”Rundt om” i Europa..

Hvad man skal huske eller tage højde for til turen, eller et forslag til en tur.
Besvar
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 816
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

”Rundt om” i Europa..

Indlæg af Peter AT »

Jeg har planlagt en tur sydpå, engang hen på sommeren 2012.

Den oprindelige ide var at besøge nogle af de lande jeg ikke har oplevet før og så er der lige et par lokaliteter jeg har drømt om at se i flere år.

Det er nu blevet til følgende lande :
Danmark, Tyskland, Holland, Belgien, Luxemburg, Frankrig, Andorra, Spanien, Portugal, Monaco, Italien, Schweiz, Lichtenstein, Østrig, Slovenien, Croatien, Ungarn, Bosnien, Montenegro, Makedonien, Albanien, Serbien, Grækenland, Tyrkiet, Bulgarien, Rumænien, Moldovien, Ukraine og Polen.

Min foreløbige plan er at besøge 28 lande på 56 dage. Planen er dog ikke mere fast end jeg bruger den tid jeg har lyst til i de respektive lande, eller vælger måske at korte turen op.

Første dag forventer jeg at overnatte i Luxemburg. Ruten bliver gennem Tyskland, Holland og Belgien.
Videre ned gennem Frankrig så langt vestpå jeg nu kan komme.
I Spanien vil jeg følge den gamle pilgrimsrute ”Camino de Santiago”. http://www.dr.dk/DR2/C/Camino/20101001121801.htm

Herefter op til Østrig/Schweiz, et visit i Italien og herefter ned gennem Bosnien osv. Her må jeg da forbi nogle pyramider der er fundet i 2005. http://da.wikipedia.org/wiki/Viso%C4%8Dica

Så fortsætter jeg til Grækenland. Videre til Tyrkiet og herefter nordpå mod Sortehavet. Længere nordpå gennem Ukraine hvorefter forhjulet nok er begyndt at pege mod Danmark.

Jeg har nogle venner og bekendte jeg skal besøge i flere lande. Mon ikke også jeg møder nye spændende mennesker på min vej.

Glæder mig under alle omstændigheder til at komme af sted.

HugOgDask
Peter AT
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
jesdk
Indlæg: 104
Tilmeldt: 25. mar 2009, 21:03
Geografisk sted: Hornsherred

Re: ”Rundt om” i Europa..

Indlæg af jesdk »

Damn, det lyder som en helt fantastisk tur :-) . Har du ikke været i landene "østpå" før har du noget at glæde dig til. Jeg selv er lidt forelsket i Slovenien - jeg er overbevist om at de ingeniører der har lavet vejnettet der, selv kører mc. Anbefaler at du holder dig til de mindre veje...
Kystvejen ned gennem Kroatien er også et "must see". Helt fantastisk smuk tur, selvom der er temmelig turistet... Montenegro er også en favorit her - flot flot land med en meget venlig og hjælpsom befolkning.
I Rumænien må du ikke snyde dig selv for Transfagarsan, Rumæniens mest berømte vej. Også Transalpina er en flot tur, selvom det meste af den vist er blevet asfalteret nu...

Jeg er selv lige gået igang med at planlægge årets udflugt, og det ser ud til, at det bliver nogle af de samme lande jeg skal til (igen). Dog kører jeg nok den anden vej rundt, gennem Polen, Slovakiet, Ungarn, Rumænien til Sortehavet. Bulgarien, Serbien, Montenegro, Bosnien, Kroatien, Slovenien, og så hjem... En noget kortere tur, men jeg må nøjes med at være afsted 3-4 uger...
Mvh Jesper

Det er aldrig for sent, at ha´ en god barndom...

XR650L - til grus og mudder
VFR750 - til snoet asfalt
XRV750 x 2 - til det meste
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Re: ”Rundt om” i Europa..

Indlæg af iver »

Hej Peter.

Det lyder som en fed tur, der uden tvivl vil give fede oplevelser, både kørselsmæssigt og når du ikke kører, skal du køre alene?

Lyder lidt spøjst med pyramiden. :-)

Mvh Iver.
Fuck Chrome.
HARK Rules
Brugeravatar
kjelde
Indlæg: 427
Tilmeldt: 15. nov 2008, 17:56
Geografisk sted: vamdrup

Re: ”Rundt om” i Europa..

Indlæg af kjelde »

Øj det lyder som en fed tur Peter :ok: . Du vil komme til at se og opleve rigtig meget på sådan en lang tur. Held og lykke med turen.....men vi ses jo nok inden til et eller andet arangement :-D

Til maj kører jeg over tyskland-tjekkiet-ungarn til rumænien, hvor vi skal køre off-road en lille uges tid, og hjemturen som ikke er planlagt vil sikkert gå over serbien-kroatien-italien- østrig, og hvis vejene er åbne så krydse alperne via grusveje og så hjem gennem tyskland
lars kjelde
En smøg forkorter ens liv med 2 min-en dobbelt whiskey med 4 min-at gå på arbejde med 8 timer
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: ”Rundt om” i Europa..

Indlæg af Nikolajsen »

Åh ja.... :ok:
Jeg har selv (en meget kort overgang) haft en tanke om at besøge det Kaspiske Hav på et ellet andet tidspunkt i mit liv :shock: , (det var derfor jeg var nysgerrig), men droppede det da jeg mente at kunne læse at lande som Ukraine og Rusland, er enormt besværlige at få lov til at besøge.
Men skal have en betalt hotel resevation, og planlagt rute for at få lov :-( eller kende nogen der siger god for en. Det er i hvert fald det jeg har læst, men er det forkert :?:
Kan man få lov til at køre rundt i disse lande, på må og få?
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
jesdk
Indlæg: 104
Tilmeldt: 25. mar 2009, 21:03
Geografisk sted: Hornsherred

Re: ”Rundt om” i Europa..

Indlæg af jesdk »

Jeg var i Ukraine i 2009, og da skulle man blot udfylde en lille seddel ved grænsen, med div. oplysninger, bla, netop et hotelnavn. Seddelen skulle så gemmes, og afleveres når man skulle ud af landet igen. Vi skrev blot noget volapyk, og blev lukket ind uden problemer. "stealth-campede" i skovene uden noget bøvl.... og blev også lukket ud af landet igen uden problemer :-)
Jeg har læst, at proceduren ved grænsen nu er ændret, sådan at det lille stykke papir ikke bruges mere...

Rusland ved jeg ikke noget om - men hører gerne om det, da jeg overvejer en tur rundt om Sortehavet om et par år...
Mvh Jesper

Det er aldrig for sent, at ha´ en god barndom...

XR650L - til grus og mudder
VFR750 - til snoet asfalt
XRV750 x 2 - til det meste
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: ”Rundt om” i Europa..

Indlæg af Nikolajsen »

ja netop, og der må jeg indrømme at jeg er en "forsigtigper".
Jeg ville ikke bryde mig om at skrive noget, der ikke var rigtigt. Ene og alene fordi, hvis man skulle blive involveret i noget, det kan være noget så banalt som en færdsels ulykke uden personskade, men med Politi, eller en eneulykke hvor jeg må en tur forbi hospitalet. Og så graver myndighederne i "sagerne", og finder ud af at tingene ikke er som beskrevet, og så kommer jeg aldrig hjem igen :cry: :cry:
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Madsrdo4

Re: ”Rundt om” i Europa..

Indlæg af Madsrdo4 »

28 lande :shock: hvor mange km forventer du ca at køre på turen :?:
Kunne være fedt at prøve, meeen kan nok ikke slippe afsted med det før engang jeg er blevet en gammel mand ;-)
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 816
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Re: ”Rundt om” i Europa..

Indlæg af Peter AT »

Fed respons og dejligt med nogle forslag til ruter osv. Kom endelig med mere indput...

Jeg tar turen alene og uden at have regnet nøjagtigt på ruten er den nok omkring 15.000 km.

Havde lige en føler ude med visa til Rusland sidste år, men var lidt sent ude, da de "Udstedende" myndigheder ikke kunne garantere at mit pas ville være tilbage efter 4 uger. Men... Rusland er på programmet på et senere tidspunkt, måske i 2013.

Vedrørende oplysninger til myndigheder mv., er jeg ret præcis med den info jeg gir dem. Som Nikolaisen skriver, er man ret dårligt stillet hvis man ryger i deres bureaukratiske systemer. Så udfra devisen "Better safe than sorry", er jeg på dette punkt ret påpasselig. At jeg så på andre områder tar lidt løsere på det, er en helt anden sag.

Pt. tosser jeg rundt på Afrikaneren næsten hver dag for at få hærdet ballerne lidt. Det er da en af de undslyldninger jeg bruger for at komme ud at køre. ;-)

HugOgDask
Peter AT
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Rotax 655

Re: ”Rundt om” i Europa..

Indlæg af Rotax 655 »

Rund om i Europa Ja tak

Putter nu geden ind i Autotoget og hopper af toget og på MCén syd for Alperne. Skal lige have afviklet Tunøfestivallen, så det bliver sidst i juli først i august. Så er jeg blevet folkepensionist. gad vide om man kan købe en "65" billet til toget :-D
Go tur Peter.
Brugeravatar
Lasse Pedersen
Indlæg: 704
Tilmeldt: 20. apr 2009, 11:09
Geografisk sted: Brøndby

Re: ”Rundt om” i Europa..

Indlæg af Lasse Pedersen »

Hej Peter

Jeg har kun ét at sige til Din min ven! : GOD TUR !!!!!
Hilsen Lasse (Trapper)
Brøndby

Transalp RD11 06 sort. 202.000. km. 102.Færger.
BSA B 40 WD. 67.

Sidecar cross is for men! Transalp is for an old man!!
Man ved aldrig hvornår man ser en sort Transalp
Brugeravatar
Viking
Indlæg: 50
Tilmeldt: 30. maj 2007, 10:34
Geografisk sted: Uggelhuse / Randers

Re: ”Rundt om” i Europa..

Indlæg af Viking »

Hej Peter AT,

Når du "tosser rundt" på Afrikaneren for at hærde ballerne, er du velkommen til at kigge ind :kaffe:

Jeg skal også have min TA luftet :-D

Venlig hilsen

Henrik
gaffa

Re: ”Rundt om” i Europa..

Indlæg af gaffa »

lyder som en rigtig fin tur peter her er hvad man kan komme ud for i spanien hvis man kører efter kompas :-)

gode hilsener Torben
Vedhæftede filer
421040_10150651299469360_567054359_8746815_1036030879_n.jpg
421040_10150651299469360_567054359_8746815_1036030879_n.jpg (148.47 KiB) Vist 16890 gange
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 816
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Re: ”Rundt om” i Europa..

Indlæg af Peter AT »

Ja, der er sgu dejligt i Spanien, også når man kører efter kompas... :-D
Og.. Glæder mig til at vise billeder og fortælle et par eventyr ved et bål, med en øl eller to...
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Re: ”Rundt om” i Europa..

Indlæg af iver »

Gode historier+bål+en øl+en øl mere=en hyggelig aften :-)

Den cocktail glæder jeg mig til du ryster Peter......

Mvh Iver.
Fuck Chrome.
HARK Rules
Besvar