München, Østrig, Tjekkiet, Slovenien og Polen

Hvad man skal huske eller tage højde for til turen, eller et forslag til en tur.
Besvar
Rasmus T

München, Østrig, Tjekkiet, Slovenien og Polen

Indlæg af Rasmus T »

Hej Alle sammen

Vi er to nye medlemmer af HARK der spontant har bestilt et biltog med vores TA & AT til München i starten af august.
Vi har ikke planlagt andet end vi kører fra München til Østrig, gerne nogle alper, derfra til Tjekkiet med et par dage i Prag. Hvis tiden er til det et smut til Slovenien eller bare op gennem Polen mod DK.

Vi kigget lidt på turbeskrivelserne med lækre billeder og beskrivelser fra mange af landene, men vi kunne godt tænke os lidt hjælp af jer erfarende ryttere med gode ruter/veje/stier (gerne lidt alper) igennem landene. Er der nogen steder vi skal passe på at kører eller overnatte i det fri? Vi har ca. 8-10 dage til de 4-5 lande. Er ting som er et MUST på sådan en tur.

Turen er meget budget så vi regner med at bo i telt, så hvis nogen ligger inde med gode naturcamping spots, fifs eller ting vi skal husk i div. lande er vi meget interesseret 8-)

Vi skal nok husk at tage en masse billeder så vi kan lave en turbeskrivelse når vi er tilbage igen :-D

Rigtig god sommer hvorend ruten går hen :lol:

Mvh
Rasmus
Brugeravatar
kjelde
Indlæg: 427
Tilmeldt: 15. nov 2008, 17:56
Geografisk sted: vamdrup

Re: München, Østrig, Tjekkiet, Slovenien og Polen

Indlæg af kjelde »

Lyder som en god tur. :-D

Jeg har en rute over alperne af meget små og til dels grusede veje fra Begtesgaden i Tyskland til Bovec i Slovenien. Krydser grænsen til både til Italien og Østrig. Noget af ruten kaldes smuglervejen. Det er en af de flotteste strækninger jeg nogen sinde har kørt og kan derfor varmt anbefale denne rute. Jeg har fået den af nogle tyskere nede fra området. Den er på ialt 275 km og der skal afsættes to dage til turen da der er så mange smukke steder at holde pauser.
Hvis du enten har Tyre eller tourstart kan du få ruterne af mig.
Vedhæftede filer
dscn0819.jpg
dscn0819.jpg (10.7 KiB) Vist 6794 gange
lars kjelde
En smøg forkorter ens liv med 2 min-en dobbelt whiskey med 4 min-at gå på arbejde med 8 timer
Rasmus T

Re: München, Østrig, Tjekkiet, Slovenien og Polen

Indlæg af Rasmus T »

Hej Lars

Tak for din tilbagemelding. Det lyder som en meget spændende tur og den er vi meget interesseret I :-D
Vi har ikke haft råd til at købe motorcykel GPS, men vi har to bil GPS hvor vi måske kan plotte ruten ind på hjemmefra. Kan vi køre ruten efter kort hvis GPS'erne ikke vi samarbejde?

Du må meget gerne sende ruten på: rasmustur@yahoo.dk

Tak for hjælpen

mvh
Rasmus
mr.jensen

Re: München, Østrig, Tjekkiet, Slovenien og Polen

Indlæg af mr.jensen »

Bjergpasset Grossglockner i Østrig er helt klart et besøg værd. God vej at køre på, men vejafgiften er lidt høj. Ikke desto mindre nød jeg turen over i de ca. 2500 meters højde.
Rasmus T

Re: München, Østrig, Tjekkiet, Slovenien og Polen

Indlæg af Rasmus T »

Hej Mr. Jensen

Tak for anbefalingen :lol: Når du nu omtaler vejafgift er det så noget der gør sig gældende i hele Østrig? Kan du husk hvor meget afgiften ca. var? Mere så
vi kan få det med ind i budgettet, for det skal da helt sikkert opleves :roll:

God sommer

mvh
Rasmus
mr.jensen

Re: München, Østrig, Tjekkiet, Slovenien og Polen

Indlæg af mr.jensen »

Hej igen.

Først et link http://www.grossglockner.at/en/ dernæst læste jeg på siden, at en dagsbillet for motorcykel er 22 eur. Jeg syntes, at det var pengene værd.

Jeg betalte ikke vejafgift i Østrig generelt, men det mener jeg faktisk, at man skal, hvis man vil benytte motor- og motortrafikveje. Man kan vist købe et mærkat på tankstationer ved grænsen. Jeg benyttede mig kun af mindre landeveje, er også sjovest og giver flere oplevelser. Se evt. http://www.mctouringclub.dk/?id=26886 eller http://www.fdm.dk/landefakta/oestrig

Her står jeg på Bikers Point på toppen:)
684
Rasmus T

Re: München, Østrig, Tjekkiet, Slovenien og Polen

Indlæg af Rasmus T »

Hej Jensen

Tak for links :-) Vi har fået Grossglockner plottet ind på vores GPS så du er det en del af vores rute :-D

Tror vi køber vejafgiften inden Østrig det koster ikke så meget og så undgår vi bøvl med en sur østrigsk strisser :lol:

Fedt billede, håber der stadig er lidt sne tilbage på toppen på denne årstid.

Tak for hjælpen

mvh
Rasmus
Besvar