Enduro på Island

Hvad man skal huske eller tage højde for til turen, eller et forslag til en tur.
Niels

Enduro på Island

Indlæg af Niels »

Hej alle.

Jeg har jo lige været på en 6 dages, ubeskrivelig fed tur på KTM EXC 450, på Island. Jeg er ved at skrive på en histoie om turen, men ind til da, kan I se billeder af turen på denne hjemmeside: http://www.bluemountain.is/photos/photo ... -customers

For hulen, jeg er blevet go' til at køre på grus (og lava, ikke mindst ;-))

Hilsen Niels
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 694
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Indlæg af Bønne »

:ok:
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Ja, det må være en fed oplevelse 8-)
Men vejret ser lidt kedeligt ud, var det også koldt?
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Niels

Indlæg af Niels »

Det er som man tar' det. Det styrtede ned de to første dage, og så små regnede det de næste 1 1/2 dag, så havde vi sol 1 1/2 dag og så styrtede det ned og stormede det igen den sidste. Det var omkring de 10 grader, så det var ikke så slemt. I øvrigt er det lige meget om det regner, for man kører igennem så mange floder og vandløb, at man bliver plask våd alligevel ;-)
Konklusionen er at det ikke skader det mindste at det regner, det gør vejene bedre, og man undgår støvet fra dem der kører foran!

Hilsen Niels
Christian Lau

Indlæg af Christian Lau »

Hej Niels

Det ser ud til at have været en rigtig fin tur!
Dét gad jeg godt.. ;-)
Nogle af mine venner (som selv har disse 450 KTM´ere har været på en lignende tur til Spanien, hvor det også er ALT incl.

Måske en mulig klub tur?!?!?

Mvh
Christian
Niels

Indlæg af Niels »

Det er da en mulighed! Jeg er helt sikkert klar igen en anden gang, det er noget af det bedste jeg har prøvet :-D

Hilsen Niels
Niels

Indlæg af Niels »

Hej alle.

Jeg har lige lagt en film fra turen ud på "Tuben". Den er sikkert mest interessant for os der var med, men I skal da alligevel inviteres til at kikke med (og der må godt spoles ;-))

http://www.youtube.com/watch?v=vJX90U1swGE

Hilsen Niels.
Senest rettet af Niels 21. okt 2009, 11:14, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Nejmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: 09. jan 2005, 22:48
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Næææh

Indlæg af Nejmann »

Island er altså sådan et pænt sted - også selv om det regner :-).
Fin video. Hvad er den optaget med?

mvh Kåre
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 694
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Indlæg af Bønne »

Der er da ingen grund til at spole i den, tværtimod måtte den da godt være længere :lol:

Fed film :ok:

Jeg er også nysgerrig efter hvad den er optaget med, måske noget af det er med et GoPro Helmet Hero Wide kamera?
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Niels

Indlæg af Niels »

Tak for de pæne ord ;-)

Ja, Hjelmkameraet er et HERO, og så er der noget jeg har taget med mit Fuji kompaktkamera....også håndholdt, mens jeg køre :roll:

Vi havde lidt problemer med dug i kamerakassen, når vi kørte fra det varme lavland, og op på f.eks Hekla. Man kunne faktisk ikke se en disse pga dug. Og som det kan ses på filmen, er det heller ikke optimalt i regnvejr.

Hilsen Niels
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Det ser sjovt ud 8-) Men hvorfor er der ikke nogen der kører på baghjul ;-) (og kun baghjulet) :lol: :lol:
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Niels

Indlæg af Niels »

Der var skam en del "køren på baghjulet" det blev desværre bare ikke fanget på film, men hvis du kikker på billederne i linket i mit første indlæg i tråden, kan du se det på et billed der ;-)

Hvad mine egne evner angår, kom jeg aldrig videre end en power wheely :-(

Hilsen Niels
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Niels skrev:Der var skam en del "køren på baghjulet" det blev desværre bare ikke fanget på film, men hvis du kikker på billederne i linket i mit første indlæg i tråden, kan du se det på et billed der ;-)

Hilsen Niels
Nå ja, det kan jeg egentligt godt huske at have set, nu jeg ser dem igen :oops:
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 694
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Indlæg af Bønne »

Regn på linsen vil jo være et problem, uanset hvilket kamera der køres med, men Hero-kameraet burde ikke dugge, hvis det er det der gør det, det skulle da være vandtæt.

Eller er det kondens pga. temperaturforskellen, så må der jo være luft imellem kameraet og huset?

Ved du iøvrigt hvilken model Hero-kamera det er, og er det den del af filmen der ligner "fiskeøje" der er taget med det?
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Niels

Indlæg af Niels »

Nej jeg ved ikke hvilken model det er, og ja det er vidvinkel klippene der er taget med det.

Hilsen Niels
Besvar