Nye spaendende opgaver.........

Hvad man skal huske eller tage højde for til turen, eller et forslag til en tur.
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Torben, for helvede :shock: Nu skal du passe lidt på dig selv. Men godt at høre at det trods alt, går tåleligt.
Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe dig, med alle forberedelserne. Held og lykke med det hele
Men du har fuldstændigt ret, man skal huske at leve mens man gør det.

God bedring.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Hej Torben

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Torben

Det lyder godt nok som en rigtig grim oplevelse, Torben. Jeg håber godt nok, at det kommer til at gå, som det skal. :shock:

Det var en grim besked at læse, Torben - hvis bare vi kunne gøre noget for dig.... føler mig helt mærkelig tilpas over sådan en besked. For fanden Torben, det skal squ nok gå - du har squ meget du skal nå at opleve endnu!

Held og lykke med operationen - det SKAL bare gå godt!

Mvh Søren
Mogens Dammand

Indlæg af Mogens Dammand »

Hey Morfar

Træls oplevelse, tror du har haft bedre.

Mon ikke du snart skal til at slappe en lille smule af, og komme ned på et niveau hvor vi er nogle stykker der befinder os, det vil sige vi laver ikke for meget, men nyder livet :-D
Nu ved jeg godt du vil sige, at man kan nyde livet på mange måder, og det har du så sandelig også gjort med de oplevelser du har haft og stadig gør dig, men men kære Torben, tror du skal sætte plomben i "knallerten" og køre mindre stærkt end du hidtil har gjort. Vi skal have mange flere beretninger fra "kinaland"
Held og lykke i morgen, vi tales ved.

Hilsen
Mogens
John

Indlæg af John »

Hej Torben.
Det var godt nok en "grimmer éen" den melding. Jeg er nu sikker på at det nok skal gå, både er de jo ret skrappe de der "kinøjsere", men du er jo også sej - så "tumbs up". Enig i at du skal geare lidt ned, altså ikke i 1. gear, men så måske i 3. Måske også smøgerne skal kvittes i en periode. Jeg holder en røgfri periode lige nu - på 6. uge - og det går sgu meget godt, lyst (til at ryge) har jeg ikke haft (endnu). Held og lykke, glæder mig til at høre nyt fra Kinaland.
Mange hilsner John "Bigfoot"
Torben Vester
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17. nov 2004, 08:01
Geografisk sted: Beijing, Kina
Kontakt:

Indlæg af Torben Vester »

Tusindtak for jeres velmente og opmuntrende bemaerkninger og de gode onsker for fremtiden. Der luner meget - midt i al elendigheden.
Noget skal maaske nok aendres i livsfoeringen - men at saette en begraendser i indsugningen er nu en voldsom og en drastisk ting- jeg er nok mere til en chip tuning....
Det gaar faktisk fint - jeg bliver fyldt med medicin og Celine er ved min side 24/7....hun er sgu en fantastisk pige..... jeg tror sgu, at jeg siger ja, naar praesten spoergen den 18.
Min feber er vaek, saa det skulle vaere muligt at lave indgrebet i morgen - her krydses fingre. I saa fald er det muligt, at jeg kommer paa gaden igen paa fredag.
Ha det godt og mange hilsener fra sygesengen paa et kinesisk hospital
Morfar - nu med bodyguard......
John

Indlæg af John »

Hej igen Torben. Kl. er nu morgen i Kina, og tiden nærmer sig at du skal under kniven. Sikker på at det går godt. Her i DK strejker hele sundhedskartellet jo på 7. uge, så der er masser af patienter som må vente på behandling herhjemme.
Har lige været ude og prøve min nye mc. Var i Köln i går for at hente en yamaha fzr1000. Kunne ikke nære mig for lige at prøve den. Den går sgu næsten 100 i 1. gear, så det går fremad, noget andet end min AT, til gengæld sidder man noget bedre på en AT end på en diminutiv racer. Du og Celine ønskes alt godt. Glæder mig til at høre det gode resultat på fredag, vi skal jo ud og køre noget mere off-road. Mange hilsner John
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Held og lykke!

Indlæg af Søren Dahl »

Held og lykke Torben!!!

Håber alt går som det skal!!! Jeg krydser alt som kan krydses.

Mvh Søren
Torben Vester
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17. nov 2004, 08:01
Geografisk sted: Beijing, Kina
Kontakt:

Indlæg af Torben Vester »

Min undersoegelse og eventuelle ballonudvidelse blev udsat til fredag d. 13.................!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Indgrebet gik tilsyneladende fint - her 20 timer efter er jeg oppe gaaende og har kun svage smerter i lysken, hvorfra tingene blev ordnet. Jeg var blot lokalbedoevet og kunne foelge indgrebet paa en storskaerm - fedt og lidt underligt, ar se ens eget hjerte live blive "rumsteret rundt i"......

Efter planen kommer jeg igen paa gaden mandag eftermiddag - lige i tide, fordi vi har jo 100 mand til bryllupsfest paa onsdag middag.
Vores forberedelser er blevet lidt forstyrret - men idet vi hverken holder kinesisk eller dansk bryllup, ved ingen af gaesterne hvordag det skulle have vaeret.....he,he...smart ikk..???

Mange hilsener
Torben - kinesien
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Godt at høre, at alt er gået godt.

Med hensyn til brylluppet, ja det er ganske smart :lol:
Men husk nu at det mere kommer an på at i skal hygge jer, og have en uforglemmelig dag 8-) Men selvfølgelig er det nummer 1, hvis alle gæsterne også hygger sig :shock:
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
John

Indlæg af John »

Hej Torben
Godt at høre du er på benene igen. Held og lykke med bryllupsgildet. Glæder mig til at høre hvordan det er gået - efterfølgende.Hilsen Bigfoot
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Hej Torben.

Indlæg af Søren Dahl »

Super super dejligt at høre, at du er på benene igen. Og lyt nu lige til et rigtig godt råd fra en person som holder af dig Torben.
Skru ned for alkohol, sprut og stress, vi skal altså ikke have flere hjerte tilfælde Torben!!

Bare et par gode råd og sure opstød :lol: som der nok ikke skader noget ved at lytte lidt til..... 8-)

Ha en fantastisk god fest, og rigtig god bedring Torben, jeg glæder mig rigtig meget til at høre fra dig igen.

Mvh Søren
Brugeravatar
Nejmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: 09. jan 2005, 22:48
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Gi den gas

Indlæg af Nejmann »

Hej Torben

Godt at høre fra dig igen. Måske du kan finde et træningsprogram, der både styrker hjerte OG rally-musklerne, så du kan gi' de der kinesere baghjul næste år i Taklimakan! kkj8

Til de der ikke allerede ved det, så ligger der en række fotos af Morfar og co. på ørken-udflugt her hos Advrider.com.

Jeg håber det går godt med Jer og de mange gæster. Hils Celine.

mvh Kåre
Torben Vester
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17. nov 2004, 08:01
Geografisk sted: Beijing, Kina
Kontakt:

Indlæg af Torben Vester »

Hej Danmark.
Vi havde et flot bryllup - en ceremoni på den urestaurerede del af Muren.
Vi havde fløjet den danske sømandspræst ind fra Hong Kong - en stor oplevelse for os og alle vore gæster.
Der blev festet igennem indtil den lyse morgen - mange var bekymret for mit helbred - mente, at der var lidt for meget fart på...... men nu er der jo igen 100% gennemgang i årene og det giver jo fornyet energi...:-)
Sukhee og hans kone var her også - en stor hilsen til alle som var med i Mongoliet sidste år. Han har en Hjalthe og Ida Tin gruppe i næste uge, så kan har igen få brugt sine danske gloser: tyndskidpause m.m.
I dag skal jeg have hentet KTM'en - den er lige ankommet Beijing.
Der skal lige skrues lidt inden den er løbsklar igen, men der er masser af tid - jeg deltager nok i et mindre ørken race til oktober.
Rally karavanen i www.transorientale.com ankommer Beijing på lørdag.
Deltagerne har så tilbagelagt 10.000 km siden starten i Skt. petersborg den 12. juni - se, det er sgu noget af en tur, Henrik......!!!
Jeg har kigget lidt på MC deltagernes alder...... og, hmmm morfar er jo slet ikke gammel i den gruppe......så.......ja, lad os nu se om ralliet bliver kørt igen til næste år...:-)
Der er en amatørklasse hvor der kan være op til 3 kørere til en MC - etaperne deles så imellem dem - en fin mulighed for en fed oplevelse.
Måske der er nogle her som er friske.....???
MC klassen føres af Katrinak fra Slovakiet og Pål Anders Ullevalsettet fra Norge ligger nr. 2 - 26 min efter. Der er stadig to ørken etaper tilbage, så Pål Anders har stadig en chance for en første plads - han er jo en stabil ørken kører, med stor erfaring fra hans 7 gange Dakar deltagelse. www.dakar.no
Jeg har samlet en gruppe af Skandinaver, som tager op til Muren, hvor løbet sluttes og tager imod dem alle - der er skaffet norske flag.
Det skal nok blive en god lørdag....... sammen med en masse trætte deltagere.
Mange hilsener til jer alle fra Morfar - nu med ballon......
John

Indlæg af John »

Halløjsa Kinesien
Godt at høre at alt gik godt og at du igen er i højeste gear. Oktan 100 skulle være godt + måske en "dæo(drink) og en smøg". Rart at høre fra Sukhee. Jeg mødte Ida Tin på en MC dag ved Jyllands Ringen for 2 uger siden. Hun spidsede ører da jeg sagde at jeg havde kørt i Mongoliet, men at jeg hellere ville prøve den nordvestlige del af landet hvsi der kunne blive en næste gang (måske var jeg en pralrøv :oops: ).
Den ska' bare ha' noget gas :-P som de siger på Fyn.
Hilsen Bigfoot
Torben Vester
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17. nov 2004, 08:01
Geografisk sted: Beijing, Kina
Kontakt:

Indlæg af Torben Vester »

Hej Danmark.
Nu må det være på tide med en lille beretning fra Kinesien.
Vi havde som sædvanligt en travl december måned - det blev til lidt mere end 125 kg flæskesteg i forb. med alle julefrokosterne.
Julemåneden er for The Little Mermaid absolut årets travleste.
Vi har netop overstået det kinesiske nytår - tro mig: der blev fyret en masse kinesere af... og et enkelt hotel på 20 etager... jo, de gør sgu noget ud af det... :lol:
Man kan købe "bælter" med 10.000 mellemstore kinesere - smart, så skal der kun tændes en gang..... og man kan snuppe en øl og nyde larmen.
Krisen kradser også her i Kina - vi er måske ikke så hårdt ramt som andre setder i verden - men det er alvorligt. Jeg talte forleden med en som arbejder for CITS - hun tager sig af de rejsende fra hele Skandinavien og i årets første 3 måneder er der en drop i gæsterne på 60%, sammenlignet med sidste år. Mærsk shipping melder også om drastisk faldene aktivitet på shipping fra Kina.
Det virker som om alle er holdt helt op med at købe varer og bruge penge og så stopper verden jo totalt.
Jeg forsøger, at rette lidt op på det - jeg bruger løs som tidligere... :-P
Men Beijing er blevet meget mere stille og mange udenlandske kontorer er lukket ned og folk er rejst hjem.
Vi har også taget konsekvensen af situationen: Vi havde faktisk skrevet kontrakt og betalt depositum på etablering af en ny restaurant - planen var at flytte Mermaid til større lokaler - men vi har stoppet projektet og forsøger nu at få det indbetalte beløb retur.
Vi har besluttet at lukke Mermaid ned indtil bedre tider - vi serverer så nu også noget dansk mad på Celines restaurant Bleu Marine.
Trist, men sådan er forretning jo - hellere en restaurant som kører fornuftigt end 2 som skranter...... men vi skal nu nok klare os.....og så bliver der lidt mere tid til Morfar og hans motorcykel.....he,he
Min nye KTM sendes fra DK en af disse dage og hvis tolderne vil (se den anden vej) lander den nok her i starten af april - spændende at prøve den med motardhjulene som sidder på. Jeg ved at flere af jer har kørt (og væltet) på den - men jeg ser frem til at teste den..... vi fik sne i aftes, så nu har vi vinter. Det er det første nedbør som er kommet i 3 måneder.

I midten af januar startede vi en større renovering af Bleu Marine - alt blev endevendt: støbt gulv med gulvvarme, nyt køkken, nyt toilet, bar m.m. Som selvbygger og håndværker, valgte jeg at forlade byen - jeg får sgu dårlige nerver af at se kinesernes arbejdskvalifikationer og hvordan alt bliver udført - så er det bedre ikke at være til stede....,he,he
Vi tog en uges tid under palmerne på tropeøen Hainan... dejligt...!!
Alt er nu næsten på plads - jeg mangler at lave noget lys udvendig. Vi har fået lavet en ny facade i trykimp. fyr - så det ligner nu lidt et sommerhus ved Vestkysten..... ;-) "Havglimt"...he,he
Jeg planlægger en ny offroad MC tur til Mongliet i juni... var det noget.....??? Sukhee har købt 10 nye KTM'er - med elstart, så måske Gantulga går på pension.... :-D
Helbredet er godt - jeg mærker ikke meget til blodproppen. Måske lidt mere træt, men det kan vel arbejdes eller måske festes væk..... eller måske allerbedst: på nakken af en motorcykel igennem en fed ørken??
Mange hilsener
Torben - Kinesien
Besvar