RoadBook tur 2011

Hvad man skal huske eller tage højde for til turen, eller et forslag til en tur.
Brugeravatar
Holst
Indlæg: 328
Tilmeldt: 05. jul 2010, 20:41
Geografisk sted: Brædstrup, Midtjylland

RoadBook tur 2011

Indlæg af Holst »

Så er der dømt forårskøretur.. :-D

Dato: Den 5 marts 2011 kl. 9.00
Mødested: Brædstrup (adresse oplyses ved tilmelding)

Turen er lavet som en roadbook. En roadbook er en vejbeskrivelse som er planlagt og opmålt på forhånd. Dette betyder at der skal køres efter en rute som er fastlagt og beskrevet ganske detaljeret, som en afstand fra punkt A til punkt B, samt en signatur af vejkryds, vejnavne, kirke, vandløb mv.

Når tilmeldingerne er i hus, vil roadbooken blive mailet til deltagerne, så de selv kan printe den ud. Det er ikke noget krav at man har roadbook-holder e.lign. En tanktaske med kortlomme kan sagtens bruges.

Vi mødes fra morgenstunden og får lidt info om turen. Turen kommer til at vare det meste af dagen. Turen er IKKE EN KONKURRENCE!! men en hyggetur. Ruten er på både asfalt og grus. Man kan vælge at køre alene, følges et par stykker eller vi kan følges ad hele flokken - der er frit valg.

Når turen er færdig er der aftensmad, bål og mulighed for overnatning i et eget telt. Forplejning i løbet af dagen står man selv for. Aftensmaden vil der blive opkrævet et mindre beløb for.

Jeg håber at der er andre en mig selv, der har lyst til at prøve kræfter med kørsel efter roadbook. Denne tur er mit første forsøg med at lave en sådan tur, og jeg vil meget gerne have tilbagemeldinger fra deltagerne når turen er ovre.

Tilmelding til turen sker her på tråden.
Steffen Holst
Africa Twin XRV 650, 1988
Land Rover 110, 3,5 V8, 1984

ONE LIFE - LIVE IT!
PAVJ

Re: RoadBook tur 2011

Indlæg af PAVJ »

Hej Steffen.

Godt initiativ, nu begynder det at lugte lidt af forår :-D


M.v.h.

Poul
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 816
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Re: RoadBook tur 2011

Indlæg af Peter AT »

Sådan et tilbud kan jeg da ikke sige andet end ja tak til...

Jeg er med...
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Rotax 655

Re: RoadBook tur 2011

Indlæg af Rotax 655 »

Godt initiv - jeg er klar :ok:
Niels

Re: RoadBook tur 2011

Indlæg af Niels »

Ak ja, det lyder jo som om det kunne blive en fantastisk tur! Det er helt sikkert et virkeligt godt initativ. Hatten af for det :ok:
Desværre kan jeg ikke deltage da jeg spiller på 2 heste, og den anden hest holder generalforsamling samme dag :cry:

God tur til jer der tager afsted. Jeg håber jeg kan komme med en anden gang!

Hilsen Niels
TEriksen

Re: RoadBook tur 2011

Indlæg af TEriksen »

Hej Holst. Jeg er som altid frisk på noget seriøst grus mv og denne gang har jeg knopper på... :ok:
Henrik Hald
Indlæg: 189
Tilmeldt: 11. nov 2004, 22:58
Geografisk sted: Vivild

Re: RoadBook tur 2011

Indlæg af Henrik Hald »

Hej Holst, jeg er også klar.. :-D

Hilsen Henrik..
Brugeravatar
JP
Indlæg: 302
Tilmeldt: 16. aug 2007, 21:02
Geografisk sted: Nørager

Re: RoadBook tur 2011

Indlæg af JP »

Hej
Godt initiativ, jeg vil gerne deltage, hvis vejret tillader.

Hilsen Jørn
Andreas

Re: RoadBook tur 2011

Indlæg af Andreas »

Super initiativ, jeg er med;-)
Brugeravatar
Holst
Indlæg: 328
Tilmeldt: 05. jul 2010, 20:41
Geografisk sted: Brædstrup, Midtjylland

Re: RoadBook tur 2011

Indlæg af Holst »

Status for tilmeldte til Roadbook turen er:

Peter AT
Rotax 655
thomaseriksen
HenrikHald
JP (betinget af vejret)
Andreas
...og hamselv!!

Der er plads til flere, så det er bare med at få sig meldt til (syntes der allllt for lang tid til 5. marts ;-) )
Steffen Holst
Africa Twin XRV 650, 1988
Land Rover 110, 3,5 V8, 1984

ONE LIFE - LIVE IT!
Brugeravatar
Nejmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: 09. jan 2005, 22:48
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Re: RoadBook tur 2011

Indlæg af Nejmann »

Det lyder da lidt fristende. Hvis nu vejret er godt, motorcyklen klar og så'n, så vil jeg også gerne med. Tror der står et par TKC80 hjemme i vinter-værkstedet, som kun er halvslidte...

mvh Kåre
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Roadbook

Indlæg af Søren Dahl »

Jeg har heldigvis fået lov til at passe mit arbejde den dag :shoot: - nå men rigtig god tur til Jer alle sammen :-D

Med venlig hilsen

Søren
Brugeravatar
Holst
Indlæg: 328
Tilmeldt: 05. jul 2010, 20:41
Geografisk sted: Brædstrup, Midtjylland

Re: RoadBook tur 2011

Indlæg af Holst »

Status for tilmeldinger 08-02-2011

Peter AT
Rotax 655
thomaseriksen
HenrikHald
JP (betinget af vejret)
Andreas
Nejmann (betinget af vejret)
...og hamselv!!

Med hensyn til vejret som flere har betinget deltagelsen med..! Hvis der kommer endnu en isvinter i netop de dage, med deraf følgende meget glatte veje, vil turen blive flyttet til en anden dato hvor det er mere sikkert at køre på 2 hjul :-D . Håber selvfølgelig ikke at det bliver aktuelt - har netop været ude for at køre en del af turen igennem.. :-D Ved ikke helt hvad der er bedst, men at køre ruten i en Land Rover var vældigt underholdende !

Og som nævnt tidligere kan man stadig nå at komme med ud at trille en forårstur i det midtjydske.. 8-)

Og til dig Søren - øv hvor trist - arbejde fylder altså alt for meget nogle gange :!: . Hvis du får byttet din week-end tjans er du selvfølgelig velkommen.
Steffen Holst
Africa Twin XRV 650, 1988
Land Rover 110, 3,5 V8, 1984

ONE LIFE - LIVE IT!
Brugeravatar
JP
Indlæg: 302
Tilmeldt: 16. aug 2007, 21:02
Geografisk sted: Nørager

Re: RoadBook tur 2011

Indlæg af JP »

Hej Steffen

Kan ruten køres med sidevognscykel?

Hilsen Jørn
Brugeravatar
Holst
Indlæg: 328
Tilmeldt: 05. jul 2010, 20:41
Geografisk sted: Brædstrup, Midtjylland

Re: RoadBook tur 2011

Indlæg af Holst »

Hej Jørn

Jeg har kørt ruten i min "bil" - det er en Land Rover :-D . Hvis den kan komme igennem tror jeg også at din mz med sidevogn kan komme frem (Land Roveren er ihvertfald større end din sidevognscykel). Ruten er lagt på små landeveje, skovveje, grusveje (store og små) og alle er offentlige veje men en del af dem ser ikke ud til at blive brugt så ofte. Det kan selvfølgelig være at du ikke helt kan følge med en solocykel med knopdæk, men det er jo heller ikke det det handler om. Jeg håber stadig at vejret er sådan at vi på forsvarlig vis kan køre på 2 hjul, så du skulle kunne vælge frit mellem dine cykler.
Steffen Holst
Africa Twin XRV 650, 1988
Land Rover 110, 3,5 V8, 1984

ONE LIFE - LIVE IT!
Besvar