Tur til Hartzen juni 2010

Hvad man skal huske eller tage højde for til turen, eller et forslag til en tur.
Besvar
Brugeravatar
kjelde
Indlæg: 427
Tilmeldt: 15. nov 2008, 17:56
Geografisk sted: vamdrup

Tur til Hartzen juni 2010

Indlæg af kjelde »

Vi er et par stykker der har snakket om det kunne være sjovt at tage af sted på tur til Hartzen nogle dage.
Jeg lovede at følge op på det.
4 dage fra tords. d. 10. juni til søndag d. 13. juni.
Jeg har været i Hartzen en del gange, og det er bare et super område at køre motorcykel hvis man godt kan lide sving. Og en meget flot natur.
Der findes mange gode og billige overnatningssteder for mc-ister. Hvis vi ikke kræver den store luxus, kan overnatning incl. morgenmad fåes for 15-20 Euro.
Jeg forestiller mig at vi bruger en dag på vej derned og en dag på vej hjem, så vi kan se lidt og holde de fornødne pauser. Vi skal selvfølgelig også køre en strækning på motorvejen, så den kan få fuld gas hvis man vil prøve det på lovlig vis.
Der er ca 450 km derned herfra. Så det vil blive til ca 1500 km på de 4 dage. Så har vi to dage i Hartzen til at køre og se. Der er nok at se på i Hartzen. Den gamle by Gosler- heksedanseplads-brocken (bloksbjerg)- søer- osv- og den flotte natur.

I runde tal vil turen koste 750 kroner for overnatning incl. halvpension. Dertil et par is og pølser, samt 100 liter Fuel. Såe....2000 kr alt incl. + -

Hvis man tror at der er ca 50% chance for at man vil med så skriv jer på i den anden tråd jeg opretter der hedder : tilmelding til Hartzen 2010.

En gang først i det nye år skal jeg så have en endelig tilmelding, og vil så bestille overnatning.
Håber på tilslutnig.
Lars Kjelde
lars kjelde
En smøg forkorter ens liv med 2 min-en dobbelt whiskey med 4 min-at gå på arbejde med 8 timer
Lindboe
Indlæg: 97
Tilmeldt: 26. feb 2009, 19:23
Geografisk sted: Odsherred

Indlæg af Lindboe »

Hej Lars

Har du overvejet et mødested i omegnen af
Lubeck, så os fra denne side af vandet kunne
støde på der ?

MVH. Niels
Brugeravatar
kjelde
Indlæg: 427
Tilmeldt: 15. nov 2008, 17:56
Geografisk sted: vamdrup

Indlæg af kjelde »

Hej Niels

Vi kan fint finde et sted at mødes. Går ud fra du tænker på Rødby Puttgarden ikke?
Det kan vi bare aftale til den tid.
lars kjelde
En smøg forkorter ens liv med 2 min-en dobbelt whiskey med 4 min-at gå på arbejde med 8 timer
Brugeravatar
kjelde
Indlæg: 427
Tilmeldt: 15. nov 2008, 17:56
Geografisk sted: vamdrup

foreløbig program

Indlæg af kjelde »

Harzen-tur for Harker fra torsdag d. 10.-6.-10 til søndag d 13.-6.-10 :honda:

Så har jeg prøvet at lave et nogenlunde program for turen til Harzen.

Turen skal foregå sådan at alle kan være med, men man skal være indstillet på at køre nogle km. Ca. 1500 km fra min bopæl og retur.

Der køres så vidt muligt på alm. landevej turen derned og i selve Harzen

Overnatning for 3 nætter med morgenmad og aftensmad koster ca. 100 Euro.
Jeg forestiller mig at vi køber brød og pålæg til frokost, så overnatning+ mad vil ca. blive 1000 kroner.

Mit udgangspunkt er at vi starter turen med morgenkaffe :kaffe: hos mig fra 8,00 og vil være klar til at køre kl. 9,00
Dem der har lyst er meget velkomne til at komme aftenen inden og overnatte her.

torsdag
Start fra Vamdrup kl. 9,00 mod Lübeck, hvor vi evt. kan mødes med dem der har taget færgen fra Rødby til Puttgarden. Derefter videre til Uelzen hvor vi vil overnatte den første nat (http://www.uelzen.de/index.htm?baum_id= ... _id=252057). Byens banegård er kendt for den specielle udsmykning af kunstneren Friedensreich Hundertwasser, som vi kan gå hen og se. :shock:

fredag
Turen vil gå mod Goslar som er Harzens hovedstad. En meget smuk by der slap nådigt igennem krigen, da der var engelsk felthospital i byen, og derfor ikke blev bombet.
Derfra videre til Braunlage hvor vi har mulighed for at køre på skipisterne på løbehjul. Turen vil gå videre af smukke veje til Ballenstedt hvor vi skal bo de næste to dage. www.gegenstein.im-harz.com

Lørdag
Kørsel i det smukke landskab i Harzen med stop forskellige steder. Hexentanzplatz, - Stollberg som er den by i Tyskland med fleste bindingsværkshuse- gigantiske dæmninger i forbindelse med vandværker-osv

søndag
Efter morgenmad vil turen gå hjemad.

Det er sådan i grove træk mit udspil. Andre ideer og kommentarer modtages gerne.

Håber der er mange der har lyst at tage med :ok:

http://maps.google.dk/maps/ms?hl=da&gl= ... 84633b3912

Tilmelding i løbet af februar måned.
lars kjelde
En smøg forkorter ens liv med 2 min-en dobbelt whiskey med 4 min-at gå på arbejde med 8 timer
Alsen

Indlæg af Alsen »

Hej Lars Kjelde.
Det er en kanon program du har lavet.
Jeg håber der er mange som får lyst til at være med så vi kan blive en god flok ;-)
Brugeravatar
kjelde
Indlæg: 427
Tilmeldt: 15. nov 2008, 17:56
Geografisk sted: vamdrup

Indlæg af kjelde »

Hej Alsen

Tak for det.
Håber også vi bliver nogle stykker.
lars kjelde
En smøg forkorter ens liv med 2 min-en dobbelt whiskey med 4 min-at gå på arbejde med 8 timer
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 817
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Indlæg af Peter AT »

Kan desværre ikke være med...... Men stor ros for tiltag og planlægning... :ok:
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Alsen

Indlæg af Alsen »

Hej Lars.

Hvis det bliver godt vejr uge 23 hopper min kone Marianne nok bag på varaderoen. Vi har aldrig set Harzen og vi har bare så tit kørt forbi. :-? Så nu skal det være.
Har Bodil tænkt på at tage med..?

Mvh. Per
Brugeravatar
kjelde
Indlæg: 427
Tilmeldt: 15. nov 2008, 17:56
Geografisk sted: vamdrup

Indlæg af kjelde »

Hej Per

Det lyder da hyggeligt at hun vil med.
Nej Bodil tager ikke med.
Hilsen
lars kjelde
En smøg forkorter ens liv med 2 min-en dobbelt whiskey med 4 min-at gå på arbejde med 8 timer
Alsen

Indlæg af Alsen »

Hej Lars Kjelde

Jeg har nogle Mc. venner som har vist stor interesse for Harzen turen
Han køre Cbr xx. og hun R6.
Jeg tænkte det kunne være sjovt at være lidt fler :roll: ...
Hvordan ser du lige på det og er det Ok. :?:
Brugeravatar
kjelde
Indlæg: 427
Tilmeldt: 15. nov 2008, 17:56
Geografisk sted: vamdrup

Indlæg af kjelde »

Hej Per
Jeg ved ikke helt hvad jeg skal sige. Det er jo givet vis nogle flinke mennesker du kender, og jeg vil heller ikke være sippet, men turen var jo egentlig lavet for og til Harkere. Dem der har vist interesse for turen har måske også gjort det ud fra de forudsætninger. Såe………

Mht antallet af deltagere, ja så har du da ret i det kunne være sjovt at være lidt flere. Men mon ikke der kommer et par tilmeldinger mere?
lars kjelde
En smøg forkorter ens liv med 2 min-en dobbelt whiskey med 4 min-at gå på arbejde med 8 timer
Alsen

Indlæg af Alsen »

Hej Lars Kjelde.

Du er ikke (Sippet) . :oops:
Jeg glæder mig til turen. :-D


Mvh Per Alsen
Besvar