Samsø tur!

Hvad man skal huske eller tage højde for til turen, eller et forslag til en tur.
Besvar
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Samsø tur!

Indlæg af Søren Dahl »

Jeg har planlagt at tage en tur til Samsø på Alpen midt i Maj - det bliver formenteligt en 2 dags tur med telt. Tror sagtens man kan nå at se Samsø på 2 dage - og måske endda også på en dag, men det bliver noget stress, og det gider jeg ikke!

http://www.samsoelinien.dk/

Her kan man se fartplanen samt priser.

Det koster 230 tur - retur Samsø - Jylland/Sjælland priserne gælder for 1 stk. MC samt fører.

Jeg tager afsted søndag den 15 maj og kommer hjem 16 maj.

Nogle som vil med på en dejlig afslappende pinsetur?

MVH Søren
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Planen for pinseturen

Indlæg af Søren Dahl »

Planen er at kører rund og se de forskellige seværdigheder på Samsø, holde rigeligt med pauser og få noget hyggeligt snak. Om aftenen skal vi finde et godt sted at camperer, eventuelt ved Strandskovens camping hvor det virker somom man kan få noget fred for turisterne, da det ikke er en campingplads hvor man får anvist steder - man slår bare teltet op et tilfeldigt sted, har jeg læst mig frem til. Det bedste ville naturligvis være at finde en Shelterplads, men tror desværre ikke der er nogle på Samsø. (vil helst camperer hvor der ikke er andre mennesker)

Det kommer til at foregå på primitiv vis med gas/trangia brænder og hjemmelavet mad samt bål, whisky, øl og løgnhistorier.......

MVH Søren
kr

Samsø tur i pinsen

Indlæg af kr »

Hej Søren...
Jeg tror godt jeg kunne finde på at køre med. Godt nok skal jeg til Openair i Horsens (musikfestival) dagen før, men du skal jo også først til Hou fra Randers og jeg bor kun ca 25km derfra. Nu kom jeg jo ikke med på jeres Nordlandstur, som jeg virkede meget hyggelig. Så, jeg er klar på noget on-/offroad kørsel og friluftsliv...
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Samsø tur vs. Langelandstur......

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Alle

Det er godt nok lidt tamt at tage til Samsø, er meget hurtigt overstået og vi få ikke kørt så meget fællestur - Samsø er måske mere beregnet til familien og hold i hånd ferie - ikke så meget beregnet til kilometer glade all road follk som os........... men måske vi kunne lave en Langelandstur - er der nogle som er klar på det i stedet - så er det noget mere at kører efter, og vi kan måske få Fyns folk og Sjællanderne lokket ud på de danske sogneveje ???

MVH Søren
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Langelandstur

Indlæg af Søren Dahl »

Det blev ikke til en Samsø tur, men derimod til en herlig Langelandstur søndag den 15 maj. Jeg kørte hjemmefra kl. 9.00 og mødtes med 1. medlem af HASK (vores All Roader Skurvogns snak fraktionen) Henrik Hald samt vores første gæstekører Svend Erik som kørte på GSX 750 fra øhh gamle dage. Vi lagde ruten over til Ryomgaard og vores gæstekører nr 2. blev hægtet på. Kåre på sin enorme Super Tenere. Vi lagde ruten ned gennem Skåde bakker og omkring Odder. Vi satte kursen mod Munkebo og Lindø skibsværft på fyn. Efter et par mad pauser og nogle gode km ankom vil til denne lille ubetydelige jolle som "kun" kan laste 9000 containerer - et prægtigt syn.

Derefter satte vi kursen mod Langeland. Kørte lidt rundt på øen, holdt pause på langelands sydligste spids, der hvor der er den der klippe med langt ned etc. ;-) Derefter holdt vi ind på den lokale kro på Langeland og fik os en herlig aftensmad af god gammeldags kvalitet, severet af en meget lunefuld ældre vært.

Derefter satte vi kursen hjemover af motorvejen og efter vi havde fået fast grund under hjulene igen (læs.: Jylland ;-) ) Gik den af de mindre veje hjem til Djursland. Vi var hjemme ved omkring 24 tiden. Da jeg parkerede Øget i Garagen stod klokken på 683 km, en rigtig fed og god tur var overstået.

MVH Søren
Besvar