Qatar - KSA - UAE- Oman 26 Nov-2Dec.

Hvad man skal huske eller tage højde for til turen, eller et forslag til en tur.
sln

Qatar - KSA - UAE- Oman 26 Nov-2Dec.

Indlæg af sln »

Hej, som overskriften siger, en lidt anderledes tur.
Oman´s bjerge er målet, turen dertil igennem, de andre lande, er såmænd ikke så spændende, bortset fra grænse overgangene.
Vi er 8 gutter af forskellige nationaliteter, jeg er godt nok den eneste Honda, ellers BMW, Yamaha, KTM.
Jeg vil uploade/linke til nogle billleder efter turen.
--------------------------------------------------------------------------------
Oman 2009
En lille gruppe bestående af 2 danskere, 2 tyskere, 1 libaneser og en spanioler, bestemte sig for at forsøge med en mc tur fra Doha i Qatar til det nordlige Oman. Dette kræver en lille rejse gennem Saudi Arabien. Det har tidligere været nærmest umuligt at få Saudi transit visa til mc, selvom turen gennem Saudi, kun er 125km. Efter kontakt til Saudi ambassaden i Qatar, fik vi at vide, søg som en gruppe, så skulle vi nok få transit visa. Det skal siges, jeg har tidligere fået transit visa til bil, så jeg var bekendt, med ansøgningsprocessen. Ansøgning skal skei gennem en agent f.eks. rejse selskab, man kan ikke ansøge ambassaden direkte.
Torsdag den 26 november kl0400, mødested Starbucks ved Ramada hotel i Doha.
Det skulle vise sig at være fornuftigt med afgang så tidligt på dagen. Den muslimske højtid Eid Al-Adha, starter I år, netop den 26 november. Det vil sige pilgrims rejsende til Mekka.
Turen fra Doha til Abu Samra, grænse byen Qatar-Saudi, tager blot en time. Det er så her man starter tålmodigheds testen.
Første grænsepost skal se pas + registrerings papirer på mc´ en, derefter udleveres eksport papir på motorcyklen , anden grænsepost , der skal vises pas samt "exit-permit" altså en tilladelse til at rejse ud af landet. Tredje grænsepost, han skal se registreings attest + han stempler eksport papir.
Afsted 6km igennem ingenmandsland, og ankomme til samme 3 procedurer, blot er eksport udskiftet med import, derudover skal Saudi lige have et sæt fingeraftryk og tage et foto. Denne grænse passage tog os intet mindre end 3,5 timer. Det skal sammenlignes med, en normal torsdag, ville de tage ca. 1 time. Men vi forsætter med godt mod, retning mod Abu Dhabi i UAE, der skal vi lige svinge til højre, mod Al Ain, ellers er det bare lige ud kedelig motorvej. Vi skal selvfølgelig lige krydse grænsen mellem Saudi og UAE, samme procedure igen, denne gang slipper vi med 2 timer.
14 timer efter afgang, kan vi tjekke ind på hotel Intercontinental i Al Ain.
Fredag den 27 november starter turen mod Oman´s grænse, grænse overgangen her, går fornuftigt ca. 1 time. Dette på trods af export og import proceduren.
Derefter er det bare rundt i Oman i 4 dage, jeg vil forsøge at lade billedener tale, men er der nogen, derude, der skulle have spørgsmål, er det bare at sende en mail til lindved@tdcadsl.dk.
Turen tilbage til Qatar, er selvfølgelig samme procedure..



Link til billeder:
http://picasaweb.google.dk/stenie1/Oman ... directlink
Senest rettet af sln 01. jan 2010, 06:22, rettet i alt 3 gange.
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 817
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Indlæg af Peter AT »

Spændende....

Lidt anderledes end de ture vi almindeligvis læser om her på siden.
Ser frem til at du beretter mere om turen... Og billeder, ja tak.

Go´tur...
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Niels

Indlæg af Niels »

Fantastisk, jeg glæder mig meget til at se og høre mere!

Hilsen Niels
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Ja, det lyder sørme anderledes :ok:
God tur 8-)
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
sln

Re: Qatar - KSA - UAE- Oman 26 Nov-2Dec.

Indlæg af sln »

[quote="sln"]Hej, som overskriften siger, en lidt anderledes tur.
Oman´s bjerge er målet, turen dertil igennem, de andre lande, er såmænd ikke så spændende, bortset fra grænse overgangene.
Vi er 8 gutter af forskellige nationaliteter, jeg er godt nok den eneste Honda, ellers BMW, Yamaha, KTM.
Jeg vil uploade/linke til nogle billleder efter turen.
--------------------------------------------------------------------------------
Oman 2009
En lille gruppe bestående af 2 danskere, 2 tyskere, 1 libaneser og en spanioler, bestemte sig for at forsøge med en mc tur fra Doha i Qatar til det nordlige Oman. Dette kræver en lille rejse gennem Saudi Arabien. Det har tidligere været nærmest umuligt at få Saudi transit visa til mc, selvom turen gennem Saudi, kun er 125km. Efter kontakt til Saudi ambassaden i Qatar, fik vi at vide, søg som en gruppe, så skulle vi nok få transit visa. Det skal siges, jeg har tidligere fået transit visa til bil, så jeg var bekendt, med ansøgningsprocessen. Ansøgning skal skei gennem en agent f.eks. rejse selskab, man kan ikke ansøge ambassaden direkte.
Torsdag den 26 november kl0400, mødested Starbucks ved Ramada hotel i Doha.
Det skulle vise sig at være fornuftigt med afgang så tidligt på dagen. Den muslimske højtid Eid Al-Adha, starter I år, netop den 26 november. Det vil sige pilgrims rejsende til Mekka.
Turen fra Doha til Abu Samra, grænse byen Qatar-Saudi, tager blot en time. Det er så her man starter tålmodigheds testen.
Første grænsepost skal se pas + registrerings papirer på mc´ en, derefter udleveres eksport papir på motorcyklen , anden grænsepost , der skal vises pas samt "exit-permit" altså en tilladelse til at rejse ud af landet. Tredje grænsepost, han skal se registreings attest + han stempler eksport papir.
Afsted 6km igennem ingenmandsland, og ankomme til samme 3 procedurer, blot er eksport udskiftet med import, derudover skal Saudi lige have et sæt fingeraftryk og tage et foto. Denne grænse passage tog os intet mindre end 3,5 timer. Det skal sammenlignes med, en normal torsdag, ville de tage ca. 1 time. Men vi forsætter med godt mod, retning mod Abu Dhabi i UAE, der skal vi lige svinge til højre, mod Al Ain, ellers er det bare lige ud kedelig motorvej. Vi skal selvfølgelig lige krydse grænsen mellem Saudi og UAE, samme procedure igen, denne gang slipper vi med 2 timer.
14 timer efter afgang, kan vi tjekke ind på hotel Intercontinental i Al Ain.
Fredag den 27 november starter turen mod Oman´s grænse, grænse overgangen her, går fornuftigt ca. 1 time. Dette på trods af export og import proceduren.
Derefter er det rundt i Oman i 4 dage, jeg vil forsøge at lade billederne tale, men er der nogen, derude, der skulle have spørgsmål, er det bare at sende en mail til lindved@tdcadsl.dk.
Turen tilbage til Qatar, er selvfølgelig samme procedure..



Link til billeder:
http://picasaweb.google.dk/stenie1/Oman ... directlink
Senest rettet af sln 01. jan 2010, 06:23, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Hej sin
tak for beretning :ok: jeg ville gerne se billederne også, men det kan jeg ikke....
kræver det facebook profil? eller er der mere end det umiddelbare, galt med linket :?:
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
sln

Indlæg af sln »

Nikolajsen skrev:Hej sin
tak for beretning :ok: jeg ville gerne se billederne også, men det kan jeg ikke....
kræver det facebook profil? eller er der mere end det umiddelbare, galt med linket :?:
Hej, linket er rettet. Ved faktisk ikke om det kræver facebokk profil.
Sig til om det virker, ellers uploader jeg et andet sted.
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Kan stadigvæk ikke se billederne. Så det er nok fordi du kun har delt dine billeder med dine Facebook venner.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
sln

Indlæg af sln »

Nikolajsen skrev:Kan stadigvæk ikke se billederne. Så det er nok fordi du kun har delt dine billeder med dine Facebook venner.
Hej Nikolajsen fra Hedehusene. Jeg har faktisk boet der engang :-)
Jeg har uploadet billeder til http://picasaweb.google.dk/stenie1/Oman ... directlink
Tidligere_medlem_1

Indlæg af Tidligere_medlem_1 »

Linket virker.

Gode billeder og godt nytår ;-)
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Hej Sin
Sidste link virker. Fine billeder, første gang jeg ser et autoriseret vejskilt med 11.500 km på :lol:
Ser ud til at have været en god tur, der har da vist i hvert fald været grusveje nok :ok: og masser af op og ned af bjerge.

Hedehusene, ja her går stadigvæk historier om dig :shock: ;-)
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Indlæg af yaknudsen »

Hold da helt kæft mand. Sikke nogle skønne billeder. Tak for at du gider dele lidt af din fede
oplevelse med os andre. Man føler sig pludselig voldsomt inspireret.
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Niels

Indlæg af Niels »

Helt klart nogle fantastiske billeder! Endnu et sted der bare skriger på at blive fræset op af knupdæk ;-)

Godt nytår. Hilsen Niels
sln

Indlæg af sln »

Knopdæk !! ikke her hos mig,;-) jeg har kørt på Michelin Anakee, jeg må indrømme, det er svært når sandet bliver for blødt, så er det bare af hesten, og forsøge med lavere dæktryk.
Niels skrev:Helt klart nogle fantastiske billeder! Endnu et sted der bare skriger på at blive fræset op af knupdæk ;-)

Godt nytår. Hilsen Niels
sln

Indlæg af sln »

Velbekomme, vi tog i alt 17.5 GB billeder og video på turen :-) så dette er bare en lille snas.
Nedtælling er nu startet til næste eventyr.
Sydafrika den 21 januar.[
quote="yaknudsen"]Hold da helt kæft mand. Sikke nogle skønne billeder. Tak for at du gider dele lidt af din fede
oplevelse med os andre. Man føler sig pludselig voldsomt inspireret.[/quote]
Besvar