Offroad begyndertur

Hvad man skal huske eller tage højde for til turen, eller et forslag til en tur.
Besvar
Rotax 655

Offroad begyndertur

Indlæg af Rotax 655 »

Jeg har hørt at: DORMCK inviterer til begyndertur for offroadere
Søndag d 8. maj
Mødested: Møllegårdsvej 11, 8840 Rødkærsbro kl 10

Tilmelding senest d. 7. maj til: 2360 6199 eller pr. mail: madsbholmberg@hotmail.com

Læs evt mere i TOURING NYT 3/2011 side 5


kør med :-D
Rotax 655

Re: Offroad begyndertur

Indlæg af Rotax 655 »

En dejlig Søndag i Godt selskab, godt at se Dorthe Dust and Dirt og Co igen.

Og Støv og skidt og blæst var der nok af :-D Og hvem skulle have troet det - et vandhul på 20 meter!!

Og jeg vil nok mene at Mads Stoneking er en flink fyr men nok underdriver lidt når han annoncere at turen såmænd kan klares med gadedæk - må jeg tilføje Mads - gerne gadedæk med store knopper :ok: Fantastisk tur. Troede ikke der fandtes så mange grusveje i Danmark.
Niels

Re: Offroad begyndertur

Indlæg af Niels »

:ok: :-D
LAN

Re: Offroad begyndertur

Indlæg af LAN »

Hej der :-D

Jeg er helt grøn offroad (men har dog masser af sjove asfalt-km på min VFR) - og har lige fået fat i en TA fra 1988 ... så nu er jeg på jagt efter nogle gode grusveje at fornøje mig på... og lære lidt om at håndtere den ;-)
Er der nogen der har en oversigt over gode grus-ruter - f.eks. den tur der nævnes her?
Jeg holder til nord for Hobro i Nordjylland - men kører snildt en extra omvej, hvis den er sjov 8-)

Er der mon andre arrangementer af den slags her i efteråret - evt. i klubben?
Må hellere se at få mig meldt ind :oops:
Niels

Re: Offroad begyndertur

Indlæg af Niels »

Hej LAN.

Den tur der omtales her på tråden er arangeret af dormck (Dansk OffRoad MC Klub). Det er en rigtig fin klub hvis du vil køre rigtig offroad. Der laves ind imellem forskellige ture som foregår på grus, og som kan køres på big bikes (AT og TA mf.), så det er bare at kikke med på dormcks forum. En anden mulighed hvis du mangler nogen at kører grus sammen med, er TDK (Tenere Klub Danmark), de laver også en masse ture, både i jylland og nok mest på sjælland.

Og så er der jo også nogle gutter her i klubben der kender en grusvej eller to, og som helt sikkert lader et ord falde her på siden når og hvis de planlægger en.

Jeg kører pt kun KTM exc 525 uden plader, så jeg holder mig mest til skov og krat ;-)

Go jagt og god tur kkj8

Hilsen NIels
Rotax 655

Re: Offroad begyndertur

Indlæg af Rotax 655 »

Hej LAN

jeg har nummerplader på knallerten - men solgt africaneren. Så det er en Pegaso m knopdæk - vil da gerne kører en tur sammen med dig og andre HARKER uanset MC nærke. Jeg vil da foreslå en tur i mols bjerge og omegn der er masser af grusveje og er det ikke nok kan vi sagtens nappe en skov eller to på vej til helgenæs - der er i øvrig fint shelter på molsbjergsvej så der kan også overnattes i tørvejr - 500 kr for ti personer eller flerer ,masser af plads - bålsted og alt hvad der kan ønskes - måske en ide til en weekend tur?
Skriv tilbage hvis du eller andre er interesseret - :ok:
LAN

Re: Offroad begyndertur

Indlæg af LAN »

UPS .... lidt flovt at jeg først ser svarene nu :oops:

Har haft lidt travlt til anden side - senest bla. med en lang, fed swing-tur på vifferen i Alperne 8-)

Men nu har jeg fået hevet den gamle TA frem igen - og det klør i mig for at komme ud at lege på den.
Man behøver vel ikke at tage langt væk udenlands for at finde noget sjovt kørsel - men selvom jeg bor ved Rold skov med masser af grus og offroad lækkerier .... så er det bare forbudt de fleste steder. :-(

Så jeg er frisk på at komme med ud at lege med jer andre..... gerne nogle fyraftens-ture i østhimmerland-området og omegn, - mit nærområde er et ret vidt begreb, hehe :-D

Også evt. noget weekend sjov ind imellem.
Kunne det f.eks. være en ide at mødes ved MC touring Camp - og så tage Mols bjerge m.m. derfra?
Rotax 655

Re: Offroad begyndertur

Indlæg af Rotax 655 »

tror jeg sejler det meste af sommeren hvis den da kommer igen, har lånt en super velsejlede båd og det er rigtig sjovt..
Havde egenlig sat MCen til salg efter 3 uger i regnvejr. Men fortrudt efter et par lækre ture i tørvejr og med nyrenset karb. :oops: giver en roligere kørsel når motoren osse kan gå under 4000 omdrejninger, savner vist lidt Honda kvalitet.. :ok:
men en tur i Mols Bjerge gerne efter uge 32. Synes det er svært at aftale dato og tidspunkt, gider ikke en tur i regnvejr.
odheiin

Re: Offroad begyndertur

Indlæg af odheiin »

Hej, det lyder som om at der er nogle der har erfaring i at lave ture hvor der også kan være helt grønne med på og jeg er frisk på nogle ture efter uge 32 ( håber at jeg kommer med på Søgaard turen)
Mvh heine.
Rotax 655

Re: Offroad begyndertur

Indlæg af Rotax 655 »

:ok: lad os køre en tur sidst på sommeren Mols Bjerge eller hvad vi finder på.. en tur på stranden i vandkanten ved vestkysten er altså noget af det sjoveste.. men hård ved cyklen.. og kræver friske knopdæk. og adgang til en højtryk-renser efter turen.
Besvar