Nordjyllandstur den 2 april

Hvad man skal huske eller tage højde for til turen, eller et forslag til en tur.
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Nordjyllandstur den 2 april

Indlæg af Søren Dahl »

Den før omtalte Nordjyllandstur er nu flyttet til den 2 og 3. april hvis vi bliver enig om at lave en 2 dages tur.

Vi har talt om at lave en tur hvor vi også kommer ud og køre en smule strand, men hvis dette fraholder nogle fra at komme med, så bør vi undlade det synes jeg.

Jeg har tænkt på, at turen kan køres langs Østkysten op til Skagen og derefter ned langs vestkysten. Dette ville så bare være en 1 dagstur.

Skulle vi lave en 2 dagstur, kunne vi kører over til Vestkysten og overnatte på stranden og derefter kører til Skagen dagen efter eller noget i den retning........... ;-)

Men lad os få nogle gode foreslag til en god Nordjyllandstur!

MHV Søren
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Skagenturen

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Alle

Så nærmer den 2. april sig.............

Hvor mange vil gerne med ?

Jeg har tænkt at turen kommer til at gå af de små veje til Skagen langs østkysten. Når vi så er kommet op til Skagen, kører vi ned langs vestkysten (på asfalt) Men først tager vi et smut ud til Løkken, hvor de som har lyst til at køre strand kan få deres lyst styret. Ned langs vestkysten skal vi bl.a. ud til bunkerne og se om de stadig står der. Men kom med nogle forslag til en fed Nordjyllandstur - er der noget vi simpelthen ikke kan undvære at se der?

Jeg er dog stadig i tvivl om, hvorvidt vi skal lave en 1 eller 2 dags tur - men dette må vejret jo afgøre når vi nærmer os 2. april. Så skal vi finde et eget sted at lave camp i Nordjylland - laver vi en 2 dags tur kan vi jo godt nå at komme helt ned til Rømø og køre lidt strand ;-)

Men kom med nogle forslag til en tur - og gerne lidt flere end sidste gang jeg spurgte om det samme - så bliver vi helt sikkert enige om hvad vi gør;-)

MVH Søren
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 817
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Indlæg af Peter AT »

Hej Søren PeDahl....

Hvis det bliver en 2 dages tur, og vi skal gi den lidt gas ind imellem, kommer jeg og larmer lidt med min dejlige AT'er.

Gerne strand, sand og grus for min skyld.

Kan et par fif, hvis vi skal "Campe" på et naturskøn sted.

Ruten du har foreslået passer mig rigtig godt....

HugOgDask
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Gæst

Indlæg af Gæst »

Hejsa drenge..

ang. jeres tur med overnatning.

jeg vil godt melde mig til at køre lastbilen med oliefyret. Så skal jeg nok også sørge for at have slange nok med til at alle kan få indbygget varme i deres soveposer ;-)
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 817
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Forslag..

Indlæg af Peter AT »

Hej HARK'ere

Jeg vil foreslå at i der er interesserede i at være med på turen lige kigger på følgende link :

http://www.friluftskort.dk/details.asp? ... map%3Dtrue

Det er godtnok en ordentlig smøre...........

Mit forslag til overnatning i shelter, og så på et godkendt natursted, hvor der er læ og bålplads. Vi kan jo lave fællesindkøb på vejen deropad, så vi kan spise os runde og trinde.....

Lad mig få nogle tilbagemeldinger om det er en mulighed ?

HugOgDask
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Jeg er klar

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Peter

Tak for sidst, og tak for turen, det er fandme en fed kværn!

Jeg er naturligvis klar!


MVH Søren
Henrik Hald
Indlæg: 189
Tilmeldt: 11. nov 2004, 22:58
Geografisk sted: Vivild

Indlæg af Henrik Hald »

Hej Peter, jeg er med, ser fint ud med den der shelter,
min eneste bekymring er om der er plads nok til at Tom kan
være der med den lastbil han snakkede om :lol: :-D
Mvh Henrik.
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 817
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Indlæg af Peter AT »

Tom må selv løse det problem.....

Så kan vi andre hygge os imens...

HugOgDask
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Shelterplads

Indlæg af Søren Dahl »

Hej

Jeg vidste egenteligt ikke hvad en Shelterplads er, men gik så ind på dette link:

http://www.herning.dk/Internet/vavide.n ... AutoFramed

Det ser jo meget fint ud - glæder mig meget! Det bliver en herretur! - Jeg når vist også lige at få monteret fårhud på mit sæde - ikke det skulle gøre nogen forskel, men når jeg her uge 24-26 tager en 8000 km Ironbutt til Nordkapp, Finland, Sverige tur skal jeg lige have afprøvet nogle muligheder for at gøre turen lidt mere behagelig for bagdelen! Så vores Skagentur kan jo fint bruges som generelprøve! Fårhuden bliver sat fast til det eksisterende sæde ved hjælp at elastikker som bliver syet på skindet - så trænger det til at blive vasket trækker man bare fårhuden tilbage og kommer det i en vaskemaskine! ;-)

MHV Søren
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 817
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Planlægning..

Indlæg af Peter AT »

Hej Søren og Henrik.....

Så er det ved at være tid til den "store" tur mod nord, hvilket jeg ser meget frem til.

Har i snakket om hvornår vi skal afsted ?

Ellers vil jeg foreslå at vi mødes hos Shell, Havnegade i Randers kl. 10:00 Lørdag, og så tar den derfra.

Hører gerne jeres kommentarer.

HugOgDask
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Henrik Hald
Indlæg: 189
Tilmeldt: 11. nov 2004, 22:58
Geografisk sted: Vivild

Indlæg af Henrik Hald »

Hej Peter, det passer fint for mit vedkommende.
Mvh Henrik.
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Hej Peter og Henrik!

Indlæg af Søren Dahl »

Perfekt!

Hvad skal vi tage med?

mvh Søren
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 817
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Indlæg af Peter AT »

Hej i to udendørs HARK'ere....

Det vil være praktisk at medbringe følgende :

- Sovepose og liggeunderlag + evt. goretexovertræk.
- Spisebestik og tallerken.
- Lidt til personlig hygiejne, måske...
- Mange penge... og vingummibamser, eller hvad i nu synes der kan forsøde vores tilværelse.

Jeg tar madlavningsudstyr og førstehjælp i bagagen. Regner med at vi laver et fællesindkøb på vejen, og vi vil bare have de møreste bøffer og en god øl eller to.

Ser rigtig for alvor frem til turen, og er ret imponeret over den vejrprognose du har skaffet Søren......

Hvis vi nu skal gøre dem der er forhindrede i at deltage lidt misundelige, skal vi nok have foreviget turen med et par portrætter.......


HugOgDask
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Feeeed tur!

Indlæg af Søren Dahl »

Jeg medbringer flg:

Sovepose
Liggeunderlag
Mad grej
Kamera
+ div.


Og så udstyrer jeg min cykel med 2 Alu tasker, så vi kan smide alle vores sager ned i dem, hvis I har lyst til at skyde lortet af ned over stranden så passer jeg på min nymalede TransAlp i mere eller mindre grad i kraft af min rolle som følge cykel med oppakning. Vi bruger også kasserne til at opbevarer maden og bajerene i - så kan vi samle det hele et sted, og jeg er vant til at køre med meget bagage, så den klarer jeg!

- ja vejret ser ud til at blive OK ;-)

- jeg glæder mig bare RIGTIG meget!


MVH Søren
kr

God tur

Indlæg af kr »

Det lyder sgu som en hyggelig tur i skal på. Håber jeg kan komme med næste gang...

Ps. Check lige mit logo :-D
Besvar