FORÅRSTUREN køres i september

Hvad man skal huske eller tage højde for til turen, eller et forslag til en tur.
Besvar
mc-eventyristen.dk

FORÅRSTUREN køres i september

Indlæg af mc-eventyristen.dk »

Hej I dejlige friske HARK'ere

Endelig er foråret kommet til SydVestJylland, idet den forårstur jeg gennem nogen tid har snakket og skrevet lidt om, nu er bestemt til at blive kørt den 15. september :-D .
Der bliver start fra Oksbøl kl. 10 lørdag den 15. sep. - turen er på ca 150 km og vil blive kørt ad smukke såvel asfalt- som grusbelagte småveje i trekantområdet med Varde, Nymindegab og Esbjerg som yderpunkter.

Der vil efter forgodtbefindende/mulighed blive indlagt lidt "sjov" kørsel, men dette kan fravælges, hvis man ikke føler for det. Alle kan deltage, i næsten alt, uanset erfaring i offroad kørsel (der vil ikke være meget decideret terræn, mest grus og let terræn) og uanset dækkene ikke er med knopper.

Turen skal vise hvor smukt og dejligt der er herude, og vil være en blandet turist- og hverdagstur....... læg i den udtalelse hvad du vil, men du vil, hvis du deltager, komme til at stifte nærmere bekendtskab med dét der gør SydVestJylland til en turistmagnet!!!

Hvis der er interesse for det, vil jeg arrangere overnatning i shelter/primitiv lejr i eget telt, fra lørdag til søndag

Yderligere detaljer kommer om ganske snart. Nedenfor et par fotos fra områder turen går til/gennem

bmwenliGSt
Peter fra BMW-GS-TEAM.dk

Billede

Billede
Brugeravatar
Holst
Indlæg: 328
Tilmeldt: 05. jul 2010, 20:41
Geografisk sted: Brædstrup, Midtjylland

Re: FORÅRSTUREN køres i september

Indlæg af Holst »

Hej Peter

Rigtig godt initiativ..... især når nu foråret endelig er nået til din del af landet..... :-D . Desværre har du valgt en dato hvor jeg ikke kan deltage, så jeg må have turen til gode. Ønsker alle andre en rigtig god tur.
Steffen Holst
Africa Twin XRV 650, 1988
Land Rover 110, 3,5 V8, 1984

ONE LIFE - LIVE IT!
TEriksen

Re: FORÅRSTUREN køres i september

Indlæg af TEriksen »

Hej Peter,

Jeg er absolut med på denne tur. Området hører til blandt mine favoritter så jeg glæder mig til igen at køre på nogle af de fedeste veje i godt selskab :ok:

/ Thomas
Rotax 655

Re: FORÅRSTUREN køres i september

Indlæg af Rotax 655 »

Vil gerne detage, kører Aprilia Pegaso 94 (en BMW F 650) håber det er OK?

vh Leif
mc-eventyristen.dk

Re: FORÅRSTUREN køres i september

Indlæg af mc-eventyristen.dk »

Steffen - det er jeg ked af, ville gerne ha dig med på turen, du får tilbuddet en anden gang, eller endnu bedre, sig til hvis du har lyst en dag til at køre herned, så "viser jeg gerne rundt" :-)

Thomas - dejligt, glæder mig til at se dig igen, håber jeg kan vise dig et par steder du endnu ikke har været :-P

Leif - du er meget velkommen, uanset hvilket mærke der står på din tank :ktm: :honda: :kawasaki: :suzuki: :yamaha: - de gode folk her på HARK har endnu ikke oppedaget der er et tyske mærke med gode endouro-/off road evner :-D :-D :-D
Rotax 655

Re: FORÅRSTUREN køres i september

Indlæg af Rotax 655 »

Hej Peter
Takker mange gange og overvejer deltagelsen. Skal jo til Rømø så det blir måske der indsatsen bliver lagt.

Venlig hilsen
Leif
mc-eventyristen.dk

Re: FORÅRSTUREN køres i september

Indlæg af mc-eventyristen.dk »

Den foreløbige deltagerliste ser således ud:

1 ) HamSelv
2 ) Lars Kjelde
3 )Thomas B
4 )Thomas E
5 ) Leif
6 ) Ole M
7 ) ? Morsing
8 ) ? Morsing's ven
9 ) Kjeld, Grindsted
10) Allan
11) Søren A
12) Sami
13) Poulsen

Leif - jeg håber du finder tid og lyst til at deltage, men kan du ikke, kan du ikke *s*. Så får du bare muligheden en anden gang :-D

Jeg glæder mig til at vise lidt rundt her i VestJylland - i forhåbentlig dejligt vejr. Hvis vejret bliver rigtig dårligt, aflyses turen og jeg finder en anden/ny dato!

Husk en madpakke og noget at drikke - hvis vejret tillader, finder vi et fint sted at indtage indholdet af madkassen ude i naturen, ellers finder vi et sted med "tag" over 8-)
Rotax 655

Re: FORÅRSTUREN køres i september

Indlæg af Rotax 655 »

Ville gerne med og go tur til jer andre :ok:
Kan kun været et sted af gangen, og Jomsborgs forårs fest har jeg lovet at spille lidt til m bandet og og rydde op tidlig søndag. Så må melde afbud. Så ses på Rømø isted. Og vil stadig gerne følges (har knopdæk monteret) så måske Steffen kender en smutvej :-D .
vh Leif
mc-eventyristen.dk

Re: FORÅRSTUREN køres i september

Indlæg af mc-eventyristen.dk »

Det' da godt nok ærgerligt Leif, men sådan vil det jo være en gang imellem.

Listen ser nu således ud:

1 ) HamSelv
2 ) Lars Kjelde
3 )Thomas B
4 )Thomas E
5 ) Ole M
6 ) ? Morsing
7 ) ? Morsing's ven
8 ) Kjeld, Grindsted
9) Allan
10) Søren A
11) Sami
12) Poulsen

Og ruten er kørt igennem. Der var et par ændringer. Bl.a er der oprettet en sø, Filsø, som gør at jeg måtte ændre ruten. Så meget vand kan vi trods gode cykler ikk køre igennem :lol:

Det viste sig, at køerne stadig står og venter, håber de har tålmodighed til lørdag, så I selv kan se hvor stor de horn de har i hovedet er:
Billede

Der vil blive et par gange (eller tre) hvor I vil komme til at se ruten, området, bygningerne etc. fra begge sider, idet ruten vil føres os ud til et sted og tilbage ad samme vej. Dette må I bære over med, sådan er det herude, nogen veje ender blindt! Men da her er temmelig pænt - og vejene er sjove/gode/fantastiske, håber jeg det går an....... :-)
Billede

Desværre har såvel DMI som YR.NO ændret udsigten for lørdag til at blive meget regnfuld, helt op til 18 mm :shock: og i så fald, aflyser jeg turen. Hvis der kun kommer en enkelt byge eller to, er jeg helt klar. Jeg tror på det sidste, idet langtidsudsigten er ændret et par gange i den tid jeg har fulgt med!

Da jeg går ud fra turen gennemføres, skal jeg minde om at I skal huske en madpakke og drikkelse. Vi finder et passende sted at spise det medbragte :kaffe:

Hvis der er spørgsmål, skriv her i tråden eller send en p.m. Hvis du ønsker det kan du via p.m. få oplyst mit mobilnummer.

Jeg glæder mig til at vise rundt herude i vest. Ruten er ca. 150 km!

P.s. Skulle ha lyst til at køre med, men endnu ikke har meldt dig til turen, dukker du op - sammen med alle andre (vi har højt til loftet herude) - på:

Stationspladsen, Østergade 17, 6840 Oksbøl lørdag den 15. sep. kl. 10.

glæder mig til se jer
bmwenliGSt
Peter :-D
Suhir

Re: FORÅRSTUREN køres i september

Indlæg af Suhir »

Øv man... lige den weekend kan jeg selvfølgelig ikke.... :-( :-( :-(

be be til at vejret bliver skidt så turen bliver flyttet. ;-)

Ellers super god tur!
mc-eventyristen.dk

Re: FORÅRSTUREN køres i september

Indlæg af mc-eventyristen.dk »

Hehe Suhir, det gør turen nok ikke.
Vejrudsigten er ændret til kun ganske lidt regn, og det endda tidligt om morgenen.
Dog får vi vist blæst nok til at fluerne ikke vil genere os 8-)

Men som jeg har noteret til andre der ikke kan være med den 15.
Sig til, så finder vi en dato der passer dig, og jeg vil give "ene-timer"......haha
mc-eventyristen.dk

Re: FORÅRSTUREN køres i september

Indlæg af mc-eventyristen.dk »

Så er der garanti for vandpytter............ :-D

Hvis det kan få flere til gerne at ville være med på turen i morgen lørdag, så skal I være velkomne.......hehe

Møde tid og sted er stadig: Stationspladsen, Østergade 17, 6840 Oksbøl lørdag den 15. sep. kl. 10. :ok:
LAN

Re: FORÅRSTUREN køres i september

Indlæg af LAN »

ÆV - jeg ikke kunne komme afsted med jer idag :-(

Peter, håber du måske vil vise vej igen en anden gang? ;-)

Regner med at I havde en FED tur :-D
mc-eventyristen.dk

Re: FORÅRSTUREN køres i september

Indlæg af mc-eventyristen.dk »

Tak til alle der dukkede op og fulgte med rundt på Forårsgrusturen. Jeg var overvældet og meget glad for der var så mange der brugte en lørdag på følge efter mig!

Jeg har lagt billeder og lidt tekst op på min hjemmeside - http://www.mc-eventyristen.dk/27405313

Billede
Besvar