Nye spaendende opgaver.........

Hvad man skal huske eller tage højde for til turen, eller et forslag til en tur.
Torben Vester
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17. nov 2004, 08:01
Geografisk sted: Beijing, Kina
Kontakt:

Indlæg af Torben Vester »

Hej Iver.
Kig på www.westernfoodbeijing.com - print evt. adressen ud til taxaen.
Han kan evt. smide en mail, hvis han skal have lidt tricks og fiduser...
Hilsen
Torben - Kinesien
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Hey Torben.

Tak for det hurtige svar, jeg har sendt linket videre til min kamerat...

Håber alt er vel i Kinesien..

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Opkald til Mongoliet....

Indlæg af Søren Dahl »

Jeg ringede til Suki (ved godt det ikke staves sådan)her den anden dag. Jeg havde jo fået hans telefon nummer da vi var på tur i Mongoliet - og så tænkte jeg at jeg lige ville prøve at ringe til ham - og det virkede skam - så vi fik en lille snak på ialt 5 minutter. Jeg fik også fortalt ham, at jeg er begyndt at øve mig på Mongolsk og Tuvansk strubesang, og det var han vældig begejstret for - han glædede sig til at møde mig igen en gang og høre hvor meget jeg havde lært :)

Gantulka(staves vist heller ikke sådan, men I ved hvem det er jeg mener) er i Europa i disse dage - jeg fik desværre ikke helt fat i i hvilken forbindelse - men det var noget med motorcykler i hvert fald - mulighvis et MC løb - men jeg er ikke sikker.

Det går rigtig godt for Suki, og alt er som det skal være. Jeg skal hilse jer som var med på turen til Mongoliet.

Han var også rigtig glad for DVD'erne jeg sendte med Henning over til Suki med Dakar - og Gantulka har fået set der med Gaston Rahier, hans store Dakar helt.

Mvh Søren
John

Indlæg af John »

Hej SØren
Tak for din hilsen fra Sukhee. Godt at høre at alt er vel. Det havde jeg nu også regnet med, de er jo lidt af et par entrepenører de 2 gutter. Det kunne være hyggeligt at møde dem hvis den engang kommer til DK, det snakkede de om, kan jeg huske. Jeg får vel mulighed for at høre hvor langt du er nået med strubesangen (bare 1 minut :-) når vi skal på tur til Nordjylland i næste måned. Jeg har stadig ikke pakket kværnen ud fra sit vinterhi, men det skal ske i løbet af de næste par uger. Hilsen John
Torben Vester
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17. nov 2004, 08:01
Geografisk sted: Beijing, Kina
Kontakt:

Indlæg af Torben Vester »

Nu må det vist være tid til en lille hilsen fra Kinesien.
Her er alt OK - sommeren er kommet - med dag temp. mellem 25 og 30 grader - vores gæster i restauranterne kan nu sidde ude til sent på aftenen - dejligt. Vi nyder denne tid, inden det bliver for varmt og fugtigt til at opholde sig udendørs.
Mit projekt "skaffe sponsorer til børnene" gik i vasken i år - en meget sen udmelding fra arrangørene af rallyet, betød at der simpelt hen ikke var tid til at stable sponsor støtte på benene.
Der var dog 4 personer, som gerne ville med morfar i ørkenen og køre lidt race. En gut fra den danske ambassade ville gerne deltage med support bil nr. 2 - vores jeep kører også med.
Gantulga måtte melde fra, idet han ikke kunne nå, at kommer hjem og klargøre sin MC og få den sendt i tide.
På dagen for sidste tilmelding, måtte jeg konstatere, at der kun var morfar tilbage - folk havde meldt fra en efter en....
Men så kører jeg da bare "alene" - morfar fra DK mod 80 kinesere på MC.
Hvis det er en landskamp, er det sgu ikke helt fair...he,he
Celine og jeg kører fra Beijing den 22. april og forventer at være i Urumqi den 25. om aftenen - der er 3700 km.
Den 29. kommer "Flemming" med fly fra Beijing - han skal køre vores jeep sammen med Celine.
Mine sidste stumper til KTM'en er blevet forsinket fra Tyskland - og da den blev sendt afsted i går (med lastbil), bliver jeg nød til at montere det sidste i Urumqi inden start den 1. maj - men det er der nu også god tid til.
Jeg mangler at montere mousse, extra køleblæser, sidestøtteben, rally greb m.m.
Jeg tror, at motorcyklen er klar til turen - men det kniber lidt (læs: meget) mere med mig. Jeg havde en plan om, at jeg skulle i lidt bedre form inden rally'et - men det har der desværre ikke været tid til. Da jeg skulle løfte motorcyklen op på lastbilen, fik jeg hold i ryggen - men der er jo 16 dage til det går løs, så mon ikke at det går over.....
Jeg har også et knæ der brokker sig lidt.. ikke godt, men løbet er jo kun på 5000 km på 12 dage - så mon ikke kroppen holder...jeg håber!!!
Løbet afholdes i Xinjiang provinsen - i den sidste tid har der desværre været nogle uroligheder - Binladens folk spøger også her med deres bomber..... Der er en reel risiko for, at rally'et kan blive aflyst.
Xinjiang provinsen grænser op til bl.a. Tibet, Afghanistan, Kirigistan og befolkningen er hovedsagelig muslimer - balladen lurer og oprørsgrupperne har varslet bomber, kidnapning af vesterlændinge og alverdens andre ulykker. Jeg bliver den eneste udlænding i racet.
Måske jeg skulle fjerne mine danske flag på ktm'en....?? Jeg, som ellers er så stolt af at være dansker her i Kina.
Der er jo også en del uro omkring Kina/Tibet i disse tider - men ikke noget, som vi mærker noget til her i Beijing.
Lige for at anskueliggøre mine besværligheder med sprogproblemerne: jeg været nød til at skaffe en satelit telefon, således at jeg kan komme i kontakt med omverdenen, hvis jeg skulle fare vild eller gå med med mekanisk defekt i ørkenen - arrangørene sætter ellers et Walkie netværk af trucks op langs den mest farlige og mest ufremkommelige del af ørkenen. Men det hjælper jo ikke meget, når ingen forstår hvad jeg siger.....
Sidste år var der to som tilbragte 2 lange døgn i ørkenen inden de blev fundet - den oplevelse kan jeg godt være foruden.
Jeg går til opgaven med krum hals og så må jeg se hvad der kommer ud af det - kan jeg blot gennemføre vil jeg være glad.
Endnu har ingen KTM gennemført - men jeg skal sgu vise dem... (måske..he,he)
Hilsen
Torben - Kinesien
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Held og lykke Torben. Og ja, det er sgu nok en god ide at fjerne de danske flag :-(
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Hej Torben

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Torben

Det er fandme virkelig virkelig sejt - jeg håber virkelig du gennemfører løbet - og uden de helt store problemer. Jeg tror også det er rigtig fornuftigt, at du fjerner flaget, så du fremstår mere anonymt. Alle os mongoler var jo samlet her i weekenden, hvor vi hyggede os enormt meget i Henriks forældres sommerhus i Blokhus - vi fik også kørt af nogle fede alternative ruter - og spist noget godt mad - og ikke mindst fortalt en masse røverhistorier - det var herre fedt - vi manglede bare dig, Torben 8-) - måske du kan deltage næste år ????

Held og lykke med det hele Torben.

Mvh Søren
Torben Vester
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17. nov 2004, 08:01
Geografisk sted: Beijing, Kina
Kontakt:

Indlæg af Torben Vester »

Hej Danmark.
Godt at høre, at Mongol gruppen havde en god weekend i det nordjydske.
Her er alt fint - vi er nået godt frem til Urumqi. Vi han næsten krydset Kina fra øst til vest - sku hilse og sige, at det er sgu et stort, langt og bredt land...:-)
Der er lidt forvirring her inden løbets start - arrangørene har vist stadig lidt at lære - men vi tager det i stiv arm.
Alt foregår på kinesisk - kun få taler engelsk, så det er lidt svært at blive opdateret........ men Celine gør et stort arbejde i, at finde ud af hvad der sker ..... eller ikke sker...:-)
I denne del af byen, hvor starten går og vi bor, er der nu en masse jeeps og mc på gaderne - det begynder at summe og lugte af motorsport og eventyr - dejligt.......
Kig evt. på www.statravelblogs.com/morfar - her er lidt tekst og billeder fra starten af vores tur fra Beijing den 22. april og frem til nu - jeg vil forsøge at opdatere hver aften - også under løbet, hvis jeg da ellers kan få forbindelse med omverdenen.
Ha det godt.
Hilsen
Torben - Kinesien
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Super

Indlæg af yaknudsen »

Det er altså totalt vildt imponerende det du har gang i der. Jeg har sørget for
at "bookmarke" morfars blog så jeg kan følge med i eventyret. Superdejligt at
du deler dine oplevelser med os andre "dødelige". Håber det lykkes (både at
gennemføre løbet og at få kontakt til omverdenen så vi kan følge med i hvad
der sker undervejs). Hvis ikke, håber vi på at få et fyldigt resumè bagefter.

Knæk og bræk !!!
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Sejt.

Indlæg af Søren Dahl »

Rigtig sejt, Torben.

Glæder mig rigtig meget til at høre meget meget mere om dit eventyr, og tusinde tak for, at du deler lidt af dit eventyr med os HARK'er :)

Held og lykke med det hele, Torben.

Mvh Søren
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Brækket kraveben.

Indlæg af Søren Dahl »

Til Jer der ikke, som jeg, har været inde og læse Torbens Blog næsten hver dag - så kan jeg desværre fortælle at Torben udgik med et brækket kraveben - men er ved godt mod - tak for beskeden Kåre.

Gå selv ind på www.statravelblogs.com/morfar og læs meget meget mere.

Det er super stærkt gået Torben - held og lykke næste år. Jeg håber, at det lykkedes for dig næste gang. 8-)

Glæder mig til at høre mange mange flere historier fra Kina og rallyet. Jeg har jo selv haft brækket kravebenet - og det er overhovedet ikke særlig sjovt. Der går noget tid, og så kommer det til at virke igen :-)

Iøvrigt en lidt mærkelig tanke, at om 5 dage, er det et år siden vi rejse over til dig på en af de mest fantastiske rejser jeg til dato har været på.

Mvh Søren
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

For f..... da også :shock: .
God bedring til dig Torben.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Torben Vester
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17. nov 2004, 08:01
Geografisk sted: Beijing, Kina
Kontakt:

Indlæg af Torben Vester »

Ja, det er noget skrammel med den knogle - men den bliver sikkert snart stærk igen.
Det har været en kæmpe oplevelse at deltage og jeg tror, at jeg er frisk på en ny gang sandkasse til næste år - man bliver faktisk bidt af det - selv om at det er rigtig hårdt...... og at køre på MC i anderledes natur, og bruge roadbook, tripmaster og lidt GPS til at finde vej er faktisk ganske underholdende og spændende - specielt når man pludselig møder nogle der kommer imod....... hvem er det nu lige der er afsporet...?? Stoler man på sig selv - finder sine egne veje eller følger man strømmen......??
Det ærger mig lidt, at jeg ikke er kommet igang noget før - jeg bliver jo ikke yngre - men jeg kan jo springe på en quad engang - de gutter ser også ud til at have det hylende morsomt.
Mange hilsener
Morfar - nu med halvveret skrive kapasitet (læs: en finger)
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Hej Torben

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Torben

Velkommen tilbage på HARK :)

Ja, der er noget pis at brække kravebenet - det gør fandme ondt.

Det er heller ikke helt uinteressant at køre quad 8-) - jeg har en rigtig god ven som lige har købt en - med lidt held kunne det være han giver en tur 8-)

Glæder mig til at høre meget mere om din tur, Torben. Men jeg forstår så rigeligt hvordan du har det lige nu - det er smadder irriterede at mangle en hånd - jeg var heldig at det var den venstre side, som din, som var skadet - det er jo skønt stadig at kunne bruge højre hånd - den er jo mest anvendelig til rigtig mange ting :lol:

Ha det godt, og rigtig god bedring, Torben - husk at hilse Celine mange gange.

Mvh Søren
Torben Vester
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17. nov 2004, 08:01
Geografisk sted: Beijing, Kina
Kontakt:

Indlæg af Torben Vester »

Det gaar efterhaanden helt fint med kravebenet.....MEN, en ulykke kommer jo sjaeldent alene......
Natten mellem onsdag og torsdag roeg jeg babu paa hospitalet med en blodprop i hjertet.....efter omstaendighederne gaar det fornuftigt.
Det ser ud til at jeg vil blive opereret paa tirsdag - det er lang tid og vente naar der er 1000 der skal goeres.....
Vores bryllup er jo sat til den 18. og tirsdag middag lander der 32 glade danskere - men mon ikke, at jeg kan sige ja den 18........
Moralen maa vaere: Udsaet ikke indkoebet af den MC du droemmer om..........det kan hurtigt blive for sent og ens verden kan aendre sig paa splitsekunder.
Jeg tror, at jeg kommer ud af dette med godt resultat - og hvis jeg ikke laengere kan loebe maratonloeb, er det acceptabelt.
Morfar will return..........!!!!!!
Besvar