Hey ... dette lyder som et rigtig fedt arrangement.
Jeg er også noget grøn til at køre offroad på min gamle TA - som jeg fik sidste år.
Men prøver mig lidt forsigtigt frem og man kan vel lære et par fif på sådan en weekend
Så det vil jeg lige prøve om jeg kan få fri til...
Skal man tilmelde sig direkte hos
http://www.bmw-gs-team.dk/phpBB3/viewto ... f=13&t=572 - eller her via HARK?
Og så er jeg også i tvivl om hvilke dæk, jeg skal vælge fremover.
Pt. har jeg Michelin Anakee foran og Sirac bag, som sad på da jeg købte den - men der er ikke meget knopper tilbage - især på midten af Sirac, der hurtigt slides, når den også får lidt gas på asfalt.
Dur det at bruge forskellige typer dæk for og bag?
Normalt bruger jeg altid samme type og mærke for/bag på min VFR for at sikre afbalancerede egenskaber ved kvik swing-kørsel på asfalt - men nu er det jo en lidt en anden stilart, der køres på en TA.
Bruger udelukkende min TA til hyggekørsel for sjov - med blandet asfalt på humplede småveje og grusveje, hvor jeg kan finde dem i nærområdet.
Så vil nok prioritere godt grip offroad - med samtidig rimelig grip på tør/våd asfalt og en holdbarhed, så man også kan komme lidt rundt i verden uden at dækkene er helt slidt ned, når man kommer frem til fornøjelserne.
Så hvad er det bedste kompromis - uden at tabe for meget greb på grusveje, bakket terræn, måske lidt strandkørsel og f.eks. være med på noderne i Søgård-terrænet på en smattet dag??
Kunne det. f.eks. være en ide at bruge Continental Trail Attack foran og det mere knoppede TKC 80 bag?
Dvs. en løsning der ligner den jeg har pt. med Michelin Anakee/SIRAC.
Eller skal der helst TKC 80 eller Sirac på både for/bag - hvis det skal være rigtig godt?
(Det kunne jeg forestille mig var bedst)
Michelin Sirac eller Continental TKC 80 virker begge til at være et par gode allroad dæk.
Her er der en som er vældig glad for Continental TKC 80 - med god bid på både vej og offroad - samt rimelig god holdbarhed efter min mening (ved sammeligning med hvad f.eks. Michelin PR3 holder til på min VFR på asfalt):
viewtopic.php?t=269
På den anden side er jeg endnu ikke væltet på mine Michelin Anakee/Sirac - selvom det har været meget tæt på i fedtet muddergrus et par gange, så har dækkene hevet mig op på ret kurs igen ved at give lidt gas
Undskyld - at jeg spammer denne arrangements-tråd med uvidende spørgsmål ..... men vil jo nødig gå ned på udstyret, hvis jeg skal med til Søgård
