spørgsmål til Alpetur

Hvad man skal huske eller tage højde for til turen, eller et forslag til en tur.
Besvar
kite72

spørgsmål til Alpetur

Indlæg af kite72 »

Hej. jeg går med planer om at køre en tur til alperne Østrig/Italien og har nogle spørgsmål til dem med mere erfaring end mig :-)
Regner med at ligge en rute så jeg kommer over de højeste bjergpas...

skal man ha vignetta på motorcyklen når man kører i Østrig ?

Er der nogle bjergpas man skal undgå pga. for meget trafik (ikke sjovt at køre i kø) ?

regner med det er nemt at finde en spontan overnatning i skisportsbyerne, pga overskud af sengepladser ift. vintersæsonen ?

Er der nogle must see på den rute ?

mvh Peter
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Re: spørgsmål til Alpetur

Indlæg af iver »

Hej kite72.

Jeg kørte med vignetta da jeg var dernede, men det er mange år siden, spørg evt FDM eller Mctouring. Dengang (2001) købte jeg dernede, på en tankstation så vidt jeg husker.

Jeg kan Varmt anbefale Grossglockner, som er en af de højest beliggende veje i Europa, masser af dejlige sving på vej op, og du vil finde ud af at din AT er som bygget til den slags kørsel :-) Og så kan du unde dig selv en frisk forrel med smørkartofler på vej ned deroppe fra, smager fantastisk. Vi boede i byen Lienz i fin køreafstand til grossglockner, fin lille hyggelig by med anbefalelsesværdig camping plads i gåafstand til byen, der har gode restaurenter og et godt vinotek og selvfølgelig :beer: bier vom fass.... Spørg hvis du vil vide mere.

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
Rotax 655

Re: spørgsmål til Alpetur

Indlæg af Rotax 655 »

Hej Peter

Det er vist kun nødvendigt med mærkater hvis du vil kører på motorvejene - eller i miljøzoner i Tyske byer.
God tur :ok:
Besvar