Overnatningssted i Harzen

Hvad man skal huske eller tage højde for til turen, eller et forslag til en tur.
Besvar
Brugeravatar
kjelde
Indlæg: 427
Tilmeldt: 15. nov 2008, 17:56
Geografisk sted: vamdrup

Overnatningssted i Harzen

Indlæg af kjelde »

Der var et par stykker der på generalforsamlingen spurgte til adressen på det sted vi brugte på turen til Hartzen sidste år. Her er et link til ders hjemmeside : http://www.gegenstein.im-harz.com/. Den ser ikke særlig opdateret ud, men de har åbnet i år.
Det er ikke noget tre-stjernet luxushotel, men et sted hvor der hersker en form for træf-stemning. Man kan overnatte i enkelt-dobblt eller flersengsstuer, og tror også gerne man må slå sit telt op. Maden er go, og der serveres gode øl alt sammen til meget rimelige priser.
Stedet ligger lige uden for nationalpark-Harz i den nord-østlige del. Efter min menig er denne del (gamle øst) den naturmæssige smukkeste del af Hartzen. Der er ikke langt til den rerømte/berygtede vej til Küffhauser hvor det gælder om at have svingteknikken i orden.
Der findes selvfølgelig mange andre steder at overnatte alt efter hvad man ønsker, men jeg har været på ovennævnte sted ca 5 gange og har synes det var super hver gang. God tur
lars kjelde
En smøg forkorter ens liv med 2 min-en dobbelt whiskey med 4 min-at gå på arbejde med 8 timer
Brugeravatar
JP
Indlæg: 311
Tilmeldt: 16. aug 2007, 21:02
Geografisk sted: Nørager

Re: Overnatningssted i Harzen

Indlæg af JP »

Tak Lars

Jeg vil studere det nærmere med min kammerat.

Hilsen Jørn
Besvar