Mols Bjerge. Eksotiske dyr HELT tæt på (10 cm!) Bålaften mm.

Hvad man skal huske eller tage højde for til turen, eller et forslag til en tur.
Mgala

Re: Mols Bjerge. Eksotiske dyr HELT tæt på (10 cm!) Bålaften

Indlæg af Mgala »

kkj8 danmar er dejligt, jeg ok kammeraten var i mols bjerge for 2 uker siden og brugte en hel dag i mols bjerge. Det er supert område og afprøve sin cykkel både på grus og offroad.
p.s. Jeg køre AT 750 og kammerat køre gs1200, fed dag i danmark.

:flag:
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 816
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Re: Mols Bjerge. Eksotiske dyr HELT tæt på (10 cm!) Bålaften

Indlæg af Peter AT »

Hej Rasmus...

Og velkommen..
Skylder vist en kop kaffe fra gammel tid ;-)

Er med hvis dato osv. passer..

HugOgDask
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Brugeravatar
YETI
Indlæg: 148
Tilmeldt: 18. jun 2005, 17:44
Geografisk sted: Århus

Re: Mols Bjerge. Eksotiske dyr HELT tæt på (10 cm!) Bålaften

Indlæg af YETI »

Hej Rasmus
Fedt at møde dig herinde også. Det var mig der spammede din AT med et enkelt lille HARK klistermærke diskret placeret, men ikke til at overse. Velkommen til og jeg kan se at du allerede har gang i et spændende initiativ. Håber at møde dig sammen med andre HARKere til en af vores tur en dag.
Hvis datoen passer er jeg også med på en overnatning i "parken"
Bedste hilsner YETI
Rasmus Adler

Re: Mols Bjerge. Eksotiske dyr HELT tæt på (10 cm!) Bålaften

Indlæg af Rasmus Adler »

Så er det på tide at lade folk vide, hvad der sker med dette lille arrangement!
Jeg beklager at der er gået Så lang tid, uden at jeg har fået lagt noget info ud!! :-(
Det skyldes imidlertid ikke ren dovenskab, -men at vi har forsøgt at flette det sammen med mc touring campen, dog uden at kunne få et Ritti goft resultat ud af det, hvorfor vi gemmer re-park delen til lidt senere!
Jeg beklager som sagt den ulejlighed at arrangementet bliver rykket fremad, men opretter en ny tråd, når den tid kommer!

Rasmus Adler
Rotax 655

Re: Mols Bjerge. Eksotiske dyr HELT tæt på (10 cm!) Bålaften

Indlæg af Rotax 655 »

Helt OK Rasmus - ellers et spændende koncept - så prøv igen :ok:
vh Leif
Suhir

Re: Mols Bjerge. Eksotiske dyr HELT tæt på (10 cm!) Bålaften

Indlæg af Suhir »

Rasmus Adler skrev:Goddag kære med cykelister! :-)

Jeg er ny herinde og er allerede blevet budt flot velkommen af flere af jer! Jeg talte med Jetti i Ikea, da han spamede min AT totalt med klistermærker (1 stk lille fint og diskret ;-) Jeg synes det lød super hyggeligt med denne lille flok bikere, og håber meget at jeg kan få nogle sjove og hyggelige stunder sammen med nogle artsfælder. Måske endda med tiden også bidrage lidt til fællesskabet. :roll:

Sidst nævnte er egentlig grunden til dette indlæg; det forholder sig nemlig sådan at jeg vil høre om der er stemning blandt nogle folk for at tage soveposen under armen og mcen under numsen, for at bevæge sig ud på djursland til lidt :kaffe: og kage, for lidt senere på dagen at slutte dagens kørsel i Ree Park. Der kan man lave mad over bål (og grill) og der er Al verdens mulighed for at få en rigtig go sluder og hvis man har lyst en lille :beer: Heldigvis sover vi lige ved siden af ulvene, -og deres ulvehyl, skal nok i sig selv blive en oplevelse for de fleste! kkj8 Der er indianertippier til at overnatte i.

Dagen efter ville jeg så byde på en tur blandt giraffer, næsehorn, antilober, strudse, et hav af forskellige antilober og mange, mange flere dyr. :kylling:

Det er sådan at jeg arbejder i Ree Park og har adgang og bemyndigelse til at gå HELT ind til de store, flotte, og frygtindgydende løver og vise hvordan de prægtige dræbere er på Helt klods hold. (kun adskkilt af et metalgitter da ingen ellers ville komme ud derfra igen) :shock:

Ligeledes vil jeg tage jer med ind i girafstalden, som er hævet ca 4 meter over jorden, -således man rent faktisk kan ståi øjenhøjde med de prægtigt og daktisk meget elegante dyr. Vi fodrer dem evt lidt, med blade og grene og ser deres op til en halv meter lange tunge.

Kunne en lille smagsprøve være interessant så se herunder:

http://www.reepark.dk/planlaeg-dit-beso ... ktiviteter

Er der nogle der synes det kunne være et skægt tiltag, så skal i være hjertens velkomne til at give respons. I første omgang vil jeg blot stikke en finger i jorden og høre om det kunne have nogens interesse. I fald det er tilfældet vil jeg lave et forslag til et lidt mere detaljeret program

Jeg vil forsøge at få prisen så favorabel som muligt, -må jo lige forsøge at snakke godt med min chef 8-)
Forslag til tur og økonomi kunne se således ud:

2 dages varighed. (Feks fra lør formiddag til søndag formiddag/eftermiddag)
1.dag mc, kaffe og destination ved hos dyrene. Ned i løvestalden og op til girafferne. Om aftenen madlavning over bål og grill!
Overnatning: I nybygede shelters eller indianer tippier, -begge med fast bund af træ!
2. dag dyrekig og evt. fodring af rovdyr. Præsentation og håndtering af kvælerslange (Konge Python...)

ca Pris incl
Kaffe/sodavand/øl og kage i mols bjerge ddkk
Indgang til ree park
Sindsygt godt vejr
Safaritur på den afrikanske savanne
staldbesøg hos både løver, giraffer og evt næsehorn 8-)
Rigtigt godt humør
Aftensmad og drikke dertil (øl og vand)
Slangefremvisning :shock:
Overnatning i ly for vind og vejr


omkring 4-700 kr


De aller bedste hilsner Rasmus Adler :-P

Bliver der en gentagelse af denne tur? For det lyder da godt nok spændene!
Niels

Re: Mols Bjerge. Eksotiske dyr HELT tæt på (10 cm!) Bålaften

Indlæg af Niels »

Det kræver at den har været der, for at den kan gentages :roll:

Den blev aldrig til noget, og der har været stille et stykke tid , så det :snydt:
Suhir

Re: Mols Bjerge. Eksotiske dyr HELT tæt på (10 cm!) Bålaften

Indlæg af Suhir »

Øv, kunne ellers have været hyggeligt. :-) :-D
ktopp
Indlæg: 328
Tilmeldt: 05. okt 2012, 10:18
Geografisk sted: Hadsten

Re: Mols Bjerge. Eksotiske dyr HELT tæt på (10 cm!) Bålaften

Indlæg af ktopp »

Den er jeg med på, det lyder superspændende. Hvor og hvornår ???
Jeg tror bare det er et spørgsmål om at tage initiativ og vælge en dato og et mødested og herefter køre den nærmeste omvej. :-D
Husk aldrig at køre med for stram kæde.
Husk aldrig at køre med for stram kæde.
+ 998
Jørgen Markussen

Re: Mols Bjerge. Eksotiske dyr HELT tæt på (10 cm!) Bålaften

Indlæg af Jørgen Markussen »

Hej Rasmus

Et supert spændende arrangement, helt i tråd med det, der er en af HARK'ers forcer: at nyde det fri liv på MC'en og hvor vi kommer frem: naturen, fællesskabet og at der er højt til loftet.
Specielt det sidste har været pragtfuldt på de par shelterture, jeg og min tidligere Varadero har været med på. Så at du åbner for den mulighed selvom vi er et par stykker, der kører BMW,
det glæder mig. Så jeg håber datoen passer i min kalender også....
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Mols Bjerge. Eksotiske dyr HELT tæt på (10 cm!) Bålaften

Indlæg af Nikolajsen »

Altså...der er INGEN planer omkring dette....
Og forfatteren var sidst på besøg på HARK torsdag 7 juni 2012.
Så sæt ikke forventningerne for højt.
Jeg kan i den anledning lige slå et slag for at man enten følger med i tråden, eller læser det hele... :shock: :lol: ;-)
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Besvar