Fællestur søndag den 6 marts

Hvad man skal huske eller tage højde for til turen, eller et forslag til en tur.
Besvar
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Fællestur søndag den 6 marts

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Alle

Hald og jeg kører fællestur søndag, hvis vejret er OK - er der nogle som vil med?

Til dem som gerne vil med, kom eventuelt med forslag til turen :-D



MVH Søren
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Herlig 150 km tur!

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Alle

Det var en god tur, Hald og jeg kørte i dag. Vi startede ved 13 tiden efter jeg havde fået bøjet mit nye kåbeglas med en varmepistol så det ikke støjer så meget.

Vi kørte af hovedvejene til Kalø slotsruin. Kørte en kort tur ind på parkeringspladsen - men kom RET hurtigt ud der fra igen - er du gal der var herre glat efter rigtig mange biler havde besøgt P-pladsen i den foregående uge og produceret flere cm tyk is over det hele! Hele Kalø Vig var desuden frosset til is et godt stykke ud - rigtig flot syn. Vi kørte videre mod Vrinners - her mødte vi vores første MC på året - ud over os selv naturligvis! En V-strom! Det foregik med løftet pegefingere og voldsom vinken - tror ikke nogen af os var i tvivl om vi var de første MC'er han mødte i år.

Vi kørte viderer til Helgenæs og ud til Sletterhage fyr - her var P-pladsen også temmelig glat. Vi gik en tur ned til stranden - iført hjelmhuer og handsker - det var IKKE sommer fik vi da konstateret!

Da vi skulle til at køre sad jeg alvorlig fast og med Alpen på begrænseren i første gear fik jeg vendt cyklen med det resultat at jeg nåede at få sprøjte sne ind i en bil hvor en dame var på vej ud af - vældigt underholdende - Hald råbte godt nok noget med at jeg var et smatøre eller noget i den retning - er lidt svært at høre noget når nålen står i rødt felt! ;-) Damen tog det dog med et smil mens hun stod og studerede mit kramagtige forsøg på at få alpen vendt om i snedriven jeg havde forvildet mig ud i.

Vejene var faktisk generelt pænt ryddet det meste af vejen, kun få steder skulle vi ned og køre tomgangskørsel når det var ren is og sjap hvor sneen havde fyget meget de seneste dage!

Kun på vej hjem begyndte jeg at fryse lidt - på trods af polarfit wannabe tøjet jeg havde på! Alt over 120 km/t i dag var absolut tåbeligt - man fryser fryser simpelthen ihjel ved den hastighed!!!

Håber vi kan få nogle flere med ud og køre næste søndag - så skulle temperaturen være steget lidt! :-D

MVH Søren
Besvar