Enduro på Island

Hvad man skal huske eller tage højde for til turen, eller et forslag til en tur.
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 694
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Indlæg af Bønne »

Tak for oplysningerne, jeg overvejer at ønske mig et i julegave :lol: , så jeg må jo lave lidt research inden jeg skriver det på ønskesedlen.
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Niels

Indlæg af Niels »

Jeg synes faktisk det er et fint lille og let kamera, det eneste jeg synes halter lidt er lyden. Der er ikke lyd på, når kameraet er i den vandtætte kasse...naturligvis kan man sige! Men jeg synes faktisk at det er en vigtig ting at få med. Jeg har ikke nogen erfaring med andre modeller, så jeg ved ikke hvad andre kan.

Ham der har kameraet bor lidt syd for Roskilde, og jeg er sikker på at du kan prøve at køre en tur med det. Hvis det har interesse kan jeg godt sætte dig i forbindelse med ham.

Hilsen Niels
Brugeravatar
Nejmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: 09. jan 2005, 22:48
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Indlæg af Nejmann »

Bønne skrev:Regn på linsen vil jo være et problem, uanset hvilket kamera der køres med
...med mindre man finder det store udstyr frem og lader den roterende frontlinse holde udsigten fri :-) Nok ikke SÅ praktisk som hjelmkamera...

Hos TenereKlubben er der forresten en lille flok der har diskuteret og købt hjelmkameraer for nyligt. Det er Vholdr Contour HD, og eksempel-klippene ser gode ud. Læs mere her.

mvh Kåre
Niels

Indlæg af Niels »

Hej Kåre.

Jeg har jo hørt lidt om at din Islandstur fik en skidt afslutning! Hvordan går det, er du kommet helt på højkant igen, og hvad med din MC?

Hilsen Niels
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 694
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Indlæg af Bønne »

Hej Niels

Jeg vil da gerne have en kontakt til ham, Roskilde er jo ikke så voldsomt langt væk fra mig.

Min mail-adresse står under medlemsoplysninger, så hvis du har hans tlf.nr. eller mail må du gerne sende det til mig.
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Brugeravatar
Nejmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: 09. jan 2005, 22:48
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Indlæg af Nejmann »

Niels skrev:Jeg har jo hørt lidt om at din Islandstur fik en skidt afslutning! Hvordan går det, er du kommet helt på højkant igen, og hvad med din MC?
Ja, min MC tog desværre en flyvetur efter otte dage på Island. Og Island kan være hård at lande på med 70 km/t, så det kostede en knust SuperTenere og et par brækkede arme - den højre knækkede lige over håndleddet og den venstre lige under skulderen.

Cyklen blev kasseret af forsikringen. En del knækkede kåbedele, et ødelagt instrumentpanel, en måske skæv forgaffel plus omkostninger til hjemtransport 'overhalede' cyklens værdi :-(.

Selv er jeg i fuld gang med genoptræning - fire timer ugentligt hos ergoterapeuterne og en times tid med hjemme-øvelser hver dag. Det går fremad, men ikke så stærkt. Heldigvis havde jeg hele beskyttelsesudstyret på da jeg faldt, så jeg slap trods alt for blå mærker og hudafskrabninger.

mvh Kåre
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 694
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Indlæg af Bønne »

Føj for f..... en tur! :shock:

Det er sgu da godt der trods alt ikke skete mere end det kan samles igen, håber du slipper uden mén.

God bedring. :-D
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Fy for en flyvetur :smadret:
God bedring..................
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Niels

Indlæg af Niels »

Jeg kørte i mit almindelige mc-tøj og så et par godt x støvler. Jeg havde ikke investeret i brynje, men skal jeg afsted igen, er der ikke nogen tvivl, jeg skal have hele svineriet på. Det ville i øvrigt have sparet mig for et trykket ribben, da jeg tog den ud over styret!
God bedring Kåre, jeg glæder mig til at se hvad du kommer kørende på næste gang vi ses!

Hilsen Niels
Besvar