Lørdagstur på Sjælland, 2 udgave.

Hvad man skal huske eller tage højde for til turen, eller et forslag til en tur.
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Lørdagstur på Sjælland, 2 udgave.

Indlæg af Nikolajsen »

Nu gør jeg det igen, altså kører en lørdagstur d. 25/4, så hvis der er nogen der vil med, så mød op på parkerings pladsen ved Ikea i Taastrup, Mårkærvej 15, 2630 Taastrup, ved bensinstanderne, klokken 10.20 (afgang 10.30)
Det er godt nok i åbningstiden, men mon ikke der er plads til os alligevel. Turen vil denne gang komme til at foregå i min "baghave" :lol: som nærmere beskrevet er det stykke af Sjælland, der har disse yderpunkter: Roskilde, Frederikssund, Farum og Ballerup.
Turen vil gå nordpå til Buresø, derefter østpå til fiskesøen ved Drive in bio'en i Lynge, så går det sydpå til Værløse og derefter retur til Ikea's parkeringsplads.
Jeg har ikke lige kilometer på turen, men den er klart kortere end sidste gang, jeg vil tro at der går 2½ - 3 timer, inden vi er retur. (jeg er optaget senere om eftermiddagen og tidligere sover jeg :roll: ).
Der er en MacDonalds og selvfølgelig bensinstandere (uden kiosk og personale) ved Ikea, men ellers er der vist ikke mulighed for at provianterer undervejs, så medbring den forplejning i skal bruge. Og hvis i skal på Mac'en inden afgang, som kom i god tid ;-)
Jeg tror kun vi holder en pause undervejs, ved fiskesøen i Lynge. (her er der godt nok en slags kiosk, men om man kan købe andet en avn til krogen, ved jeg ikke.
Lige som sidste gang er "tilmelding" ikke nødvendig, men det er da altid rart at vide om der kommer nogen. (så ved man om man lige skal vente 2 min. mere :shock: )

Lidt senere....... Hov forresten, vi rammer nok en kort, men hullet grusvej undervejs.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Tidligere_medlem_1

Indlæg af Tidligere_medlem_1 »

God idé, Nikolajsen, med en "morgentur" på lørdag :lol:

Den er jeg med på. Ses Taastrup 10:20
Brugeravatar
Tinning
Indlæg: 743
Tilmeldt: 14. jul 2006, 23:11
Geografisk sted: Albertslund

Indlæg af Tinning »

jeg kommer også lørdag :-D vi ses i tåstrup
Christian Lau

Indlæg af Christian Lau »

Jeg forventer også at dukke op...

Giver lige en endelig melding fredag aften.. ;-)

Mvh
Christian
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

:ok:
Det er super godt.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Lindboe
Indlæg: 97
Tilmeldt: 26. feb 2009, 19:23
Geografisk sted: Odsherred

Indlæg af Lindboe »

Jeg kan desvære kun ønske jer god tur.

MVH Niels
Christian Lau

Indlæg af Christian Lau »

Godmorgen...
Jeg får problemer med at nå det... :-(
Er jeg der ikke 10.30 så ønsker jeg Jer god tur.
Mange hilsner
Christian
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Christian og Niels, tak for det.
Ærgeligt i ikke kunne få det passet ind. Men livet er, trods alt andet end motorcykler :-?
(Håber dog stadig på at Christian når det.)
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
Tinning
Indlæg: 743
Tilmeldt: 14. jul 2006, 23:11
Geografisk sted: Albertslund

Indlæg af Tinning »

det var en super dejlig måde at starte dagen på

takker for turen
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Selv tak, Tinning
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Christian Lau

Indlæg af Christian Lau »

Også en stor tak for en god formiddag i hyggeligt selskab..

Håber I kom godt hjem. Jeg tog motorvejen til Jyllingevej, gennem Kbh. og hjem langs strandvejen. Så alt i alt en dejlig dag.. ;-)

Mange hilsner
Christian
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Hva' faen Christian, kører du frivilligt ind igennem den store og farlige by :?: ;-)
Selv tak, Christian, og ja jeg kom i hvert fald godt hjem.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Tidligere_medlem_1

Indlæg af Tidligere_medlem_1 »

Han gjorde det igen, Nikolajsen. :ok:

Det var en super tur. Små snoede veje, gennem et flot og kuperet landskab med skove og søer, og små tørre veje der støvede gevaldigt :-D

Fællesturen var på 79 km. med 33 km/t. Jeg fik alligevel rullet 240 km.

Tak for en god tur og godt selskab.

Video: http://www.youtube.com/user/lykkedal

Foto: http://picasaweb.google.com/jenslykkedalolsen
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Hold da kæft Jens, hvor er det fint :ok: billeder og video............
Super fint med en "klub fotograf" 8-) . tak for det.
Og selv tak for turen, også til dig
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Christian Lau

Indlæg af Christian Lau »

HA HA ... Faktisk valgte jeg at tage den ind over Bispebuen, mod søerne, netop for at undgå Nørrebro............ Hvor er det sørgeligt, at man skal tænke den tanke!!! Endvidere, da jeg nåede til Strandvejen midt i Hellerup, så kunne jeg tænke :og her, blev nogle så angrebet med kojern igår....

Næææ... derfor skal vi have ungdommen til at opdage disse fantastiske maskiner vi kører på ! De skulle bare opleve en af Nicolaisens ture, så glemmer de alt om at rende rundt og banke hinanden!

Det var en super fin tur, jeg smiler stadig over grusvejen, hvor Nicolaisen gav lidt gazzzz... Jeg kørte som nummer to i rækken, så jeg undskylder, hvis jeg holdt jer andre tilbage fra at give mere gas... Sorry, men Afrikaneren og jeg er ikke sååååå erfarne.. ;-)

Det er nogle super billeder du har lagt ind! Rutten, er den hentet ud fra din Zumo, og lagt over i Google earth??????

Endnu engang tak for en rigtig hygglig tur!

Min blinklys knap har nu fået med WD40 og den er som NY ! Tak for det gode råd.. Faktisk er der på under siden lavet et "afløb", således at det overskydende WD40 dryppede ud.. ! OG det er faktisk så smart lavet, at åbningen vender "bagud", således at der ikke løber regnvand ind i systemet!!! Men det er vel også en Honda... :lol:

På onsdag skal jeg have givet gaskabler olie....
Og i løbet af ugen skal jeg have bestilt en Zumo...

Mange hilsner
Christian

Undskylder at jeg taler i telefon på de fine billeder, men det var arbejde.... :evil: igen.... :evil: :evil:
Besvar