Roadbook Rally 2013 - Løvspringstur : Info og tilmelding

Hvad man skal huske eller tage højde for til turen, eller et forslag til en tur.
Brugeravatar
Holst
Indlæg: 328
Tilmeldt: 05. jul 2010, 20:41
Geografisk sted: Brædstrup, Midtjylland

Roadbook Rally 2013 - Løvspringstur : Info og tilmelding

Indlæg af Holst »

Hermed mere info vedr. årets Roadbook Rally den 27. april 2013.

Løbet vil foregå af småveje og i så vidt omfang som muligt på grus. Det bliver et orienteringsløb hvor man skal køre efter roadbook. Dette kræver at der på cyklen findes en rimelig nøjagtig triptæller samt en kilometertæller der virker. Herudover skal der være en tanktaske, kortlomme, clipboard eller roadbookholder til selve roadbooken (roadbookholder kan købes i Biltema til 150,- kroner).

Ruten
Ruten ligger i det midtjyske, og start/slut er tæt på Brædstrup.
Ruten er mellem 250-300 km og køres i tidsrummet fra ca. 9.30-18.00. Ca. halvvejs er der arrangeret frokoststop. Det anbefales at starte med fuld tank selvom der langs ruten findes mulighed for at tanke. Ruten følger småveje, grusveje, markveje, skovstier mv.

Ved ankomst udleveres et checkpoint-ark samt roadbooken. Jeg sørger for tape, saks og overstregningspenne i flere farver. I skal selv medbringe skriveredskab som I skal bruge på dagen.

Løbet er ikke på hastighed men handler om at finde vej med så nøjagtigt et antal kørte km som muligt, og at finde og besvare nogle Check-points undervejs. Flest fundne check-points samt kørte km så tæt som muligt på idealdistancen er en vinderkombination.

Deltagerne vil blive sendt afsted fra start enkeltvist eller i mindre hold. Hvorvidt man ønsker at følges ad eller vælger at køre alene er helt op til den enkeltes konkurrence-gen, ønsker, evner og lyst.

Turen foregår ad mindre veje (grus og asfalt) og ad enkelte markveje og skovveje. Flere steder har lodsejere givet os lov til at køre på deres private veje. Lodsejere langs med ruten ved at vi kommer forbi, da de er blevet informeret via brev.
Billede
Turen vil være delt op i 4 etaper. Efter hver etape venter alle med at køre til sidste mand er kommet frem. Ved løbets afslutning vil vi indsamle roadbooken, Checkpoint-ark samt notere antal kørte km. Der vil være uddeling af “præmier” når vi har alle resultater.

Dækmontering
Hovedparten af ruten foregår på små asfaltveje og så mange grusveje som muligt. Der er enkelte strækninger som kan være lidt fedtede hvis det har regnet meget, men da det jo ikke handler om at køre hurtigt, må man jo tage den tid som dæk, maskine, fører, vejr mv kræver. HUSK vi skal køre turen for at have en hyggelig dag og blive rigere på gode oplevelser.

Hele ruten kan køres med fornuftige dæk.

Regler
I forbindelse med løbet er der nogle regler der skal overholdes:
  • - færdselsloven er gældende på alle strækninger af løbet
    - Det er IKKE et hastighedsløb.
    - der skal køres meget forsigtigt tæt ved beboelse
    - Anvisninger i roadbooken om nedsat fart eller særlige hensyn SKAL følges
    - der må ikke køres med GPS og løbet må ikke på nogen måde logges til senere brug, da der på flere strækninger af løbet er lavet specielle aftaler med grundejere
    - roadbooken udleveres ved ankomst og afleveres igen umiddelbart efter løbet.
    - Roadbooken er i stående A5-format.
    - der skal vises hensyn til ryttere, gående, løbere og andre vi møder på turen
Pris
Prisen for deltagelse vil ligge på 200 kroner pr deltager. Betaling sker ved at indsætte pengene på konto nr. 7179-0001065973. Betaling skal ske samtidig med tilmelding. HUSK navn på indbetaling så jeg ved hvem pengene kommer fra!!

Overnatning
I forbindelse med løbet kan der camperes gratis på græsmark.

Hvem kan deltage?
Løbet er ikke udelukkende for HARK'ere, da der også inviteres andre med store all-roadere bl.a. bliver BMW GS-team også inviteret til at deltage.

Der stilles følgende krav til motorcyklen:
  • - Arrangementet er for store cykler, og der er et minimumskrav til motorstørrelse på 600 ccm.
    - Cyklen skal være indregistreret og forsikret
Tilmelding
Tilmelding sker ved at indbetale penge på ovenstående konto samt at sende mail til mig med følgende oplysninger:
- Jeres fulde navn
- Kaldenavn (mit eget er Holst)
- Mailadresse i checker løbende (den i sender mailen fra)
- Mobilnummer som er med på dagen
- Tid for ankomst/hjemrejse
- Frokost lørdag (ja/nej)
- Aftensmad lørdag (ja/nej)

Jeg opdaterer en liste med tilmeldte her på tråden, efterhånden som jeg modtager jeres tilmeldinger.

Mødetid:
Det er nødvendigt at være på adressen senest klokken 9.00.

Briefing:

Inden start vil der være briefing om dagens køretur herunder information om regler og retningslinjer som skal overholdes. Desuden vil jeg give en forklaring af de grundlæggende principper for at køre efter en roadbook.

Mad og drikke:
Jeg igen i år lavet aftale med Iver og Co om frokost til alle lørdag for en pris af 25 kr/person.

Der er også lavet aftale om aftensmad lørdag efter løbet for ca. 100 kroner.

Betaling af mad foregår direkte til kokken på selve dagen.

Drikkevarer til aftensmaden sørger hver enkelt selv for.

Mødested
Mødested er i nærheden af Brædstrup. Nøjagtig adresse fremsendes til at alle tilmeldte pr. mail e.lign.


Sidst men ikke mindst vil jeg sige at jeg glæder mig meget til at se alle og jeg håber at vi får en rigtig hyggelig dag .

Her lige link til sidste års arrangement .. viewtopic.php?f=5&t=2272

Som appetitvækker er her lige lidt billeder fra planlægningsfasen af ruten vi skal køre... :-D

Billede

Billede

Billede

Billede
Steffen Holst
Africa Twin XRV 650, 1988
Land Rover 110, 3,5 V8, 1984

ONE LIFE - LIVE IT!
Brugeravatar
Holst
Indlæg: 328
Tilmeldt: 05. jul 2010, 20:41
Geografisk sted: Brædstrup, Midtjylland

Re: Roadbook Rally 2013 - Løvspringstur : Info og tilmelding

Indlæg af Holst »

Deltagere:

1 Kjelde
2 GSDane-Dorthe
3 GULD
4 Odheiin
5 Niels
6 Suhir
7 meregrustak
8 AnkerJ
9 Ksejersen
10 KenAnd
11 Bjarke
12 Jonna
13 Hærmand
14 Henrik Sønderstrup
15 John Sigh
16 Finn HS
17 David Stahr
18 Anders Bak
19 Anders Toft
20 Erling
21 Jesper

Medhjælpere:
Gravel.dk
Iver (Lé chef)
Tryksen
Lasse
HenrikHald
Steffen Holst
Africa Twin XRV 650, 1988
Land Rover 110, 3,5 V8, 1984

ONE LIFE - LIVE IT!
Blaest

Re: Roadbook Rally 2013 - Løvspringstur : Info og tilmelding

Indlæg af Blaest »

Hej,

Jeg kunne ikke umiddelbart finde datoen for dette arrangement - men itht. tenere.dk ser det ud til at være den 27. april 2013.

Nu kan jeg se at der inviteres lidt bredt - kan man deltage uden at være medlem af nogle af klubberne?
Brugeravatar
Holst
Indlæg: 328
Tilmeldt: 05. jul 2010, 20:41
Geografisk sted: Brædstrup, Midtjylland

Re: Roadbook Rally 2013 - Løvspringstur : Info og tilmelding

Indlæg af Holst »

Hej Blaest (og andre)

Man er velkommen til at deltage så længe den motorcykel man deltager på lever op til de krav jeg har stillet om motorstørrelse, forsikring mv.

Herudover forventer jeg selvfølgelig at hvis man deltager også er indforstået med de rammer og betingelser jeg har sat for
arrangementet (her tænker jeg især på at det IKKE er et hastighedsløb, at jeg forventer hensyn til grundejere og andre vi møder mv.).

Roadbookløbet er ikke begrænset til et tilhørsforhold til en klub, men for alle med interesse i at køre efter roadbook på store all-road cykler.

Glæder mig til se jer til arrangementet den 27. april kkj8 .
Steffen Holst
Africa Twin XRV 650, 1988
Land Rover 110, 3,5 V8, 1984

ONE LIFE - LIVE IT!
Brugeravatar
Holst
Indlæg: 328
Tilmeldt: 05. jul 2010, 20:41
Geografisk sted: Brædstrup, Midtjylland

Re: Roadbook Rally 2013 - Løvspringstur : Info og tilmelding

Indlæg af Holst »

Så er ruten gennemkørt fra ende til anden og alle aftaler kommet på plads.. :-D .

Der er stadig plads til flere deltagere, og sidste tilmelding er næste søndag den 21. april 2013. Herefter bliver der trykt roadbook mv. så alt gerne klapper på selve dagen.

Glæder mig til at se alle jer der kommer.... dkflag4

Her lige et par "godbidder" fra dagens gennemkørsel kkj8

Billede

Billede

Billede
Steffen Holst
Africa Twin XRV 650, 1988
Land Rover 110, 3,5 V8, 1984

ONE LIFE - LIVE IT!
Niels

Re: Roadbook Rally 2013 - Løvspringstur : Info og tilmelding

Indlæg af Niels »

Jeg var lige ude at teste mit knæ, nu uden korsbånd, og det gik ok. 1 1/2 Times offroad og grusvej i det dejligste forårs vejr vi har haft i år! Ingen tvivl om at jeg efter 2 1/2 måned uden mc kørsel af nogen art, manglede at komme ud at rulle. Men det var nu nok mit hoved mere end mit knæ der havde de behov :smadret:
Det gik nu fint, og selv om jeg helt sikkert ikke kan fyre den af som jeg kunne før mit korsbånd knak, er jeg helt sikkert klar nok til sølle 300 km roadbook fis kkj8

Ses vi? Det tror jeg nok vi gør :honda:

Mvh Niels
stig
Indlæg: 193
Tilmeldt: 23. okt 2012, 06:38
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

Re: Roadbook Rally 2013 - Løvspringstur : Info og tilmelding

Indlæg af stig »

Hvad er grundet til krav om motorstørrelse.
Kan ikke lige lure hvad grunden skulle være efter som det underlag der køres på sagtens skulle kunde køre på mindre maskiner også og du fremhæver jo selv at det er ikke er et race.
Brugeravatar
Holst
Indlæg: 328
Tilmeldt: 05. jul 2010, 20:41
Geografisk sted: Brædstrup, Midtjylland

Re: Roadbook Rally 2013 - Løvspringstur : Info og tilmelding

Indlæg af Holst »

Hej Stig (og andre)

Grunden til at jeg har sat en grænse på minimum 600 ccm, er at jeg gerne vil lave et arrangement for store terræncykler. For de små cykler findes der masser af off-road og enduro arrangementer - her kan os der kører på de store cykler ikke være med, da banerne simpelthen er for snævre og svære for en stor cykel.

Selvfølgelig er det ærgerligt når der er nogle der gerne vil med til arrangementet, men de ikke har en cykel der passer ind i de rammer jeg har sat.

...og så vil jeg da lige minde om at det er på søndag den 21. april, der er sidste frist for tilmelding.. kkj8
Steffen Holst
Africa Twin XRV 650, 1988
Land Rover 110, 3,5 V8, 1984

ONE LIFE - LIVE IT!
stig
Indlæg: 193
Tilmeldt: 23. okt 2012, 06:38
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

Re: Roadbook Rally 2013 - Løvspringstur : Info og tilmelding

Indlæg af stig »

fair nok så giver det jo lige pludselig mening men kravet om en vis motor størrelse.
Tidligere_medlem_1

Re: Roadbook Rally 2013 - Løvspringstur : Info og tilmelding

Indlæg af Tidligere_medlem_1 »

Transalpen er kun på 583 ccm. :-(

Jeg skal nu ikke med alligevel

Ha' en dejlig dag
Brugeravatar
Holst
Indlæg: 328
Tilmeldt: 05. jul 2010, 20:41
Geografisk sted: Brædstrup, Midtjylland

Re: Roadbook Rally 2013 - Løvspringstur : Info og tilmelding

Indlæg af Holst »

Vil lige minde om at det er på søndag der er sidste frist for tilmelding... kkj8

Og hedder din motorcykel XL600, XT600, XL600V, DR600 eller lignende, så er du velkommen :ok:
Steffen Holst
Africa Twin XRV 650, 1988
Land Rover 110, 3,5 V8, 1984

ONE LIFE - LIVE IT!
Brugeravatar
Holst
Indlæg: 328
Tilmeldt: 05. jul 2010, 20:41
Geografisk sted: Brædstrup, Midtjylland

Re: Roadbook Rally 2013 - Løvspringstur : Info og tilmelding

Indlæg af Holst »

Så er der mindre end en uge til vi skal ud at køre efter roadbook... :-D

Alle tilmeldte vil i løbet af ugen få en besked med de sidste detaljer.

HUSK - idag er sidste frist for tilmelding - og der er stadig plads til flere deltagere kkj8

Glæder mig til at se alle næste week-end :ok:
Steffen Holst
Africa Twin XRV 650, 1988
Land Rover 110, 3,5 V8, 1984

ONE LIFE - LIVE IT!
Ksejersen

Re: Roadbook Rally 2013 - Løvspringstur : Info og tilmelding

Indlæg af Ksejersen »

Hej Holst!
Jeg går glæder mig til lørdagens rally, men har et spørgsmål:
Er det tilladt at bruge sin GPS som triptæller? Evt. løbeur?
Mvh,
Kristian
Brugeravatar
Holst
Indlæg: 328
Tilmeldt: 05. jul 2010, 20:41
Geografisk sted: Brædstrup, Midtjylland

Re: Roadbook Rally 2013 - Løvspringstur : Info og tilmelding

Indlæg af Holst »

Hej Kristian

Godt at høre at du glæder dig - det gør jeg også.

Mht, GPS - svaret er nej. Der er flere begrundelser:
- dit spor logges af GPS hvilket jeg ikke er interesseret i (ved ikke om det kan slås fra, men jeg vil ikke bruge tid på kontrol og på at skulle gennemskue de forskellige GPS'er)
- du har nogle funktioner i din GPS som andre ikke har hvis de ikke bruger GPS (kort mv)

Jeg håber at du kan bruge din motorcykels triptæller. Alternativt kan jeg anbefale at montere en cykelcomputer (ikke trådløs) med ekstra lang ledning. Jeg har selv en monteret og det er imponerende hvor godt den holder (har kørt over 15.000 km).

Mht løbeur - ved ikke hvordan det funker??? Hvis der er GPS i gælder samme regler som ovenfor.

Hvis du har yderligere spørgsmål, kan du kontakte mig på mail eller telefon.

DER ER KUN 3 dage TIL LØRDAG !!!! kkj8
Steffen Holst
Africa Twin XRV 650, 1988
Land Rover 110, 3,5 V8, 1984

ONE LIFE - LIVE IT!
stig
Indlæg: 193
Tilmeldt: 23. okt 2012, 06:38
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

Re: Roadbook Rally 2013 - Løvspringstur : Info og tilmelding

Indlæg af stig »

Ved rørende cykel computer som trip tæller er det ikke kun det om den er trådløs du skal være obs, da en det af det billige af slagsen kun kan vise km/h op til 99 km/h, hvilke jo ikke er et problem når man cykler men på mc giver det nogle små problemer ind i mellem.

Grunden til at du ikke kan bruge en trådløs cykel computer er at elektrisk støj fra tændingen og tændrør for styre signalet.
Besvar