Lørdagstur d. 07.08. til Mols / Helgenæs

Hvad man skal huske eller tage højde for til turen, eller et forslag til en tur.
Besvar
Rotax 655

Lørdagstur d. 07.08. til Mols / Helgenæs

Indlæg af Rotax 655 »

Jeg vil gerne køre en tur sammen med et par stykker, der har knopdæk eller dæk til grus monteret.
Tanken var som sædvanlig at kører Mols Bjerge igennem på Grus og Asfalt med indlagt pitstop ved Sletterhage fyr.
Jeg holder og venter i Knebel ca. kl. 10.30 Hjørnet at Porskærvej i starten af byen. foto af mødested kan ses her: http://commondatastorage.googleapis.com ... 572970.jpg

Jeg tjekker siten her inden afgang fra Århus kl. 9 om der skulle være interesserede deltagere.

vh
Leif
Rotax 655

Re: Lørdagstur d. 07.08. til Mols / Helgenæs

Indlæg af Rotax 655 »

Fantastisk dejlig alene MC tur - med nye muligheder - l a n g Enduro offroad køretur på Helgenæs, i området og plantagen omkring Ellemandsbjerget på dyreveksler og jeg skal komme efter dig ud i terænnet. Sko og strømper fyldt af burre. Eneste problem MC tøjet var alt for varmt.
Senest rettet af Rotax 655 04. okt 2010, 17:20, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Viking
Indlæg: 50
Tilmeldt: 30. maj 2007, 10:34
Geografisk sted: Uggelhuse / Randers

Re: Lørdagstur d. 07.08. til Mols / Helgenæs

Indlæg af Viking »

Ærgerligt at jeg først ser turen annonceret nu :shock:
Ville godt have været med. Mols er kanon område 8-)
Rotax 655

Re: Lørdagstur d. 07.08. til Mols / Helgenæs

Indlæg af Rotax 655 »

Hej Viking og alle andre HARKér

Spontane MC turer bliver planlagt med dags varsel, afhængig af vejrudsigt o.a. Så det er tit med kort varsel.

Jeg kører gerne en tur mere til Mols og Helgenæs - alene eller sammen med andre.- Jeg kører ikke så stærk på grus 45 -50 km/t i Mols bjerge er hvad jeg synes der er forsvarligt - på asfalt går det sommetider lidt stærkere. Kan jeg komme af sted med det kører jeg gerne en lille tur i skoven, plantagen eller følger en gedesti i bjergene.
Jeg vender tilbage med nye turforslag efter Gaffatræf i weekenden.

Næste længere tur bliver nok langs vestkysten startende med at køre til Nymindegab med en lille skovtur indlagt rundt om Hampen Sø (måske med stop ved Xpedit i Ølgod for prøvekørsel af F800GS) og så ad 181 til Nørre Vorupør med overnatning i Shelter omkring Thisted. Hjemture er ikke planlagt endnu, men det er længe siden jeg har været på Fur, så langs Limfjorden og igennem Rold Skov, hvor jeg skal sonderer overnatningsmuligheder i Shelter til en anden tur, var da en mulighed. Interesserede deltagere skal være velkommen - På et stykke af ruten, eller til at deltage på hele turen.
Da jeg helst kører på MC i tørvejr kan ture ændres, og gennemførsel er helt afhængig af en vejrudsigt med tørvejr et par dage frem.
Senest rettet af Rotax 655 09. aug 2010, 18:30, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Viking
Indlæg: 50
Tilmeldt: 30. maj 2007, 10:34
Geografisk sted: Uggelhuse / Randers

Re: Lørdagstur d. 07.08. til Mols / Helgenæs

Indlæg af Viking »

Hej Leif,

deltager gerne i en tur til Mols m.v.

Jeg er også med på en efterårstur som beskrevet. Det lyder rigtig godt.

(Jeg har nu sat "overvågning" af relevante emner til, så jeg får en mail, hvis der foreslås nye ture. Det skulle jeg selvfølgelig have gjort noget før)


Venlig hilsen

Henrik
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Lørdagstur d. 07.08. til Mols / Helgenæs

Indlæg af Nikolajsen »

Viking skrev:(Jeg har nu sat "overvågning" af relevante emner til, så jeg får en mail, hvis der foreslås nye ture. Det skulle jeg selvfølgelig have gjort noget før)
Eller bare tjekke forum dagligt ;-)
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Rotax 655

Re: Lørdagstur d. 07.08. til Mols / Helgenæs

Indlæg af Rotax 655 »

Lyder fint Viking
Du kan jo smutte med Peter, Jørgen og undertegnede til GAFFATRÆF, Sjælland på fredag - det vil sikkert være en go intro til lidt HARK fællesskab. :beer:
Jeg gider ikke køre så langt på de rådne knopdæk, så jeg tar færge Århus-Kalundborg fredag kl. 07.00 Og håber så på der er lidt knopper tilbage når jeg når frem til Vig.
Brugeravatar
Viking
Indlæg: 50
Tilmeldt: 30. maj 2007, 10:34
Geografisk sted: Uggelhuse / Randers

Re: Lørdagstur d. 07.08. til Mols / Helgenæs

Indlæg af Viking »

Kan desværre ikke deltage i week-endens træf på Sjælland. Jeg havde ellers meldt mig til, men konen gjorde lige opmærksom på en - af mig glemt - invitation til navngivning :shock:
Ellers altid klar :-D
Besvar