Klubbens årlige efterårs Sheltertur d. 8. og 9. Oktober.

Hvad man skal huske eller tage højde for til turen, eller et forslag til en tur.
Brugeravatar
Holst
Indlæg: 328
Tilmeldt: 05. jul 2010, 20:41
Geografisk sted: Brædstrup, Midtjylland

Re: Klubbens årlige efterårs Sheltertur d. 8. og 9. Oktober.

Indlæg af Holst »

Hej Finn

Du er hermed skrevet på listen. Glæder mig til at se alle på lørdag :-D
Steffen Holst
Africa Twin XRV 650, 1988
Land Rover 110, 3,5 V8, 1984

ONE LIFE - LIVE IT!
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Re: Klubbens årlige efterårs Sheltertur d. 8. og 9. Oktober.

Indlæg af Søren Dahl »

hej alle

vil bare lige skrive et par ord om min helbredstilstand... .) - jeg stod jo for weekendens dramatik.

jeg bruger altså ikke så mange kræfter på at gøre denne tekst flot og fin - jeg kan godt skrive med begge hænder, men det gør lidt ondt :)

ja som i som var med på shelterturen ved kørte jeg galt på vej til fur - ulykken skete ved, at en billist overstå mig, så jeg måtte en tur op på kølerhjelmen, men heldigvis reddede min erfaring mig fra at det gik helt galt, jeg var lige kommet rundt i et sving på vej mod færgen, da jeg så en bil køre op til ubetinget vigepligt med lav fart(højre side), en eller anden ting i mig (guderne må vide hvad) fik mig til at tage ladegreb på koblingen og bremserne, og jeg slap gassen, og ganske rigtig kørte bilen lige ud foran mig, jeg kastede anker for fuld gas, og var kommet godt ned i fart, da jeg ramte bilen med lav fart. Jeg blev kastet af cyklen, og landede på køleren. Efterfølgende kom der en bil med to gutter som hjalp til med motorcyklen, og jeg fik en rigtig god rolig dialog med den ældre og rystede herre der kørte bilen. Flere stoppede og ville hjælpe, flinke folk :) - manden og jeg kørte op til en lokal gård, og fik snakket lidt med dem, og vi fik en stykke papir og en kuglepen, så vi kunne få udvekslet oplysninger, og jeg fik tage billeder af ulykkesstedet og køretøjerne. Jeg fik sendt den ældre herre hjem, og fik forsikret mig, at han kunne køre forsvarligt hjem, han takkede for god og rolig opførsel - og fik sagt undskyld for 10. gang :-) Jeg fik snakket med Henrik Hald, og fik lidt psykologisk førstehjælp gennem telefonen af Peter - tak for støtten Henrik og Peter :-D

Så ventede jeg ellers på min far og min fars kammerat der ville komme og hente mig, og på fejebladet som kunne hente dyngen. I mellemtiden stoppede der flere af de lokale og tilbød mig husly, kaffe etc, men jeg var ok (bortset fra et ømt og stift håndled og lidt knubs), så jeg klare mig. Så kom Thomas forbi, han kørte forbi, men så hurtigt at det jo var en africaner der holdte der, så Thomas kørte hurtigt tilbage og vi fik en rigtig god sludder - tusinde tak for det hele Thomas, det varmede enormt meget at snakke med dig - tak :-) Så aftalet Thomas og jeg, at han skulle køre videre, kort tid efter kom Niels, og vi fik en rigtig god snak også - tusinde tak for din støtte Niels - det var dejligt. Mens NIels var på besøg kom min far, og Falck(på samme tid). Dyngen kom ombord, og bliver nu kørt på værksted og skal takseres, jeg selv blev kørt på skadestuen i Viborg, hvor lægen heldigvis kunne fortælle mig, at håndledet blot var forstuvet, og skulle holdet i ro nogle dage - glad for at det er det venstre håndled fing1 Jeg fik ringet til den ældre herre, og fik forsikret mig, at han var kommet godt hjem, og fik fortalt ham at jeg var ok - han var enromt glad over nyheden - men stadig meget ked af det.

Endelig blev jeg kørt hjemme til mine foældres hjem, hvor jeg overnatter i nat - Måtter var enortm glad for at se sin søn i god behold efter omstændighederne, og det blev kvitteret med en god gang husmandskost i riglige mængder :-D

Jeg filosofer lidt over livet og hændelsen lige nu, og er mærkeligt glad og tilfreds - ikke med ulykken og det som er sket, men at jeg er i live og i god behold - smertene fortager sig med tiden, og tingene ordner sig nok, alt dette interessere ikke mit hoved lige nu, i aften har jeg været ude og se på månen og på stjernerne sammen med min fældre, aldrig har stjernehimmelen og månen været så smuk som i aften.......

Kør forsigtig når i bevæger Jer i trafikken - min erfaring som motorcyklist, mit gode tøj, og en god portion held reddede mig denne gang - men situationen har også lært mig, at livet nok ikke skal tages for givet - i hvert fald vil jeg nok overvejen min kampe i fremtiden med omhu, og sætte ekstra fokus på det jeg holder af - alt andet er spild af tid :-) AMEN :lol:

Tak til Jer som gad at læse hele smøren igennem, det hjalp personligt mig, at få tingene gennem fingerne.....

Mvh Søren
- hvis nogle vil i kontakt med mig pr tlf. så ring på 86488187(det er mine forældres nummer, så er der nogle andre en mig som tager tlf er det altså derfor, jeg bliver lige passet hos dem et par dage) - mit eget nummer er midlertidig ude af drift til næste uge pga noget rod med omflytning af nummer fra et selskab til et andet :roll:

ps Kåre(som er blandt mine nære venner), hvis du bliver lidt overrasket når du læser dette, er det altså ikke fordi jeg ikke ville ringe til dig da det skete, men du er på en hyggelig korweekend, og det skulle du have lov til uden at skulle forstyrres med mine ulykker, jeg forsøger at ringe til dig søndag aften (og håber på at komme dig i forkøbet inden du læser denne tekst, men hvis ikke, så hermed derfor)
Senest rettet af Søren Dahl 09. okt 2011, 09:03, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Klubbens årlige efterårs Sheltertur d. 8. og 9. Oktober.

Indlæg af Nikolajsen »

Hej Søren.
Godt at det ikke gik værre, og at alle var flinke til at hjælpe.
God bedring.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Niels

Re: Klubbens årlige efterårs Sheltertur d. 8. og 9. Oktober.

Indlæg af Niels »

Hej med jer.

Jeg håber I har sovet godt, og ikke har frosset for meget :beer:
Det var rigtigt hyggeligt at ser jer, og Hark gryden og Peters jakke gav en dejlig varme, (mange tak Peter)efter en meget kold og blæsende tur fra Vejle til Fur. Som I måske har læst i Sørens indlæg, mødte jeg ham på vejen op til færgen, og det var ikke rart at se hans fine AT'er helt mast sammen, men super godt at Han slap med et forstuet håndled, og en slem forskrækkelse. Jeg må indrømme at jeg kikkede meget på sidevejene resten af turen. Det er nok meget godt at blive mindet om at det ikke er ufarligt at køre på 2 hjul :smadret:
Turen hjem fra Fur var rigtig fed! Det var pivkoldt, og hel klart med den smukkeste fuldmåne. Heldigvis have jeg fået lidt mere tøj på, da jeg kørte hjem ved 20 tiden (færgen gik først 20.30) og i Skive fik jeg pakket buksebenene og halsåbningen i hjelmen med papirservietter, og så var jeg dejlig (næsten) varm hele turen hjem :ok:

Endnu engang, tak for godt selskab :beer: Det er en fin lille klub vi har os (ja ja, jeg ved godt jeg kom på farisær maskine :ktm: men jeg føler mig nu stadig som medlem kkj8 )

Hilsen Niels

PS: sådan så den gode Søren ud da jeg fandt ham :smadret:
Billede
Niels

Re: Klubbens årlige efterårs Sheltertur d. 8. og 9. Oktober.

Indlæg af Niels »

Der er lidt flere (ikke mange) billeder fra turen her: https://skydrive.live.com/?cid=d84320f7 ... &sc=photos

Hilsen Niels
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Klubbens årlige efterårs Sheltertur d. 8. og 9. Oktober.

Indlæg af Nikolajsen »

Niels skrev:Der er lidt flere (ikke mange) billeder fra turen her: https://skydrive.live.com/?cid=d84320f7 ... &sc=photos

Hilsen Niels
Og dem kan man så ikke se, med mindre man er "gift" med Microsoft....
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Niels

Re: Klubbens årlige efterårs Sheltertur d. 8. og 9. Oktober.

Indlæg af Niels »

Det er sikkert fordi de er låst:-/ Det kikker jeg lige på engang i aften når jeg er i nærheden af min computer igen!

Mvh Niels
Brugeravatar
YETI
Indlæg: 148
Tilmeldt: 18. jun 2005, 17:44
Geografisk sted: Århus

Re: Klubbens årlige efterårs Sheltertur d. 8. og 9. Oktober.

Indlæg af YETI »

Hej Søren
Sendte dig en besked da jeg hørte at det var gået galt på vejen op til Fur, og blev lidt nervøs da jeg intet hørte. Dine telefonproblemer forklarer..
Godt at det trods alt ikke gik værre, og jeg håber at du har mod på mere.. Vi skal jo snart til Fyn.. Larsen og undertegnede har fået til opgave at finde en fin shelter til forårsturen. Det regner vi med at slå sammen med vores Mongoltur..

Go´bedring med hånden

Til alle I andre Fur-folk.. Tak for endnu en fin tur og godt kammeratskab.

Bedste hilsner
YETI
Henrik Larsen

Re: Klubbens årlige efterårs Sheltertur d. 8. og 9. Oktober.

Indlæg af Henrik Larsen »

Godt at høre at du stadig er hel Søren. De er lumske de sidevejsbilister, jeg har selv oplevet et par gange at blive overset, men heldigvis aldrig på en sådan måde at man ikke kunne komme udenom. God bedring ven.

Til jer andre vil jeg bare sige tak for endnu en herlig tur ud i det blå. Det er altid fornøjelse at hænge ud med jer. 8-)

Hyg
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Re: Klubbens årlige efterårs Sheltertur d. 8. og 9. Oktober.

Indlæg af Søren Dahl »

Tusinde tak for de venlige lykønskninger.

Min hånd gør avs, så Mongolturen er lige på standby - tager lige stilling til, hvad jeg gør når jeg kommer lidt nærmere turen - men bil kan jeg nok klare til den tid - så jeg kommer nok og overnatter lørdag til søndag i hvert fald :-D

Mvh Søren
Brugeravatar
Viking
Indlæg: 50
Tilmeldt: 30. maj 2007, 10:34
Geografisk sted: Uggelhuse / Randers

Re: Klubbens årlige efterårs Sheltertur d. 8. og 9. Oktober.

Indlæg af Viking »

Tak til alle for en fed tur til Fur. Min første sheltertur.
Til Søren: Håber du har det ok efter omstændighederne. Det var godt, der ikke skete mere med dig.

:)
Henrik Elkjær
TEriksen

Re: Klubbens årlige efterårs Sheltertur d. 8. og 9. Oktober.

Indlæg af TEriksen »

Hej og tak for en super tur og hyggeligt samvær.
Fik taget lidt billeder som kommer her.
/Thomas

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Klubbens årlige efterårs Sheltertur d. 8. og 9. Oktober.

Indlæg af Nikolajsen »

Super fine billeder :-D , (det skulle da vel ikke være Iver der står ved gryden :?: :lol: )
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
Holst
Indlæg: 328
Tilmeldt: 05. jul 2010, 20:41
Geografisk sted: Brædstrup, Midtjylland

Re: Klubbens årlige efterårs Sheltertur d. 8. og 9. Oktober.

Indlæg af Holst »

Hej alle og tusind tak for endnu en hyggelig sheltertur.. :-D

Hvis vi selv skal sige det er vi sgu en hyggelig flok at være sammen med... :beer:

Lidt ærgerligt at Sørens sheltertur sluttede inden den var kommet rigtigt igang, men hvor er vi alle glade for at der ikke skete mere end der gjorde. Og som Niels så rigtigt skriver gav det os andre noget at tænke over. Jeg var ihvertfald ekstra opmærksom på alle sidevejene da jeg kørte hjemad.

Her lidt flere billeder fra Fur..

15 All-roadere venter på færgen
Billede

Billede

Henrik, Jørn og undertegnede tog en lille tur rundt på Fur - her østenden med udsigt til Livø
Billede

Shelterturstemning
Billede

Bispehuen, Fur
Billede

Øens højeste punkt
Billede
Steffen Holst
Africa Twin XRV 650, 1988
Land Rover 110, 3,5 V8, 1984

ONE LIFE - LIVE IT!
Niels

Re: Klubbens årlige efterårs Sheltertur d. 8. og 9. Oktober.

Indlæg af Niels »

Nu tror jeg at det lykkedes mig af få mine billeder låst op, så nu gør jeg lige et forsøg igen :roll:

Hilsen Niels

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede
Besvar