Nordjyllandstur den 2 april

Hvad man skal huske eller tage højde for til turen, eller et forslag til en tur.
Mogens Dammand

Indlæg af Mogens Dammand »

Hey Kenneth

Det er da et pænt lille billede du har sat på, jeg mener, hun ser "rar" ud, er det kæresten du har foreviget og som du så vil dele med os andre? :lol:

Go' weekend
Mogens
Torben Vester
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17. nov 2004, 08:01
Geografisk sted: Beijing, Kina
Kontakt:

Indlæg af Torben Vester »

Sig mig lige en ting venner: nu har jeg fulgt planlaegningen af nordjyllandsturen i detaljer og forventede faktisk, at hoere hvordan den gik..... men ingenting...... lortetur.... slagsmaal.... aflyst....ingenh Tom med oliefyret...... eller...??
Ingen kritik, men jeg aergede mig meget over ikke at kunne deltage og taenkte paa jer flere gange i weekenden.

Lad os hoere om turen.... please...!!

Mange hilsener
Torben
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Nordjyllandsturen

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Torben og andre ;-)

Hermed følger så beretningen om vores Nordjyllandstur!

Vi startede ud lørdag formiddag med at mødes ved Shell tanken i Randers - Peter var allerede mødt op med sin herlige Twin som var iført Stone King dæk. Vi 3 andre, mig selv(transalp), Henrik Hald (Twin RD03) samt vores gæstekører Kåre (Super Tenere), var knap så voldsom udstyret dæk mæssigt.

Vi trillede i den smukke formmiddagssol nordpå. Henrik kendte nogle fede grusveje i Lille Vildmose, som vi kørte gennem området på. Her så vi produktionen af sphagnum-tørv - var rigtig interessant. Et rigtig godt indslag Henrik.

Herefter gik turen til Hals-Egense færgen - efter vi havde sejlet i 5 minutter kørte vi videre til Frederikshavn. Her gik vi ind og købte vildt ind i den lokale Super Brugs - min ene H&B taske var fyldt HELT op med øl, bøffer, slik og Whisky sauce - der var lagt op til det helt store ædegilde.

Vi nåede næsten helt op til Skagen by, hvor vi var inde og køre på nogle små stier - hvor vi bl.a. også krydsede en jernbaneoverskæring mellem nogle træpæle - Hald og Kåre måtte afmontere deres sidetasker for at kunne være der - mens Peter og jeg selv har Alu tasker - de er knap så brede.

Vi lå og pottede rund på de små grus og asfalt veje i denne lukkede system hvor man vist godt nok normalt ikke må køre på MC men vist mest skal gå og cykle. Vi ankom næsten til de Shelters hvor vi ville overnatte, men så en stor flok Onaniotologer (altså den slagt mennesker som rykker i kikkerten for at se nogle fugle pikke i kuglerne) Vi var i hvert fald enige om, at vi heller måtte vente til de var færdig med deres kiggeri eller kunne det være at de ville sende nogle grimme hvide BMW motorcykler med alt for meget grimt blåt lys efter os. Så vi kørte videre ind mod Skagen by. Kåres kære gamle Super Tenere var desværre begyndt at dryppe voldsomt med olie, og det blev kun værre. Desværre viste det sig, at bundkaret var revnet, og olien fossede ud. Så Kåre ringede efter Dansk Autohjælp. Vi fordelte Kåres bagage på vores cykler, for Kåre skulle naturligvis med bagpå Peters twin – (denne beslutning skulle senere vise sig at få skæbnesvanger følger for mit vedkommende) Mens han gik og ventede på en tankstation (ca. 1 time) kørte Hald, Peter og mig op på Grenen. Det var rigtig fedt off road, og temmelig underholdende på en voldslæsset Alp. Den sejlede som en fuld sømand hen over sandet - det var noget der duede!

Vi kørte tilbage til Kåre, som netop var ved at få læsset Super Teneren på fejebladet. Vi fik sendt Kåres cykel af sted, og Kåre kom med bag på Peter. Vi kørte ud til stedet med de små grusveje hvor Onaniotologerne havde været om eftermiddagen. De havde heldigvis fået nok af deres fuglekiggeri, så vi havde området for os selv. Vi ankom til Shelterne, som i øvrigt i følge Peter var af en rigtig høj standard, hvilket vi kun kan give Peter ret i - det var bare rigtig godt!

Udenfor shelterne var der en rigtig fin bålplads med rist og det hele. Mens Peter og Kåre fik gang i et kulbål til stegepanden, og Primus brænderne, gik Hald og jeg i skoven efter brænde til aftens hyggebål.

Første portion blev serveret med kartoffelbåde/grønsagsblanding, bøffer, samt whisky sauce. Det smagte som englene tissede os i munden (altså rigtig godt), det var helt fantastisk. Næste portion kom på panden og bøfferne fik et ordentligt skud chili sauce som Kåre havde medbragt. Henrik hader stærk mad, går han da og tror, men skæbnen ville nu, at Hald og Peter fik bytte om på bøfferne, så Hald fik den med meget chili. Han syntes dog at den smagte frygtelig - godt - så Hald, glemt dine fordomme - chili dur ;-)

Aftenen gik med at fortælle røverhistorier omkring bålet, og drikke øl og Kåres medbragte whisky (glimmerende ide). Vi nåede også at få Peter udråbt til den nye Pave, han havde pavekjolen (godt nok i militærfarver), og Hald og jeg leverede røgen fra vores bål!

En kanon hyggelig aften, og tankerne gik da også til Jer som desværre ikke var med for vi havde det fandme godt!

Efter en forholdsvis kold nat (men behageligt pga. det gode campingudstyr) vågnede jeg tidligt og gik ud og tændte op i bålet igen. Jeg sad og nød de første solstråler og drak af en af mine IS kolde colaer – de var næsten bundfrossen J De andre kom op lidt senere og vi varmede noget af Halds medbragte kaffe og spiste nogle gode opvarmede brød med opvarmet leverpostej, herligt morgenbord!

Vi fik pakket sammen og kørte af sted – første til Råbjerg mile, men det var nu tilpas kedeligt, så vi kørte hurtigt videre til Løkken, hvor vi kørte op langs stranden – en rigtig fed tur hvor jeg i øvrigt også fik lov til at skyde Peters Twin af på stranden – en meget stor oplevelse – tak for turen Peter, og undskyld jeg blev så ivrig på gashåndtaget.

Vi fortsatte op af stranden, og kørte ud til nogle bunkers – vi var bl.a. inde i Bulbjerg bunkeren – en observationsbunker der skulle bruges til krydspejling for en anden og større bunker som havde kanoner som kunne skyde med 38 cm projektiler, kunne vi læse – lige nummeret større end mine hagl til luftgeværet J

Netop da vi ankom til bunkeren gjorde Kåre den skæbnesvanger opdagelse på min TransAlp – jeg havde mistet møtrikken på bolten som holder baghjulet – og akslen sad allerede 5 cm ude, og det havde været meget meget tæt på at jeg havde mistet mit baghjul. Havde Kåre ikke opdaget dette var jeg formentligt styrtet med følger jeg ikke kan holde ud at tænke på! Vi løste problemet med stips – og Hald virkede som strips observatør resten af turen! Fint arbejde Hald!

Herefter kørte vi hjem over Morsø, og til Viborg – her gav jeg en stor is til hele folket – som tak for en god tur! Hald viste vejen ud fra Viborg til Randers via Viborg gågade – ganske underholdende indslag – var vist ikke med i Halds oprindelige navigationsplaner men underholdende det var det i hvert fald! Men hvad faen – jeg kunne BESTEMT ikke have gjort det bedre selv – jeg kunne ikke engang finde en isbod – men derimod Tinghallen i Viborg – det gik det derimod fint med at finde. Kortproducent og navigatør bliver jeg formentligt aldrig J

Herefter kørte vi hjem! Dette var slutningen på en kanon god tur!!!!

Billeder fra turen følger senere……….

MVH Søren
Brugeravatar
Nejmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: 09. jan 2005, 22:48
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Indlæg af Nejmann »

Torben Vester skrev:Lad os hoere om turen.... please...!!
Så lad gå da - siden de tre HARK-medlemmer ikke er kommet på banen endnu (OK så, Søren slog mig med fem minutter), så kan jeg da lægge ud. Og lad mig afsløre med det samme, at det var en feeed tur!

Vi mødtes i Randers klokken 10 - Henrik og Peter på hver sin Honda Africa Twin, Søren på sin Honda TransAlp og så mig som outsider på min Yamaha SuperTenere.

Peter var vej- og stifinder det meste af weekenden, og han lagde kursen mod nord, gennem Lille Vildmose, med den lille færge til Hals og ad små veje til Frederikshavn. Dér blev købt ind til en god friluftsmiddag med store bøffer, whiskysovs m.m., og efter en hurtig pizza fortsatte vi mod Skagen.

I Skagen måtte jeg desværre sende Yamaha'en hjem med Dansk Autohjælp, da bundkaret var revnet :-(
Men nu havde vi jo købt bøfferne, så Henrik overtog det meste af min bagage, og Peter lovede mig en bagsædeplads - og mens jeg ventede på assistance kiggede de tre andre nærmere på Grenen. Derefter fandt vi det shelter, hvor vi skulle overnatte.

En sæk grilkul hjalp gang i bålet, og de næste timer gik med madlavning, spisning, øl, whisky og gode historier. Med andre ord: Vældig hyggeligt! Næste morgen var der drivis i coladåserne og rimfrost på motorcyklerne. Min egen sovepose er ikke af den allervarmeste slags, men det gik lige med at holde varmen.

Efter morgenmad kørte vi på småveje til Løkken, ad stranden til Blokhus og videre til Fjerritslev og frokost. Siden min Yamaha blev kørt væk på fejebladet, faldt der jævnligt små bemærkninger om Hondas fortræffeligheder og Yamahas mangle på samme, men det stoppede på parkeringspladsen ved Bulbjerg, hvor jeg opdagede, at TransAlp'en var ved at tabe bagakslen! Det kunne dog reddes med et par plastikstrips, som klarede resten af turen over Mors, Viborg (inkl. is-pause) og hjem.

Trods mekaniske vanskeligheder blev det altså en rigtig god weekend.
Torben Vester
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17. nov 2004, 08:01
Geografisk sted: Beijing, Kina
Kontakt:

Indlæg af Torben Vester »

Tak til Soeren og Nejman, for de flotte turberetninger.
Ja, det lyder, som en rigtig hyggelig tur, jeg haaber jeg faar mulighed for at deltage i en saadenne paa et senere tidspunkt.
Ha' det godt alle.
Torben
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Hej Torben

Indlæg af Søren Dahl »

Jeg glæder mig også til at komme med dig ud og køre - har en fornemmelse af at du er en fyr som har en masse løgnhistorier at fortælle omkring lejerbålet - ved nærmere eftertanke tror jeg squ egenteligt ikke du behøver at fortælle løgnhistorier - du oplever squ så meget i dit liv at du er smadder interessant at høre på alligevel ;-)

MVH Søren
Besvar