Sommertur til Touring Campen 20-21 juni 2009

Hvad man skal huske eller tage højde for til turen, eller et forslag til en tur.
Mogens Dammand

Indlæg af Mogens Dammand »

Hej Kåre og Søren
Undskyld at jeg ikke fulgte det op med en henvendelse til jer. Havde faktisk fået at vide at Søren ville stå for arrangementet på campen og at I i fællesskab ville lave en tur i det grønne. Sådan kan det gå når man er lidt naiv og tror på hvad man får at vide :-(

Leif
Tak for initiativet, du er hermed udnævnt til "Fællesturleder" ;-)

Ses om et par uger
/Mogens
Brugeravatar
Nejmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: 09. jan 2005, 22:48
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Re: Fællesturleder

Indlæg af Nejmann »

God ven skrev:Har aldrig kørt i spidsen for andre end mig selv- Men forkert det kan man da altid kører ;-)
Det er ikke så svært - altså at køre først - men jeg vil gerne give et par tips.

For det første skal man ikke køre for stærkt. Jo længere kolonnen er, des mere 'elastik' bliver der nede bagerst. Så hvis forreste mand altid kører den skiltede max-hastighed og accelerere friskt, så kan de bagerste komme til at køre rigtig stærkt, når de har været 'forsinket' af en bil og skal indhente 'feltet'.
Så kør lidt morfar-agtigt og lad de bagerste indhente af og til.

Det er jo rigtig godt, hvis alle når frem til målet i samlet flok, og dertil findes forskellige 'systemer'.

Så snart man er mere end 5-7 motorcykler er det svært for forreste mand at se, om alle er med. Man kan selvfølgelig tælle forlygter, men der er sikkert nogen i kollonen der skygger for andre - eller der kan være 'fremmede' motorcykler der har lagt sig bagerst. Derfor er det nødvendigt at uddelegere opgaven.

Det simpleste er, hvis alle kørere i kolonnen tager ansvar for 'sin næste' - altså sørger for at dén, der ligger bagved, altid er med. Det er naturligvis specielt vigtigt, når gruppen drejer.

En anden model har fast første- og sidste-kører. Når første-køreren drejer, bliver nummer to i rækken holdende og viser resten af kolonnen vej. Først når sidste-køreren kommer, må vejviseren indtage sin plads næstsidst i kolonnen.
Den metode virker vist bedst i 'åbent landskab' hvor det er nemt for vejviseren at finde et godt sted at parkere. Det er ikke altid let i en storby.

For alle forfølgerne er det vigtigste nok at holde afstand! Jeg har snart kørt med på mange små fællesture, og der har været en håndfuld episoder, hvor én pludselig har overhalet (til højre og venstre) med blokkerede hjul og hjertet oppe i halsen fordi han kørte for tæt på forankørende, nød udsigten og ikke opdagede, at dem foran var stoppet.
Det er aldrig godt at køre ind i nogen, men hvis det er en god ven er det dobbelt ærgerligt!

God tur!

mvh Kåre
Henrik Hald
Indlæg: 189
Tilmeldt: 11. nov 2004, 22:58
Geografisk sted: Vivild

Indlæg af Henrik Hald »

Hej, jeg regner med at tage ud på touringcampen fredag aften..

Henrik.. :-D
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Hej Hald.

jeg kommer også fredag aften.. Sørger du for øllebajere, eller skal jeg ?? Du gider vel ikke drikke noget Whisky-sprøjt :-)
Henrik Hald
Indlæg: 189
Tilmeldt: 11. nov 2004, 22:58
Geografisk sted: Vivild

Indlæg af Henrik Hald »

Hej Tom, det bliver sgu hyggeligt, jeg regner da med at tage øl med ;-) og sikkert også en sjat vodka, er vist ikke så vild med whisky ;-)

Henrik..
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Jeg er ikke så god til vodka, men så blander vi sgu bare :-)

jeg kører hjem igen i løbet af lørdagen, Konen skal jo også passes :-D
Henrik Larsen

Indlæg af Henrik Larsen »

Henrik Larsen skrev:Jeg er klar og kommer senest lørdag formiddag
Jeg må erkende at jeg er ved at have brændt lyset i begge ender og lidt på siden også, med nyt job, eksamen osv. -Så ny melding fra Hinnerup bliver: Jeg kommer senest lørdag aften :cry:

Håber I stadig står på benene til den tid :lol:
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Camp.

Indlæg af Søren Dahl »

Jeg kommer lørdag morgen, fredag aften er helliget min mormor (Bedstemor, som vi kalder hende), hun har opnået sin sommer nr. 98, og det vil jeg naturligvis fejre sammen med hende. Vi er også så priviligeret, at hun er særdeles frisk i hovedet på trods af hendes alder, hvilket må være en gave når(hvis) man når en så høj alder.

Jeg skal desuden til en 30 år fødselsdag lørdag aften til spisning, men det er i nabolaget, så kommer med højst sandsynlighed igen når jeg har spist og hygget lidt. :-D

Glæder mig til at se Jer alle sammen på campen. 8-)

Mvh Søren
Henrik Larsen

Indlæg af Henrik Larsen »

1.000 tak for godt selskab

Det var knagme hyggeligt (som altid når HARK rør på sig)... 8-)
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Jeg siger også tak for en hyggelig weekend. :ok:
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Torben

Indlæg af Torben »

Tak for en hyggelig eftermiddag med jer på Campen.
Det var jo lidt vemodigt at forlade det gode selskab "i utide"; men jeg må se at få bedre tid næste gang.
TA-hilsen

Torben
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 817
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Indlæg af Peter AT »

Ja.., hvor var det rart og hyggeligt at mødes med lidelsesfæller... Igen...

Ser frem til næste HARK sammenkomst.
Tror man kan blive lidt afhængig af det.
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Jeg siger også tak :-)
Det var super hyggeligt, selvom visse folk går i seng kl 2230 :-? ;-)

Nå men, Hald og mig fik os da en god snak ud på de små timer, om traktorer og andre ting jeg ikke husker :-D
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

tingtilsalg skrev:Jeg siger også tak :-)
Det var super hyggeligt, selvom visse folk går i seng kl 2230 :-? ;-)

Nå men, Hald og mig fik os da en god snak ud på de små timer, om traktorer og andre ting jeg ikke husker :-D
Dine øjne var vist allerede lidt slørede 22.30 :lol: hvis du mener at det var der de første gik i seng :lol: :lol:
Og så var det om plove, hold kæft hvor ved jeg mange ting om plove (lige nu), dem hvor hjulet sidder "forkert" så ploven går for dybt når man sænker den. Og dem der er produceret i Østrig, (jeg kan dog ikke lige huske hvad det var med dem :shock:
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

For satan det er godt :-D så meget huskede jeg sgu ikke engang selv :-D

Men ja, plove er jo noget rigtig fin mekanik heh.. eller kan da være det :-D
Besvar