RoadBook tur 2011

Hvad man skal huske eller tage højde for til turen, eller et forslag til en tur.
Brugeravatar
Holst
Indlæg: 328
Tilmeldt: 05. jul 2010, 20:41
Geografisk sted: Brædstrup, Midtjylland

Re: RoadBook tur 2011

Indlæg af Holst »

Så nærmer tiden sig.... :-D

Jeg håber vejret spiller sammen med os, så vi kan komme ud at køre årets første tur. Jeg regner ihvertfald med at arrangementet stadig skal afholdes på den planlagte dato :flag:

Jeg har brug for at alle der har tilmeldt sig turen, sender mig en privat besked med oplysninger om privat mailadresse og mobilnummer. Herefter sender jeg roadbooken med turen til alle, samt et link til gratis download af programmet jeg har lavet turen i. Herefter kan I selv printe den ud i det format som I ønsker. Jeg har som udgangspunkt lavet den i A5-format da det passer i min roadbook-holder. Jeres mobilnummer skal jeg bruge hvis jeg bliver nødt til at aflyse turen eller der er sidste øjebliks ændringer, nødvendig info eller hvis jeg bare har lyst til at ringe og snakke med jer :-D.

Glæder mig til at vi skal ud at køre kkj8

Var lige ved at glemme det - men der er selvfølgelig stadig rig mulighed for at deltage i RoadBook tur 2011 - så meld jer bare til her på tråden.
Steffen Holst
Africa Twin XRV 650, 1988
Land Rover 110, 3,5 V8, 1984

ONE LIFE - LIVE IT!
Rotax 655

Re: RoadBook tur 2011

Indlæg af Rotax 655 »

Jeg er desværre nød til at melde afbud - motoren går ud når den sættes i gear - ØV - god tur til jer andre. :ok:
Torben Vester
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17. nov 2004, 08:01
Geografisk sted: Beijing, Kina
Kontakt:

Re: RoadBook tur 2011

Indlæg af Torben Vester »

Defekt stoettebens kontakt.......??
Rotax 655

Re: RoadBook tur 2011

Indlæg af Rotax 655 »

- mumle - mumle- kan det være så simpelt? I frigear med neutral lampen lysende er alt ok - motoren går med støttebenet nede eller oppe - og når støttebenet klappes op går motoren også, når koblingen tages går motoren, når gearpedalen trædens ned i første eller fra fri op i anden går motoren ud... altså må den + der ligger fra fri pos. til CDI forsvinde, og ved normal drift erstattes af en anden - fra støttebenskontakter der måske nu er ude af funktion??
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: RoadBook tur 2011

Indlæg af Nikolajsen »

Rotax 655 skrev:- mumle - mumle- kan det være så simpelt?
Ja ;-)
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
Holst
Indlæg: 328
Tilmeldt: 05. jul 2010, 20:41
Geografisk sted: Brædstrup, Midtjylland

Re: RoadBook tur 2011

Indlæg af Holst »

Hej alle

Her er så lige en status på Roadbookturen. Jeg har været ude på nogle enkelte af grusvejene i går. Der er nogle pletter med fastkørt sne/is men det er kun pletter. Hvordan det ser ud inde på skovstrækningerne har jeg ikke fået tjekket. Imorgen vil jeg se om jeg kan nå at køre et lidt længere stykke af grus-/skovvejene og komme med en allersidste status på køreforholdene.

Min holdning er at turen køres. Selvfølgelig kører vi efter forholdene og ser det helt tosset ud, må vi finde en plan B :-D. En ting er helt sikkert - ligegyldigt om vi kører hele den planlagte tur eller noget alternativt, bliver vejret godt (læs forårsagtigt) og vi skal nok finde ud af at hygge os med vores all-roadere. Jeg håber at der er andre end mig selv der er med på at prøve ruten af på den planlagte dato (medmindre jeg imorgen har set ren is på store dele af de planlagte strækninger).

Andreas er desværre kaldt på arbejde og kan ikke deltage. Jeg kan se at Rotax har problemer med cyklen og har meldt afbud.

Deltagerlisten er altså:

Peter AT
Henrik Hald
Nejmann
ThomasEriksen
JP
..og ham selv

Jeg har lige snakket med Thomas Eriksen og han deltager helt sikkert. Jeg håber også at resten af flokken deltager, ellers må I lige give besked (gerne både her og pr. sms eller opkald).

Glæder mig til turen og har allerede monteret roadbooken i holderen på Africaneren :ok:
scan0025.jpg
scan0025.jpg (118.74 KiB) Vist 13424 gange
Steffen Holst
Africa Twin XRV 650, 1988
Land Rover 110, 3,5 V8, 1984

ONE LIFE - LIVE IT!
Brugeravatar
Holst
Indlæg: 328
Tilmeldt: 05. jul 2010, 20:41
Geografisk sted: Brædstrup, Midtjylland

Re: RoadBook tur 2011

Indlæg af Holst »

Ååååhhhh... hvor er det skønt at eje en Africa Twin

Billede

Jeg har lige været ude og checke en del af ruten for imorgen - og nu bliver det for alvor svært at sove i nat :-D . Jeg har nedenstående indsat billeder fra de første ca. 35 km af ruten. Jeg er aldeles klar, også selvom der nogle steder ligger lidt sne. Hvis man husker at køre efter forholdene, er det min opfattelse at man sagtens kan køre, men nu har jeg taget lidt billeder og så må det være op til hver enkelt at vurdere hvorvidt de vil køre eller ej. De fleste af billederne er taget for at vise hvor "slemt" det er på det stykke jeg kørte. Langt den største del af ruten var sne og isfri og :ok: :ok: (men man bliver altså lidt beskidt af at køre grusveje på denne tid af året :-D .

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Jeg skal også lige minde om at der ikke er indlagt steder hvor der kan købes mad, så jeg anbefaler en madpakke og hvad dertil hører af drikkevarer. Det er også en god ide at starte fuldtanket (der kan tankes i Brædstrup ved Brugsen). Jeg har også lige brug for en tilbagemelding på hvem der bliver og spiser og evt. overnatter.

Og for at I ikke skal tro at der var sne på alle vejene lige et par stemningsbilleder....... 8-)

Billede

Billede

Billede

Glæder mig til at se jer alle imorgen kkj8
Steffen Holst
Africa Twin XRV 650, 1988
Land Rover 110, 3,5 V8, 1984

ONE LIFE - LIVE IT!
Brugeravatar
Nejmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: 09. jan 2005, 22:48
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Re: RoadBook tur 2011

Indlæg af Nejmann »

Hej Holst

Det ser sørme godt ud, men jeg er lige lidt mere kræsen med hensyn til vejr og føre, så min motorcykel bliver altså i garagen et par dage endnu :-/
Jeg håber I får en rigtig god tur, og at der bliver lejlighed til en reprise lidt senere på året.

mvh Kåre
TEriksen

Re: RoadBook tur 2011

Indlæg af TEriksen »

Det ser da helt kanon ud det der Steffen :ok:
Har selv lige været ude at svine dyret til de sidste par timer og omkring Herning er der ingen sne men masser af bar blød og våd grus så der er garanti for en beskit kværn :mrgreen:
Da det bliver varmt og solskin i morgen er der garanti for en god dag. Ses kl. 9.
/ Thomas
Brugeravatar
JP
Indlæg: 303
Tilmeldt: 16. aug 2007, 21:02
Geografisk sted: Nørager

Re: RoadBook tur 2011

Indlæg af JP »

Hej Steffen
Jeg melder også fra, grusvejene kan jeg nok klare, men skovvejene overgår mine kørefærdigheder.
I må have en god dag.
Jeg vil så nøjes med en tur til Karup Å.

Hilsen Jørn
Brugeravatar
Holst
Indlæg: 328
Tilmeldt: 05. jul 2010, 20:41
Geografisk sted: Brædstrup, Midtjylland

Re: RoadBook tur 2011

Indlæg af Holst »

Så er turen kørt i det fineste solskinsvejr. Vi endte med at være en lille sluttet flok på 4 Africanere - Peter AT, Henrik Hald, Thomas Eriksen og mig selv. Jeg styrede Roadbooken og vi fik kørt hele ruten igennem. Regner med at gentage turen når vejret er blevet lidt varmere så flere kan få glæde af den hvis de har lyst. Der kommer en melding her på forum. Jeg fik ikke taget så mange billeder, men her er dog lige et par stykker fra dagen.... :-D

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede
Steffen Holst
Africa Twin XRV 650, 1988
Land Rover 110, 3,5 V8, 1984

ONE LIFE - LIVE IT!
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 816
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Re: RoadBook tur 2011

Indlæg af Peter AT »

Sikke en tur...

Selv vejret var godt planlagt..

En dejlig varieret tur, med alle typer underlag og skøn naturoplevelse...
Alle med mod på lidt grusveje bør unde sig selv en RoadBook tur. Udover den gode køreoplevelse, giver det også en naturlig træthed at være rundt på de små veje i Midt-/Vestjylland.

Når dagen så afsluttes med dejligt mad og godt selskab kan man da ikke ønske sig mere.

Ros til Steffen for et godt arrangement... Og tak til hjælperne Anne Marie og Anton :-D
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
TEriksen

Re: RoadBook tur 2011

Indlæg af TEriksen »

Også mange tak herfra for en super dag. Dejligt vejr, godt selskab og sæsonens første rigtige tur. Sådan der!
4xAT.JPG
4xAT.JPG (153.34 KiB) Vist 13352 gange
Rotax 655

Re: RoadBook tur 2011

Indlæg af Rotax 655 »

Jeg er så ærgerlig over jeg ikke nåede at blive kørende - har lige kørt en tur på 75 km - godt nok med gearindikatoren visende neutral hele tiden, og uden blæser køling - = 120 grader varm motor op ad karlskovvej( Danmarks dårligste grusvej), hvor kæmpe vandpytter blev afløst af is og snedriver i mellem mudder og kæmpe huller i grusvejen - Skide skægt bortset fra den varme motor - så der mangler et par detaljer inden knallerten er helt OK. Det hjalp i øvrigt meget at få stelforbindelsen til regulatoren skruet ordenlig fast :oops: - ved et tilfælde rørte jeg ved tre gule ledninger fra generatoren der var mere end håndvarme... nu lader den med 14 v perfekt.

Håber på en ny invitation fra Holst :-D
Besvar