg med alligevel - så køber jeg squ pressenninger så vi kan dække hele skoven :lol:

Men lad os se hvad vejret siger i morgen :)

Mvh Søren
Senest rettet af Søren Dahl 03. okt 2008, 08:14, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Vejrsituation....

Indlæg af Søren Dahl »

Vejret.

Aflæst fredag morgen 8.00
Lørdag:
Lidt eller nogen sol, men fortsat mulighed for enkelte byger. Dagtemp. op mellem 10 og 13 grader og let til frisk, stedvis hård vestlig vind, som i løbet af dagen drejer mod syd. Om aftenen og natten udbredt regn fra vest. Vinden tiltager op til kuling fra syd og sydøst. Temp. ned mellem 5 og 10 grader.

Søndag:
Først regn og frisk vind til kuling omkring syd. I løbet af dagen opklaring vestfra med lidt eller nogen sol, men også med enkelte byger, og jævn til hård vind fra sydvest og vest. Dagtemp. mellem 12 og 14 grader. Om natten mest tørt og ret klart. Temp. mellem 3 og 8 grader og svag til frisk vind fra sydvest og vest

Lørdag kommer der 20 mm
Søndag kommer der 2-5 mm
Regnen er primært om natten lørdag.

Hold øje med forum fredag aften og lørdag morgen..... tror vi befinder os mellem en plan A og B lige nu - vejret virker ikke særlig lovende - men på tur skal vi squ 8-)

Mvh Søren
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Hey Karina, godt vi har et vågent hovede i klubben :-) Og fin plan :!: :!: :!:

Den er jeg med på, der går jo også rygter om at i har gaskomfur :?: Og ikke at jeg nyder at lave mad, endsige synes om at indtage den slags opreklamerede nydelsesmidler :!: :!: :!: Men et gaskomfur er jo godt at lave mad på :lol: ............ Har jeg hørt :!: :!: :!: :!: Det er også nemmere når man slutter med en flambering i cognac 8-)

Men indtil videre siger vi plan A, vindens susen i træerne er jo et skønt orkester for os udefolk og småeventyrere ;-) .....

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
Henrik Larsen

Indlæg af Henrik Larsen »

Det var hurtigt i gav op... I er vel ikke bleven magelige eller sådan noget? Jeg har hørt at T.Hansen sælger sådan nogle små paraplyer som kan klikkes på cigaren, så skulle den være klaret ;-)

Nå, men vi tjekker forum imorgen, og ser om turen fortsat går til Vrads 8-)

Glæder mig til vi ses
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Tak for tippet :-D Jeg smutter om ved T.Hansen imorgen :-D :-D

Godt ord igen :!: :!: :!:

Nej ikke magelige, jeg er stadig med på plan A, men kan sagtens se Sørens argumenter, specielt når der er dikkedarre ved hans helbred....

Men Plan A er stadig i virke :!: :!: :!: B planer er jo kun til nøds, og jordskælv og anden force majeure......;-)

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Udvidelse af dikkedarrer

Indlæg af Søren Dahl »

Ja, og Iver for at det ikke skal være løgn er der kommet flere dikkedarrer til helbredet. Jeg har gået og makket med noget halsbetændelse her de sidste par dage - men lad os se - jeg "mærker" lige efter i morgen tidlig, så kan I læse her på forum i morgen formiddag om jeg kommer med eller ej....

Mvh Søren
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Hey Søren :-)

Det var pokkers, nu har jeg glædet mig som et lille barn til jul, til at være i dit gode selskab :!: :!: :!: :!: Håber du kommer dig, og kan tage med, fruen skranter også, men hun arbejder på at blive frisk :-)

Jeg er ved at koge lammefond, og det har jeg så gjort siden kl. 16 så der mangler et par timer endnu, men så skulle den også være prima til imorgen :-P

God bedring du gamle....

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 817
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Indlæg af Peter AT »

Man kan jo ikke sige at vejrguderne er med os.....

Det er nok ikke realistisk at lave bålmed med stormvarsel. Risikerer at støbejernsgryden suser væk sammen med ild og gløder.

Så.. i der er tilmeldt turen er velkomne hos os, så laver vi mad på indendørs "bål", og åbner evt, vinduerne hvis brændeovnen kaster for meget varme fra sig...

Der er rigtig fin plads til at alle kan få en soveplads..

Vi er klar midt på dagen, og ser frem til at se jer allesammen.

Adressen er:



Karina & Peter :-D ;-)
Senest rettet af Peter AT 09. okt 2008, 08:09, rettet i alt 1 gang.
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Hey Peter.

Lyder som en fin ide, men fuck hvor træls at vi ikke kommer på sheltertur, havde sgu glædet mig :cry: Men er nu sikker på vi nok skal få det hyggeligt alligevel :-D


Jeg tager brød, oliventamtam og lammekøle med tilbehør med, så tager vi den derfra :!: Ja og selvfølgelig de sædvanlige fornødenheder, cigar, cognac, rom whisky til irsk kaffe osv osv......

Glæder mig til at se alle, nye som gamle, håber alle tilmeldte kommer :!: :!: :!: :!: :-D

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
Brugeravatar
JP
Indlæg: 311
Tilmeldt: 16. aug 2007, 21:02
Geografisk sted: Nørager

Indlæg af JP »

Hej
Lyder som et fint tilbud med at være indendørs, nu da vejrguderne melder om hård kuling. Kommer midt på eftermiddagen, jeg tager noget røget laks med, hvis det har interesse. Jeg finder på noget andet til aftensmad, lam er ikke lige mig. Vi ses!

Hilsen Jørn P.
Brugeravatar
Nejmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: 09. jan 2005, 22:48
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Afgang

Indlæg af Nejmann »

Jeg lægger kursen mod Faarvang nu. Vi ses!
-Kåre
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Vi ses...

Indlæg af Søren Dahl »

Vi ses.... min hals opfører sig lidt bedre i dag......

Men tager bilen - kører hjem i aften/nat - er ingen grund til at tage risikoen med stormstyrke og regn - så er astraen bedre!

Glæder mig...... 8-)

Mvh Søren
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Tak

Indlæg af Søren Dahl »

Tak for en rigtig god aften. Efter vejret at vurderer var beslutningen om indendørs tur ret god.

Tak til Iver for den fantastiske mad....... det var intet mindre end et gastronomisk mesterværk!!!

Endnu en gang tusinde tak til Karina og Peter for ENDNU engang at lægge hus til et arrangement. Jeg har flere gang komplimenteret Jeres gæstfrihed, og det kan BESTEMT heller ikke gøres for tit. Kombinationen af omgivelserne og Jeres dejlige måde at være på, gør stedet til noget ganske særligt og I skal vide at være på besøg hos Jer, er noget jeg værdsætter meget meget højt.

Mvh Søren
Brugeravatar
Nejmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: 09. jan 2005, 22:48
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Tak

Indlæg af Nejmann »

Jeg mener det samme som Søren har skrevet ;-)

Til jer, der ikke var med: I gik glip af noget.
Blandt andet en masse god mad. Jeg skød et par billeder af chefkokken i aktion, som I kan se her

Med venlig hilsen - og mange tak!
Kåre
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Hvilken ynde...

Indlæg af Søren Dahl »

Hvilken ynde det er at se chefkokken i aktion, man kan se at det er med følelse at øllen bliver hældt i, og det bestemt ikke er tilfældigheder hvordan der bliver duftet til maden - det er med ynde og en dyb respekt for sit fag, kokken nænsomt rører i gryden..... Det er ikke blot mad Iver er ved at producerer, det er gastronomisk madkunst på højeste plan - intet er overladt til tilfældighederne - Iver - du er i sandheden en mester til dit fag - jeg har dybt respekt for dit arbejde, og vil glæde mig meget til næste praktiske forelæsning :lol:

Eller sagt på almindelig danske - hold kæft hvor smagte det godt!!!
;-)

Mvh Søren
Besvar