Fra München ti Norditalien her i påsken. Er det for koldt?

Hvad man skal huske eller tage højde for til turen, eller et forslag til en tur.
Besvar
Mullersted

Fra München ti Norditalien her i påsken. Er det for koldt?

Indlæg af Mullersted »

Hej
Jeg sidder og er ved at planlægge en påsketur og regner med at tage toget til München, og køre derfra og til Norditalien. Men er det for koldt?
Er der nogle der har efrarringer med det? Og kan man passere alperne uden af blive frosset helt..... ?
Er der ruter, hvor man ikke behøver at komme alt for højt op - hvor der er koldest.
Tager nemlig sydpå for at køre i lidt varmere vejr..

Bedste hilsner, Mette
Suhir

Re: Fra München ti Norditalien her i påsken. Er det for kold

Indlæg af Suhir »

Jeg ved ikke så meget med vejnettet der nede af, men med hensyn til påklædningen og kulde ved jeg da lidt mere.

Jeg kører så vidt så muligt hele året, med mindre der er direkte is på vejen. Og når jeg er ude og køre, så har jeg alt efter turen flere lag tøj på.

Under mc bukserne, der har jeg standart foret og et par tykke vinter tights og så et par gode sokker på.

Under jakken, der har jeg en regnjakke(den sidder i fra frabrikken), termofor, 1 god flistrøje, en fiberpels, en 2 t-shirts og en langærmet trøje.

Til halsen bruger jeg en BUFF Polar.

Mine hansker er ikke noget specielt, det er ganske almindelige helårs handsker. Er dog begyndt at bruge et par scooterluffer efter Kjelde fortalte om hans, ved mit sidste besøg hos ham.

Jeg håber det varmede lidt med det her. Du må have en fantastisk god tur der ned af! og husk og tage en masse gode billeder til forumet, da jeg elsker at kigge billeder! :ok:
kite72

Re: Fra München ti Norditalien her i påsken. Er det for kold

Indlæg af kite72 »

Hej Mette.

Hvis du kører sydpå via E45 er det kun brennerpasset (1370moh) du skal over. Hvis vejrudsigten ser rimelig ud burde det ikke være noget problem.

på en skitur i påsken sidste år kørte jeg i snestorm i 1500 moh. Så det er vigtigt at holde med vejrudsigten.

Temperaturen falder ca 1 grad for hver 200 meter man kommer opad (målt lodret)

Hvis du vil planlægge en rute over alperne syntes jeg denne side er genial til formålet.
http://alpenrouten.de/

Go tur :-)
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 816
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Re: Fra München ti Norditalien her i påsken. Er det for kold

Indlæg af Peter AT »

Hej Mette..

Der er ikke noget der kan give dig et nøjagtigt svar på dit spørgsmål om det er for koldt at trille sydover i påsken. Alt beror på det lokale vejr hvor du kommer frem. Det kan svinge fra en del sne og frost og måske op til 10-15 grader.

Det bedste du kan gøre er at nærstudere de respektive vejrmeldinger for de områder du gerne vil køre i. Du kan evt. planlægge ruten udfra disse oplysninger, med den validitet vejrudsigter nu har.

Personligt ville jeg helt klart ta afsted, hvis bare prognoserne ser rimelige ud. I værste tilfælde kan du blive nødt til at overdage et sted en dag eller to. Vi er ved at være så langt fremme på året at det vil være meget lidt sandsynligt at kulden bider sig fast i en længere periode.

På med de uldne og lufferne og smut ud i det blå med et stort smil på. kkj8
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Mullersted

Re: Fra München ti Norditalien her i påsken. Er det for kold

Indlæg af Mullersted »

Kære alle
Tusind tak for super tips ;-)
Jeg tager afsted, - med et par gode handsker og ekstra sweatre ;-)
Og så kan jeg jo bare tilrettelægge ruten efter vejret.

kh Mette
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Re: Fra München ti Norditalien her i påsken. Er det for kold

Indlæg af Søren Dahl »

Respekt!!

Det er squ sejt, Mette.

Mvh Søren
Besvar