Internationalt Sidevognstræf 4-6/9-2009.

Hvad man skal huske eller tage højde for til turen, eller et forslag til en tur.
Besvar
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 694
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Internationalt Sidevognstræf 4-6/9-2009.

Indlæg af Bønne »

Hej alle

Her i den kommende weekend kører jeg til Int. Sidevognstræf i Brædstrup i midtjylland.

Hvis nogen af jer skulle være interesseret i sidevognscykler (der kommer altid nogle fine udenlandske eksemplarer),
eller nysgerrige efter at se hvad sidevognstosser er for nogle størrelser :-D , er i velkomne til at kigge forbi, det er tilladt at komme solo.
Der bliver kørt fællestur lørdag over middag.

Se evt. mere info på: http://www.sidevogn.dk
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 694
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Indlæg af Bønne »

Hej Leif

Hvad var der sket? Jeg så dig på motorvejen syd for Vejle, men jeg kunne ikke nå at stoppe (140 km/t i ydersporet),
så jeg måtte til Fredericia Vest for at vende, og så tilbage til Vejle Syd for at vende igen, men da var du væk igen, og jeg havde ikke dit tlf.nr. :-?

Synd du ikke nåede at komme til Brædstrup, jeg fik tanktasken i fredags, og da min kone kørte i bil fordi vi skulle have nogle ting med derover,
tog hun den med, så du kunne se den hvis du kom.

Træffet gik rigtig godt, med besøg af en "delegation" fra Norsk Sidevogn Klubb, dem kender jeg efterhånden en del af.
Leif fra Vonge havde lavet fællesturen, den gik bla. af en meget fin grusvej: Nygårdsvej/Højdedraget mellem Vinding og Bryrup,
jeg vidste ikke at der faktisk findes rigtige hårnålesving i Danmark!
St. Hjøllundvej mellem Hjøllund og Vrads var også sjov, helt lige, men med en masse små bakker, så der fandt jeg ud af at en Varulv også kan flyve! :lol:

Og nogle fantastiske hedelandskaber, den slags har vi overhovedet ikke på Sjælland.

En af nordmændene fortalte at sidevognsfabrikanten "Mobec" havde bygget sidevogn på en Varadero, et meget spændende projekt, må være den ideelle vintercykel!
Ombygget til kardantræk på både baghjul og sidevognshjul, og med ekstra gearkasse med bakgear, landevejsgear og terrængear, ialt 24 gear! :lol:
Se den på:http://www.mobec.de/gespanne/superdrive/index.php
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Den er sgu da for syg, den sidevogn............ 8-) :ok:
Der er godt nok lavet en del om på den Varadero. Forgaffel, bagsvinger, kardantræk, osv. Foruden altså at bygge den sidevogn på...........
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Besvar