Nye spaendende opgaver.........

Hvad man skal huske eller tage højde for til turen, eller et forslag til en tur.
Torben Vester
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17. nov 2004, 08:01
Geografisk sted: Beijing, Kina
Kontakt:

Indlæg af Torben Vester »

Hej Nikolaisen.

Om det er stædighed eller naivitet, tilsat lidt optimisme vides ikke....He, he
Men dejligt, at det endelig lykkedes - jeg er vist den eneste der har fået en MC ind i Kina på den måde.
Næste projekt vil så være, at få Transalpen listet ind....

Hilsen
Torben - Kinesien i regntid......
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Celine og fingeren.....

Indlæg af Søren Dahl »

Hvad sker der så med Celines fingernegel nu hvor KTM projektet har fået en ende????? :?: :lol: :lol: :lol:


Mvh Søren
Torben Vester
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17. nov 2004, 08:01
Geografisk sted: Beijing, Kina
Kontakt:

Indlæg af Torben Vester »

Hej Danmark.
Nu må det vist være tid til en lille beretning herfra.
Celine og jeg har lige været på en kort smuttur til DK - barnebarnet skulle jo have et navn. Det var dejligt at se ham...... han skal nok blive god på en motorcykel...:-)
Vi var kun i DK i 8 dage, så det var lidt stresset - mange skulle besøges.
Vi var naturligvis også et smut i Hårby, hvor mange af mine gamle venner bor. Mit liv er fyldt med store forandringer, men det eneste nye jeg umiddelbart kunne se i Hårby var, at lyskurven havde skiftet fra rød til grøn...... og der er da sandelig en positiv udvikling.
Jeg har fået kørt lidt på KTM'en - både on og off road. Den er nu lidt træls på lande/motorvejen, når man er vant til en Honda V-twin.
Jeg arbejder på deltagelse i et ørken rally her i Kina til næste år i maj. Planer er at indsætte et dansk team - Torben Rasmussen (også en morfar og Mongoliet deltager) og jeg stiller op i det 4500 km lange rally. Vi vil forsøge, at køre nogle penge ind til et børnehjemsprojekt her i Kina - der skal forsøges at finde sponsorer, som vil betale X antal RMB pr. gennemført kilometer - pengene vil gå til Sun Village, som tager sig af børn, hvis forældre er havnet i fængsel og står på gaden, hvis ingen tager sig af dem. Vi er kommet i kontakt med stedet, fordi Celine var tolk på en dansk dokumentar film, som blev optaget på Sun Village for et par måneder siden. Kig evt. på www.sunvillage.com.cn
Den nationale CCTV9 station optog også en dokumentar på Sun Village for 4 uger siden - jeg var der med KTM'en og præsenterede rally ideen. Så må vi se om ikke filmen kan bruges til noget, når der skal laves sponsor kontrakter. CCTV9 er engelsk sproget og programmet sendes ud til hele Kina.
Potentielle sponsorer vil primært være danske firmaer, som er etableret i Kina. Rally'et afholdes i 2008 for 4. gang og der er stor medie dækning, hvilket vil gøre både Sun Village og sponsorene synlige i pressen.
Om vi kan gennem føre løbet, vides ikke... men vi vil seriøst forsøge.
Vi evt. kan lægge morfar titlen bort i de 12 dage som løbet varer.
Hvis det lykkes at igangsætte projektet, er det planen, at købe en KTM 625 SCX mere til Torben Rasmussen. Arrangørene hjælper med at få motorcykler ind i landet til deltagelse - disse skal senest 30 dage efter løbets afslutning ud af Kina igen - ellers er det store indbetalte told depositum tabt.
Om den skal retur til DK eller opstaldes hos Sukhee i Mongoliet har jeg endnu ikke besluttet - det var måske rart at have en god MC stående i Mongoliet, hvis man lige skulle komme forbi dette ultimative offroad land.......
Ellers er alt OK her - det går fint med osten - mit lille test mejeri er ved at tage form - kølere, kar og andet inventar er ved at være på plads. Men der er stadig en del som mangler - jeg ved jo ikke hvordan det skal se ud og hvilket udstyr der er bedst.... så det er sådan lidt på forsøgsbasis.
Cherokee jeep'en er blevet skiftet ud med en kinesisk 4x4 - Great Wall, modellen hedder Hover. Den er Euro 3 godkendt, crashtestet med 4 stjerner og der er nu etableret forhandlere i bl.a. Italien og Rumænien.
Bilen har en masse udstyr: Rigtig klima anlæg, læder indtræk, bak sensorer, 6xCD, MP3, el her og der - også til soltaget og indstilling af for stole m.m.
Maskineriet er en 2,4 l Mitsubitzi benzin motor og til en pris på ca. 98.000 dkr, er det jo svært ikke at købe sådan et uhyre.
Jeg måtte vente 9 dage levering på bilen, fordi fabrikken skulle samle den, med vores ønskede farvekombination på lakken og læder indtrækket - jeg tvivlede nu noget på, om den kom til tiden... men det gjorde den sgu..!!!
Imponerende hvad der kan ske på 9 dage... det er absolut ikke normalt her i Kina.
Bilen har nu kørt omkring 2300 km og intet er endnu faldet af og alt virker stadig.... jo, kineserne er ved at komme efter det... he, he
Den vil blive brugt som følge bil under rally'et til næste år.
Det er nu ved at blive efterår i Beijing - bladene begynder at falde af og det er blevet markant koldere - mellem 10 og 15 grader om dagen og ned til 0 om natten - men der er blå himmel og solen sinner.
Jeg gik 10 km på muren i søndags og der var faldet sne deroppe i bjergene - det var smeltet på murens trapper (eller mangel på samme) - men det var bare flot med sneen hængende på alle træerne.
"Fidusmageren" fra Henan provinsen er stadig ansat - har gør faktisk et rigtig godt job - nu som en slags manager af The Little Mermaid.
Han skal holdes lidt i ørene, men det skal de jo allesammen...
Vores kok IB, som så pludselig forlod os p.g.a en pige han havde mødt på nettet, har nu en lille "kiosk" under et stykke plasic i hans hjemby. Relationerne til pigen brast og ligeså hans drømme om familie....
Trist, at det skulle gå sådan, men sådan er livet jo.
Jeg følger med i jeres "tosserier" på forum og det er dejligt, at læse at I hygger jer med shelter ture m.m.
Lidt misundelig.........??? JA.......!!!!
Ha det rigtig godt.
Torben - Kinesien
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Celine og fingeren.....

Indlæg af Nikolajsen »

Søren Dahl skrev:Hvad sker der så med Celines fingernegel nu hvor KTM projektet har fået en ende????? :?: :lol: :lol: :lol:


Mvh Søren
Jamen så starter de bare nogle nye projekter :shock: Imponerne.

Lyder som et rigtigt godt projekt, det med børnehjemmet. Held og lykke med det. Og også med osten, rallyet, og alt det andet.

P.S. er lidt misundelig på jeres bilpriser :cry: også selv om det er en kineser :lol:
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Hej Torben

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Torben

Det er bare rigtig dejligt at høre fra dig igen. Det er også ved at være længe siden. Der går faktisk ikke en dag hvor jeg ikke tænker på vores uforglemmelige tur til Mongoliet og Kina, og jeg ved de andre som var med har det på samme måde. I tiden er jeg ved at hjælpe Jens med ombygning gennem tømmerhandlen, og vi snakker også tit om turen.

Det er rigtig dejligt at høre, at du går og har det godt, og dine projekter går som planmæssigt. Jeg glæder mig rigtig meget til at høre mere om dine off road projekter.

Her i DK er det da også for alvor blevet efterårs/vinter. Det er bare herremørkt og ved at være halvdårligt vejr, men det lagde du jo nok mærke til, da du var hjemme på besøg i DK.

Glæder mig rigtig meget til at høre fra dig igen.

Mvh Søren
Torben Vester
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17. nov 2004, 08:01
Geografisk sted: Beijing, Kina
Kontakt:

Indlæg af Torben Vester »

Hej.
Ja, Nikolajsen de der kinesiske køretøjer, vil uden tvivl finde vej til de danske veje - når kvaliteten og sikkerheden er i orden - priserne er jo rimelige (uden den danske afgift...)
For noget tid siden var jeg ude og test køre en nyudviklet kinesisk motorcykel - Jialing JH600. Det er en 600 cc allroader - 1 cyl. med indsprøjtning og katalysator. Den opfylder Euro3.
Den yder kun 40 HK og det er jo nok miljø mekanikken der reducerer effekten noget. Den er lav som en shopper - måske for at kineserne skal have en chance for at nå jorden - men mon ikke det bliver ændret, når den introduceres på det europæiske marked.
Den kører egentlig rimeligt - effekten (eller mangel på samme) taget i betragtning. Noget stor offroader bliver den nu nok aldrig - affjedringen er i den billige/dårlige ende. Men i betragtning af at det er den første "rigtige" MC der er produceret i Kina, er den ikke så ringe endda..
Prisen på plader her i Kina er ca. 22.000 gode danske kroner - så det er jo til at overse....hmm, måske man skulle købe en stak og lave nogle MC ture her i landet....... :idea: :roll:
Jeg har lagt lidt billeder af bil og MC på min Picasa side - kig evt. på det eksisterende link under billeder.
Søren, der går heller ikke mange dage imellem jeg mindes vores tur i Mongoliet. Jeg kigger lidt på en tur i starten af året i Cambodia's jungle - var det noget....?? Der skal køres på Honda......
Hilsen Torben - Kinesien
John

Indlæg af John »

Hej Torben
Dejligt at høre fra "Kinesien", og at tingene går godt, også med de ansatte i biksen. Der går ikke en dag uden jeg husker tilbage på vores tur i Mongoliet - det var "noget af en tur".
Her går den ene dag med den anden, og i lighed med Beijing nærmer vinteren sig, selv om den sikkert ikke bliver lige så kold som hos jer.
Det er ikke meget jeg har fået kørt mc den sidste måneds tid. Det er jo let at tage bilen når vejret ikke er det bedste. Det varer nok heller ikke lang tid før jeg "stalder op" for vinteren, og så er det jo blot at vente til marts/april hvor vejret forhåbentlig igen bliver varmere.
Har du hørt fra vore venner i Mongoliet ? Sukhee snakkede jo om at han/de måske skulle på besøg i DK. Det kunne være hyggeligt at møde dem igen, og måske vise lidt rundt i vores land.
Spændende med en mc tur i Kina, det vil jeg bestemt ikke afvise kan have min interesse, hvis jeg kan få sparet lidt håndører sammen. Det skal nu nok ikke være i 2008 p.g.a. hele OL cirkusset .
Ha' det forrygende og hils Celine
John
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Hej Torben

Nu har jeg kigget billeder. Tak for det :ok:
Både bil og motorcykel ser fine ud.
Med det samme jeg så motorcyklen, tænkte jeg, BMW F 650 GS, jeg syntes den ligner den meget.
Har du evt. data på den, altså ud over de 40 HK, her tænker jeg på vandring på affjedring, siddehøjde, som du jo godt nok har skrevet er lav, moment og den slags.

Evt. et link hvis det er nemmere, eller mail "henrik(snabela)chokoladefarmen.dk"
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Torben Vester
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17. nov 2004, 08:01
Geografisk sted: Beijing, Kina
Kontakt:

Indlæg af Torben Vester »

Hej Nikolajsen.
Du kan finde lidt info på: http://www.jialing.com.cn/newjl/en_web/600_sx01.html

Ja, der er en stor lighed med BMW'en - men denne kommer jo også fra kopiernes land........He, he
Motoren skulle efter sigende komme fra Østrig - kan ikke huske navnet på producenten (AVT eller noget...), men det er ikke en af de kendte og berømte.
Der er opgiver et forbrug til 3l/100 km - det er nok lidt optimistisk.... :-o
Hilsen
Torben - Kinesien
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Tak for link, Torben

Den lyder da faktisk til at være meget brugbar, i hvert fald på papiret.
Der er jo både Bosch indsprøjtning, katalysator, balance aksler, startspærre, vandkøling, og Showa forgaffel burde ikke være det værste man kan få på.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Cambodia

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Torben

Jeg må desværre springe Cambodia over - min pengepung skal lige lade lidt mere op inden jeg springer du i det helt store eventyr igen - næste år tyder alt på at turen går til Bornholm sammen med ½ og senere på året skal jeg en tur sammen med TDMXTZ klubben til Norge. Island venter til en anden gang........ med mindre Norges turen bliver aflyst.

Australien er også ved at være inden for rækkevidde i tidshorisonten - jeg er så småt ved at lave planer....... meget mere om det meget senere - der går stadig 2-3 år inden jeg tager af sted. Skal finde uf af om jeg kan få et arbejde der nede som tømmerhandler 8-) eller rør spiller :lol:

Fed kværn iøvrigt - eller i hvert fald fed i forhold til det andet bras kineserne ellers har sat på gaden ;-)

Mvh Søren
Torben Vester
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17. nov 2004, 08:01
Geografisk sted: Beijing, Kina
Kontakt:

Indlæg af Torben Vester »

Hej Soeren.
Helt Ok med Cambodia - jeg har ikke selv besluttet mig endnu..
Lyder spaendende med Australien - saa maa vi moedes dernede og koere noget offroad.
Jeg kender lidt mennesker dernede, som sikkert kan hjaelpe lidt med det praktiske.
Mit raad: hold dig til braedderne og lad de indfoedte om at blaese i hule roer.. :lol:

Hilsen
Torben - Kinesien
Torben Vester
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17. nov 2004, 08:01
Geografisk sted: Beijing, Kina
Kontakt:

Indlæg af Torben Vester »

Hej med jer.
Allerførst: I dag en min Transalp ankommet Beijing...... tilsyneladende er den uhindret smuttet igennem diverse kontorer - bemandet med små mænd med alt for store kasketter.... den står nu på et møbellager 75 km herfra.
Det er nu 17 måneder siden jeg så den sidst, så gensynsglæden bliver stor - der skal nok lidt strøm på batteriet og lidt luft i dækkene.... :lol:
Det er en rigtig god nytårsgave.

MEN: Året 2007 rinder ud og 2008 er lige om hjørnet.

2007 blev et begivenhedsrigt år for mig – store beslutninger blev taget og store ting er sket. Mit liv har forandret sig en hel del – nu er jeg måske ikke typen der planlægger tingenes gang i detaljer, men for blot nogle år siden, havde jeg sgu ikke regnet med at havne i Kina – og da slet ikke som kromand….. at starte restaurant The Little Mermaid var og er stadig en stor dejlig udfordring.
Kigger jeg tilbage på året der gik, husker jeg bl.a. følgende højde punkter:
-Fyttede fra Hårby til Beijing den 1. marts
-Den 8. maj blev jeg gift for første gang i mit lange liv… og så endda med en kineser….:-)
-I slutningen af maj, tog jeg sammen med 6 gode venner fra DK på offroad motorcykeltur i Mongoliet – en fantastisk oplevelse, som vil blive husket i mange år fremover. Gamle venskaber blev styrket og nye blev etableret - dejligt!!
-Tine gjorde mig til morfar – rigtig, rigtig dejligt og Malthe er jo noget af en supermand. En rar fornemmelse, når generne videreføres – jeg var dog ikke helt så stolt af titlen "Morfar" i starten – men nu går det bedre…. min nyudviklede kryddersnaps har derfor fået navnet "Morfar's XO" – den er lavet på russisk vodka, 8 forskellige af krydderier og tilsat kærlighed og frustrationer……. gæsterne nyder den med velbehag og er begyndt at købe hele flasker med hjem.
-Tja, og så blev det startet op på oste fremstilling – hvilket går fremad og måske ender det ud i et lille mejeri i løbet af noget tid – men igen noget helt nyt og der er meget der skal læres.
-For ligesom, at fuldende de store ændringer, har vi jo købt en kinesisk bil – den har nu kørt 5500 km og alt virker stadig og intet er faldet af endnu. Imponerende ikk….??

Alt i alt kan jeg sige, at året 2007 ændrede mit liv drastisk – men på den rigtig gode måde. Jeg nyder livet som morfar, ægtemand, kromand og mejerist her i kinesien – her, hvor meget er forbudt, men (næsten) alt er muligt.
Det passer mig faktisk helt fint – har sådan set intet imod korruption, blot jeg er en del af det…..
Hvordan 2008 vil forløbe, vides (heldigvis) ikke, men der er da nogle faste planer:
Den 1. maj starter jeg på et ørkenrally – 5000 km, på 12 dage igennem verdens 2. største sandørken på motorcykel – om "morfar" kommer igennem strabadserne vides ikke, men denne store udfordring skal da også prøves, inden alderen trykker for meget.
Vi holder bryllupsfest den 18. juni – jeg har bestilt 30 SAS flybilletter med afgang fra Kbh. den 10. juni kl. 20.55 – hjemrejse fra Beijing den 21. juni kl. 14.45. - er der nogle HARK'er der vil deltage....??
Til august afholdes der jo OL her i byen og vi skal nok igen arbejde røven ud af bukserne – så vi vil nok holde lidt ferie i september – nok et sted med blåt vand, hvide strande og kolde farvestrålende drinks – lige noget for en morfar (som nok tager både de lange underhylere og sutskoene af…)
Ja, og så har jeg lige et projekt med at få lært noget kinesisk…. forventer ikke at lære at læse/skrive, men SKAL have lært at tale – bare lidt – men det er sgu et helt umuligt sprog

Celine og jeg vil gerne ønske jer alle et rigtig godt og lykkebringende nytår
Husk: Erfaring, er noget man får, lige efter at man har haft brug for det……!!! Citat: "morfar"
Hilsen Torben - Kinesien
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Hej Torben

Godt det ikke var lige så besværligt med TransAlp'en, som med KTM'en. :roll:

Også rigtigt godt at du ikke "fortryder" de store omvæltninger i dit liv. :-P
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Hey Torben, hvad er din adresse derude i kinesien? jeg har en kamerat der skal til Bejing og han vil måske kigge forbi dig.....

Måske andre har Torbens adresse!!!!

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
Besvar