Rømø for Rookies

Hvad man skal huske eller tage højde for til turen, eller et forslag til en tur.
tommerup

Rømø for Rookies

Indlæg af tommerup »

Hej folks
Så er der en begyndertur i kalenderen. Det bliver en dag på Rømø hvor der vil blive givet tips og tricks videre til alle interesserede.
Jeg forestiller mig at vi mødes derovre kl 11 også står den ellers på undervisning. Det vil være en dag hvor alle uanset cykel, dæk og erfaring vil kunne få noget brugbart med hjem. Vi deler os op i hold efter niveau og tilpasser instruktionen derefter. Det er selvfølgelig en dag hvor de HELT grønne udi offroad kørslen er meget velkomne.....Også de let øvede kan få noget brugbart med hjem. Er vi nok til det og der nogle der gerne vil ha nogle tips mht kørsel i løs sand, så finder vi også ud af det.

Her kan du være med uanset hvor glatte dine dæk er, men jo grovere, jo sjovere og nemmere får du det selv ;o)

Peter AT (ham kender de fleste herinde vist) stiller også som instruktør denne dag, så der er plads til rigtig mange deltagere. Dagen er åben for alle uanset klubtilhørsforhold. Eneste krav er lysten til at lære at bruge sin offroad mc.

Der arbejdes i kulissen mht. at finde en egnet shelterplads men det afhænger lidt af tilmeldinger osv. Det blir meldt ud senere om der vil være mulighed for at kombinere dagen med en shelter tur.

Vel mødt til en lærerig dag på Rømø.

Hilsner Peter AT og Pauli (tommerup) fra TKD

PS Tilmeldinger fra Hark til Peter AT
tingtilsalg

Re: Rømø for Rookies

Indlæg af tingtilsalg »

Hmm.. jeg synes ikke jeg kan få øje på en dato :-)
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 816
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Re: Rømø for Rookies

Indlæg af Peter AT »

kkj8



Selvfølgelig skal der en dato på ;-)



Datoen er : 29. og 30. September..


Tilmeldte :

Peter At overnatter
Steffen Holst
Heine
Kjelde overnatter
ThomasE
Kristian



Der kommer supplerende info her på strengen...

Vi mødes på Standen på Rømø kl.: 11:00.
Når du ankommer til Rømø, fortsætter du ligeud til du rammer vandet. ... Næsten altså......
:-D

Man kan selvfølgelig deltage i dags arrangementet på Rømø om lørdagen, og springe overnatning i shelter over, hvis det ikke lige passer ind i planerne..[/i]

Omkring aftensmad vil der være mulighed for at deltage i noget fælles madlavning Lørdag aften. Kjelde og jeg medbringer en Paelja pande og en bålgryde. Fakta i Vamdrup har åbent til først på aftenen, og vi har planlagt at handle ind der. Morgenmad skal alle selv sørge for.

Hej Folks
Så er der lidt nyt om arrangementet.... Friske folk fra Hark har fundet nogle velegnede shelters derovre i det sydvestjydske, så husk soveposen og kogegrej. Aftensmaden står folk selv for, men der er butikker i nærheden hvor vi kan handle ind på vejen. Så ser vi hvem der kan kreere den bedste kartoffel på spid, eller noget lign....

Det tegner til at bli en rigtig god lørdag, der er tilsagn fra 4-5 instruktører og ialt +20 tilmeldte... Men stadig plads til flere, så tøv ikke hvis du vil ha øvet noget kørsel på det løse.

Man må selvfølgelig gerne deltage i køredelen uden at blive og overnatte (og omvendt ;o) men for at arrangørerne kan få overblikket bedes I lige skrive her i tråden om I påregner at overnatte.
Der vil være en varebil derovre på stranden til at lægge alt sit habengut i, så man ikke behøver at slæbe rundt på det hele dagen.

PS Der er ikke plads til alle i shelter så tag teltet med hvis du vil være sikker på at sove indendørs..




kkj8
Senest rettet af Peter AT 26. sep 2012, 11:30, rettet i alt 24 gange.
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
tingtilsalg

Re: Rømø for Rookies

Indlæg af tingtilsalg »

Æv, kunne faktisk godt være interesseret i at deltage. Men er jo stadig I grønland på det tidspunkt :-)

Håber alle I andre får et godt arrangement :-)
Anders Thorsen
Indlæg: 201
Tilmeldt: 17. jun 2011, 14:07
Geografisk sted: Børkop

Re: Rømø for Rookies

Indlæg af Anders Thorsen »

Hej
Jeg er forholdsvis ny her i hark og er det samme ud i offroad kørsel så jeg vil utrolig godt lære så jeg vil meget gerne komme.
hilsen Anders Thorsen :-D
ReneWagner

Re: Rømø for Rookies

Indlæg af ReneWagner »

øv...så ligger det lige på min datters fødselsdag :I
Brugeravatar
Holst
Indlæg: 328
Tilmeldt: 05. jul 2010, 20:41
Geografisk sted: Brædstrup, Midtjylland

Re: Rømø for Rookies

Indlæg af Holst »

JEG SKAL DA MED....... :-D

Der er sat kryds i kalenderen og jeg vil gerne skrives på listen.

Vi ses på Rømø :ok:
Steffen Holst
Africa Twin XRV 650, 1988
Land Rover 110, 3,5 V8, 1984

ONE LIFE - LIVE IT!
Rotax 655

Re: Rømø for Rookies

Indlæg af Rotax 655 »

Skal helt klart deltage.. så spare lidt på knopdækkene til da. Smart at sætte en gammel brugt kæde og tandhjul på hvis I skal kører i sand. Mega hårdt ved cyklen, fandt salt og sand inde i bagsvingeren sidst jeg kørte på stranden + defekt kronrørsleje - men super sjovt.
vh Leif
odheiin

Re: Rømø for Rookies

Indlæg af odheiin »

Hej,
Jeg vil rigtig gerne med, skriv mig på listen :lol:
Mvh Heine
Brugeravatar
kjelde
Indlæg: 427
Tilmeldt: 15. nov 2008, 17:56
Geografisk sted: vamdrup

Re: Rømø for Rookies

Indlæg af kjelde »

Det lyder rigtig godt :ok: Jeg deltager meget gerne :-D
lars kjelde
En smøg forkorter ens liv med 2 min-en dobbelt whiskey med 4 min-at gå på arbejde med 8 timer
Rotax 655

Re: Rømø for Rookies

Indlæg af Rotax 655 »

Vil meget gerne overnatte et eller andet sted, telt, shelter, campingplads, vandrerhjem. Skulle nogen kende en tank eller lignende hvor der kan benyttes en højtryksrenser efter turen ville det være fint.
odheiin

Re: Rømø for Rookies

Indlæg af odheiin »

vil køre fredag og se om jeg kan finde vej via hærvejen så langt som muligt, hvis nogen vil med så skriv :-D .
det må være muligt at finde et sted at sove på vejen. :shock:
dkflag4
Rotax 655

Re: Rømø for Rookies

Indlæg af Rotax 655 »

Hejsa
Jammen jeg kører fra Aarhus og vil da gerne følges, havde nu tænkt på en rute gennem det smukke midtjydske søhøjland til Nr. snede og måske gennem Hanpen plantage og forbi Rørbæk Sø og hvad ved jeg, men er da modtagelig for alternative ruter. Har masser af tid og kører ikke stærk med knopdækkene. Vi kunne jo mødes i Ry det passer fint fra Grønbæk?

Glæder mig og håber cyklen holder, det er jo ingen Honda :mrgreen:

vh Leif
Anders Thorsen
Indlæg: 201
Tilmeldt: 17. jun 2011, 14:07
Geografisk sted: Børkop

Re: Rømø for Rookies

Indlæg af Anders Thorsen »

Hej
Jeg var lidt for hurtig jeg kommer desværre til at afmelde Rømø for rookies
hilsen
Anders Thorsen
TEriksen

Re: Rømø for Rookies

Indlæg af TEriksen »

Jeg deltager meget gerne :ok:

/Thomas
Besvar