Roadbook-rally 2012

Hvad man skal huske eller tage højde for til turen, eller et forslag til en tur.
Brugeravatar
Holst
Indlæg: 328
Tilmeldt: 05. jul 2010, 20:41
Geografisk sted: Brædstrup, Midtjylland

Roadbook-rally 2012

Indlæg af Holst »

Jeg arrangerer igen i år road-book løb.

Datoen bliver Lørdag den 28. april 2012.

Løbet vil foregå i det midtjyske, og start/slut er tæt på Brædstrup.

Løbet vil foregå af småveje og i så vidt omfang som muligt på grus. Det bliver et orienteringsløb hvor man skal køre efter roadbook. Dette kræver at der på cyklen findes en rimelig nøjagtig triptæller samt en kilometertæller der virker. Herudover skal der være en tanktaske, kortlomme, clipboard eller roadbookholder til selve roadbooken (kører selv med roadbookholder fra Biltema til 150,- kroner).

Ruten er på ca. 200 km og køres i tidsrummet fra 10.00-18.00. Ca. halvvejs er der lavet stop ved cafeteria, men langs med ruten er der mange muligheder for at nyde medbragt madpakke. Mad og drikke i løbet af dagen sørger hver enkelt deltager selv for. Det anbefales at starte med fuld tank selvom der langs ruten findes et par tankautomater.

Deltagelse koster 100,- kroner pr. deltager der opkræves ved ankomst.

Løbet er ikke på hastighed men handler om at finde vej med så få kørte km som muligt, og at finde og besvare nogle Check-points undervejs. Laveste antal km samt flest fundne check-points er en vinderkombination. Ruten er lagt således at man skal have monteret fornuftige terrændæk (kører selv på michelin T63).

Deltagerne vil blive sendt afsted fra start i mindre hold. Hvorvidt man ønsker at følges ad eller vælger at køre alene er helt op til den enkeltes konkurrence-gen, ønsker, evner og lyst.

I forbindelse med løbet er der nogle regler der skal overholdes:

- færdselsloven er gældende på alle strækninger af løbet
- der skal køres meget forsigtigt tæt ved beboelse
- der må ikke køres med GPS og løbet må ikke på nogen måde logges til senere brug, da der på enkelte strækninger af løbet er lavet specielle aftaler med grundejere
- roadbooken udleveres ved ankomst og afleveres igen umiddelbart efter løbet. Roadbooken er i stående A5-format.

I forbindelse med løbet kan der camperes på græsmark, og hvis der er stemning for det kan vi lave fælles mad e.lign om aftenen efter løbet.

Løbet er ikke udelukkende for HARK'ere, da der også inviteres andre med store all-roadere bl.a. bliver BMW GS-team også inviteret til at deltage.

Flere detaljer følger senere, men sæt allerede nu et krýds i kalenderen 8-) .

Glæder mig til at se en masse af jer til årets roadbook rally.

Tilmelding til løbet sker på denne tråd og senest den 15. april 2012.

Har i løbet sidste uge været ude at teste/kontrollere roadbooken for fejl mv. Her lige et par stemningsbilleder som appetitvækker... :-D

Billede

Billede

Deltagere Roadbook-rally 2012
Lars Kjelde -Honda
mc-eventyristen.dk - BMW
GSadv.dk -BMW
minidue - BMW
Chris - BMW
Dorthe - BMW
Pelle - BMW
meregrustak (Morten L) - BMW
Søren Slebo -Cagiva 750 Elefant
mr.jensen (Martin) - Honda
mr.jensen2- Honda
mr.jensen3 - Honda
Anders - KTM
John Sigh - Honda
Søren Frimodt Petersen - KTM
ullafinn (Finn) - Honda
HenrikLarsen - Honda
PeterAT - Honda

Medhjælpere:
Iver - mad
Tryksen -mad
HenrikHald - løbsafvikling
Steffen Holst
Africa Twin XRV 650, 1988
Land Rover 110, 3,5 V8, 1984

ONE LIFE - LIVE IT!
Brugeravatar
kjelde
Indlæg: 427
Tilmeldt: 15. nov 2008, 17:56
Geografisk sted: vamdrup

Re: Roadbook-rally 2012

Indlæg af kjelde »

Fedt Steffen :ok:
Jeg har sat kryds i kalenderen :-D
lars kjelde
En smøg forkorter ens liv med 2 min-en dobbelt whiskey med 4 min-at gå på arbejde med 8 timer
meregrustak

Re: Roadbook-rally 2012

Indlæg af meregrustak »

Holst skrev: roadbooken udleveres ved ankomst og afleveres igen umiddelbart efter løbet
Lyder rigtig fedt. Vender lige tilbage med tilmelding. Hvilket format (bredde) har din roadbook?

:-) MortenL

F650GS '08
mc-eventyristen.dk

Re: Roadbook-rally 2012

Indlæg af mc-eventyristen.dk »

Hey Holst

Har set din invitation på BMW-GS-TEAM.dk Tak for invitationen
Jeg har sat kryds i kalenderen, men er ikke helt sikker på jeg kan.
Men hvis det kan lade sig gøre, kommer jeg meget gerne *s*

Et supplerende spørgsmål: Er det for grupper eller kører man turen alene ?
Jeg er ikke spor skrap til dette, men har lyst til at prøve kræfter med roadbooken, men måske det kunne være fint hvis jeg kører sammen med en der er mere kendt med systemet end jeg? Vil det være ok?

bmwenliGSt
Peter
Brugeravatar
Holst
Indlæg: 328
Tilmeldt: 05. jul 2010, 20:41
Geografisk sted: Brædstrup, Midtjylland

Re: Roadbook-rally 2012

Indlæg af Holst »

Hej

Jeg har opdateret mit første indlæg og hermed forsøgt at svare på de spørgsmål der bliver stillet (håber at både Morten og Peter har fået svar der kan bruges).
Steffen Holst
Africa Twin XRV 650, 1988
Land Rover 110, 3,5 V8, 1984

ONE LIFE - LIVE IT!
mc-eventyristen.dk

Re: Roadbook-rally 2012

Indlæg af mc-eventyristen.dk »

Yes Holst, tak for svar. Jeg vil se om jeg kan finde en der vil ha mig på slæb *ggg* og fra hvem jeg kan at "lære at køre på egne hjul" .....thi hi
Gravel.dk

Re: Roadbook-rally 2012

Indlæg af Gravel.dk »

Hej med jer,

Har også set opslaget på BMW GS Team - og synes at det lyder rigtigt spændende - godt initiativ og tak for invitationen!

Jeg vil gerne deltage - og Peter - måske vi skulle lave et novice hold - blot tage det som det kommer? :-D
mc-eventyristen.dk

Re: Roadbook-rally 2012

Indlæg af mc-eventyristen.dk »

GSadv.dk skrev:Hej med jer,

Har også set opslaget på BMW GS Team - og synes at det lyder rigtigt spændende - godt initiativ og tak for invitationen!

Jeg vil gerne deltage - og Peter - måske vi skulle lave et novice hold - blot tage det som det kommer? :-D
Ved du hvad TB, det er da lige hvad jeg gerne vil være med til og så ellers gøre dine kloge ord til vores (for en stund): Vi dont know shit - but we do it anyway ....... (eller noget i den retning *ggg*)
Gravel.dk

Re: Roadbook-rally 2012

Indlæg af Gravel.dk »

mc-eventyristen.dk skrev:
GSadv.dk skrev:Hej med jer,

Har også set opslaget på BMW GS Team - og synes at det lyder rigtigt spændende - godt initiativ og tak for invitationen!

Jeg vil gerne deltage - og Peter - måske vi skulle lave et novice hold - blot tage det som det kommer? :-D
Ved du hvad TB, det er da lige hvad jeg gerne vil være med til og så ellers gøre dine kloge ord til vores (for en stund): Vi dont know shit - but we do it anyway ....... (eller noget i den retning *ggg*)
Og dermed opstod holdet: "Team Any Where" :-D
Brugeravatar
kjelde
Indlæg: 427
Tilmeldt: 15. nov 2008, 17:56
Geografisk sted: vamdrup

Re: Roadbook-rally 2012

Indlæg af kjelde »

Jeg har også absolut ingen erfaring/forstand på sådan noget så jeg hægter mig også bare på hos en eller flere der gider have mig med :roll:
lars kjelde
En smøg forkorter ens liv med 2 min-en dobbelt whiskey med 4 min-at gå på arbejde med 8 timer
mc-eventyristen.dk

Re: Roadbook-rally 2012

Indlæg af mc-eventyristen.dk »

kjelde skrev:Jeg har også absolut ingen erfaring/forstand på sådan noget så jeg hægter mig også bare på hos en eller flere der gider have mig med :roll:
Jamen ven, jeg er ret sikker på jeg taler på hele "Team Any Where"'s vegne, hvis jeg inviterer dig til at være med hos os :-D
Gravel.dk

Re: Roadbook-rally 2012

Indlæg af Gravel.dk »

mc-eventyristen.dk skrev:
kjelde skrev:Jeg har også absolut ingen erfaring/forstand på sådan noget så jeg hægter mig også bare på hos en eller flere der gider have mig med :roll:
Jamen ven, jeg er ret sikker på jeg taler på hele "Team Any Where"'s vegne, hvis jeg inviterer dig til at være med hos os :-D
Der er kun, og lutter, opbakning herfra - det bliver spændende når tre cykler er lost :shock:
minidue

Re: Roadbook-rally 2012

Indlæg af minidue »

hejsa. jeg vil også gerne med. hvor køres det henne. ??
Brugeravatar
Holst
Indlæg: 328
Tilmeldt: 05. jul 2010, 20:41
Geografisk sted: Brædstrup, Midtjylland

Re: Roadbook-rally 2012

Indlæg af Holst »

Så er der igen lidt opdateringer i første indlæg... :-D
Steffen Holst
Africa Twin XRV 650, 1988
Land Rover 110, 3,5 V8, 1984

ONE LIFE - LIVE IT!
Rotax 655

Re: Roadbook-rally 2012

Indlæg af Rotax 655 »

vil da gerne deltage - kan fare vild i en telefonboks vil derfor gerne følges.
vh Leif

PS glæder mig til at hilse på alle HARKER igen 8-)
Besvar