Tur til Østrig

Hvad man skal huske eller tage højde for til turen, eller et forslag til en tur.
Poul Tvilum

Tur til Østrig

Indlæg af Poul Tvilum »

Nu skal det være. Jeg har længe kigget på en længere tur til sommer. Og da jeg ikke har den store mc-erfaring udenlands, har jeg allieret mig med rejsearrangøren Motour: Østrig i en uge i juli. Der burde endnu være nogle få ledige pladser, hvis nogle HARK'ere skulle blive inspireret :-)

http://motour.dk/Rejse.aspx?ID=163

Målet er også at udbrede kendskabet til motorcykelferie, så jeg skal skrive om turen bagefter i JP...
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 817
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Indlæg af Peter AT »

Hej Poul...

Glæd dig til turen med Henrik Tang, han er meget kompetent til at lave MC-ture, og i øvrigt en rigtig hyggelig fyr...

Vi ser frem til at læse mere. Dine artikler er altid en fornøjelse at læse :ok:
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Poul Tvilum

Indlæg af Poul Tvilum »

Hej Peter

Jo tak med hensyn til skriverierne - det bliver nu ikke til ret meget og det er meget varierende, hvor meget tid jeg har til det.

Jeg glæder mig også til at få nogle kilometer under dækkene. Henrik - der også skulle være medlem af HARK - har i øvrigt solgt sin egen Varadero. Og jeg ved ikke, hvad han har investeret i nu. Men Honda har jo nogle tilbud lige nu :-)
Brugeravatar
kjelde
Indlæg: 427
Tilmeldt: 15. nov 2008, 17:56
Geografisk sted: vamdrup

skønt

Indlæg af kjelde »

uha det lyder som en rigtig god tur. Tror også det er rigtig gode ture han laver. Vil du køre turen derned eller vil du med toget?
lars kjelde
En smøg forkorter ens liv med 2 min-en dobbelt whiskey med 4 min-at gå på arbejde med 8 timer
Poul Tvilum

Indlæg af Poul Tvilum »

Hej Lars

Jeg tager cyklen hele vejen - men med et mellemophold på vej ned og hjem. (Det giver dagsetaper af 500 km) Så kan jeg nå at runde Louis eller Polo, hvis jeg skulle få lyst...
Niels

Indlæg af Niels »

Det lyder som en rigtig god tur. Jeg har selv kørt sydpå en del gange de seneste 9 år, og et godt råd herfra, er at tage de mindre veje ned gennem tyskland. Når du ikke skal køre mere end 500 km pr dag, kan du lige så godt nyde det, og droppe motorvejene. Tyskland er meget smukt mange steder, og det er synd at blæse forbi det hele med 150 kmt.

Go tur, og god fornøjelse :-)

Mvh Niels.
Poul Tvilum

Indlæg af Poul Tvilum »

Hej Niels

Tak for tippet - det lyder som en rigtig god idé. Jeg har én gang kørt fra Verona i Italien til Århus på 16 timer. Godt nok i bil men alligevel - det er ikke ret charmerende :-)
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Østrig

Indlæg af Søren Dahl »

Har været i Østrig på MC ferie før - det er herre godt! Kan kun blive en succes oplevelse med Henrik Tang - han er super god!

Jeg tror Henrik har købt sig en BMW 1200 GS 8-)

Mvh Søren
Christian Lau

Indlæg af Christian Lau »

Hej
Jeg skal også en tur til Østrig den første uge i juli.. Var på turen med min nabo sidste år (han har en GS 1150 Adventure). Vi var i Garmish til den berømte BMWtræf, eller Motorraddays. Det var virkelig sjovt. Der var bla. en off road bane, som man kunne prøve på BMW 450 cc cross maskiner, MED instruktiør :lol: Det var sjov..

Kort fortalt, så tog vi biltoget fra Hamburg til München. Derfra gik det ad bjergveje til Garmish. Der var vi et par dage, derefter til Italien for at spise en RIGTIG pizza, overnatte, over Timmerssjock (skulle have været over Gross Glockner.. tilbage til Hamburg, autotog hjem.. Det var en fantastisk tur, som jeg gerne fortæller om ved lejlighed ;-)

Anyway, så kan det være vi ses dernede... Vi har allerede planlagt turen for i år.. Der bliver mange..RIGTIG mange sving.. ;-)

Mvh
Christian
Poul Tvilum

Indlæg af Poul Tvilum »

Det lyder dælme godt, Christian

Jeg kan heller ikke finde på mere at hælde på knallerten, selv gps-kortet er opdateret, så nu skal den vise sit værd i praksis :-)
Christian Lau

Indlæg af Christian Lau »

Øhhhhh ups.. lille korrektion.. Garmish ligger jo i Tyskland.. :-D Men vi kommer gennem Østrig på vej mod Italien..
Vi tager til Motorraddays, og efterfølgende Østrig, Italien (for at spise spise pizza.. Hvorfor??? Fordi man kan ;-) Udemærket undskyldning..).

Jeg er endnu ikke den lykkelige ejer af en GPS til mc, det må der gøres noget ved.. I så fald får jeg brug for vejledning i hvordan man laver strømudtag....

Mvh
Christian
Poul Tvilum

Indlæg af Poul Tvilum »

Vedr. strøm til gps'en - Pro Bike i Lystrup har en standardløsning, der fungerer rigtigt godt - men jeg kan ikke udtale mig om det tekniske. Det er der dog garanteret andre på forummet der kan...
Brugeravatar
kjelde
Indlæg: 427
Tilmeldt: 15. nov 2008, 17:56
Geografisk sted: vamdrup

Re: Tur til Østrig

Indlæg af kjelde »

Poul Tvilum skrev:Nu skal det være. Jeg har længe kigget på en længere tur til sommer. Og da jeg ikke har den store mc-erfaring udenlands, har jeg allieret mig med rejsearrangøren Motour: Østrig i en uge i juli. Der burde endnu være nogle få ledige pladser, hvis nogle HARK'ere skulle blive inspireret :-)

http://motour.dk/Rejse.aspx?ID=163

Målet er også at udbrede kendskabet til motorcykelferie, så jeg skal skrive om turen bagefter i JP...
Hej Poul
Hvordan gik din tur egentlig..........har du skrevet en artikel om turen?? Glæder mig til at læse den :-D
lars kjelde
En smøg forkorter ens liv med 2 min-en dobbelt whiskey med 4 min-at gå på arbejde med 8 timer
Poul Tvilum

Indlæg af Poul Tvilum »

Hej Kjelde

Jeg var afsted sidste juli. Rigtig fin tur, især bjergene husker jeg som imponerende at køre rundt i. Desværre er juli åbenbart en vejrmæssigt ustabil måned i Østrig, og det regnede da også rigtig meget. Jeg kørte hele vejen, dog med ophold ned og hjem. 900 km var det længste stræk - blev godt nok øm i bagsmækken bagefter. Men en luftpudesag - en Airhawk - ovenpå sadlen gjorde underværker hjemad.

Her er artiklen. Der er også en sidehistorie om området, man kan klikke på.

http://jp.dk/rejser/andet/article1765057.ece

Jeg har godt set, at en flok Hark'ere planlægger en tur til Harzen i år. Det lyder som en fint projekt - har også tænkt på at koble mig på. Men har ikke overblik over min feriesituation pt.

Mange hils
Brugeravatar
kjelde
Indlæg: 427
Tilmeldt: 15. nov 2008, 17:56
Geografisk sted: vamdrup

Indlæg af kjelde »

Hej Poul

Sikke dog en fin artikel. Rigtig godt skrevet. Jeg synes du skal ligge den ind under "ture" på hjemmesiden, så rigtig mange kan få glæde af at læse artiklen.
Det lyder til at det var en rigtig god tur.

Bodil og jeg havde også en tur til Østrig først i juni måned. Vi valgte dog at tage toget fra Hamburg til München, da vi ikke er så meget til motorvejskørsel, og tiden tillod ikke småveje til Østrig. Vi oplevede også voldsomt regn og sågar sne ved Grossglockner. Men havde også en kanon-tur. Der er så fantastisk flot dernede, og svingene er bare skønne.

Det kunne være rigtig fint hvis du tog med til Harzen. Det er jo bare fra torsdag til søndag, så det er jo ikke så meget ferie der skal bruges på det.

Hilsen Lars
lars kjelde
En smøg forkorter ens liv med 2 min-en dobbelt whiskey med 4 min-at gå på arbejde med 8 timer
Besvar