Gode forslag til tur ! søges.

Hvad man skal huske eller tage højde for til turen, eller et forslag til en tur.
Besvar
PAVJ

Gode forslag til tur ! søges.

Indlæg af PAVJ »

Hvis man nu lige fik en onsdag eftermiddag, torsdag, fredag ledig og gerne ville snurre en lille tur med lidt primitiv overnatning, vandrehjem, bed and breakfast ect. ect.
Vil ikke køre 1000 - vis af kilometer, radius Århus: nordtyskland, Sverige, nordjylland. Der skal også være tid til lidt naturnydelse, vandring, læsning eller andet kulturelt.

Har nogen her så et godt forslag??? :-D


M.v.h.

Poul
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 694
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Indlæg af Bønne »

Hvis det er fra i dag og frem, så kør f.eks. til Tändstikstræf i Bankeryd ved Jönköbing i Sverige.
Der er ca. 250 km fra Helsingborg, masser af natur, seværdigheder og kultur og mulighed for både fest eller afslapning.
Hytte kan lejes, men er nok optaget nu, ellers telt. Se link: http://w1.367.telia.com/~u36702943/
Jeg skulle selv have været derop, men har ikke tid pga. arbejde :-(, men det er nu også meget sjovt :-D
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Niels

Indlæg af Niels »

Tag færgen til Göteborg, og kør nordpå, til området mellem Väneren og vestkysten. Der er en masse små snoede veje, både grus og astfalt, og skovene er en smuk blanding af nåle og løvtræer (ikke kun gran, gran og atter gran, som lidt længere oppe) Jeg ved at der ligger et hyggeligt vandrehjem i Bengtsfors, hvor man kan bo i nogle meget gamle bondehuse, da stedet også er et museum. Se evt også sluserne i Håverud, og kør så nord på til Dals Langed. Det er en af de fedeste veje jeg har kørt på på MC. Det er som af køre i rutsjebane! Der er også en masse rigtig gode stæder langs kysten f.eks. Strömstad, og længere mod syd Smögen!

Uanset hvor du kører hen, så må du have en rigtig god tur!

Hilsen Niels
PAVJ

Indlæg af PAVJ »

:-D Tak for 2 gode forslag. Tändstikstræf bliver det nu ikke for det er ikke i denne uge jeg kører, kunne ellers være fedt med det gode vejr.

Dit forslag Niels, lyder tillokkende. Den skal jeg lige have kigget nærmere på.


Poul
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Niels skrev:Bengtsfors, hvor man kan bo i nogle meget gamle bondehuse, da stedet også er et museum. Se evt også sluserne i Håverud, og kør så nord på til Dals Langed.
Du mener syd på til Dals Länged, gør du ik' :?: (altså fra Bengtsfors)
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Niels

Indlæg af Niels »

jaa, joo altså alt efter hvor man nu kommer fra og i hvilken rækkefølge og alt det der. Men altså Fra syd mod nord Håverud - Dals Långed - Bengtsfos!
:oops:

Hilsen Niels
Besvar