Island, Juni 2013

Hvad man skal huske eller tage højde for til turen, eller et forslag til en tur.
Besvar
Ksejersen

Island, Juni 2013

Indlæg af Ksejersen »

Jeg skal til Island med jobbet i starten af juni og har fire dage til rådighed på egen hånd. Jeg planlægger at leje MC af bikingviking.is og så ellers køre mest muligt på såkaldte F-roads.
Er der nogen der har erfaringer fra Island og kørsel deroppe?
Niels

Re: Island, Juni 2013

Indlæg af Niels »

Jeg var på en helt fantastisk 6 dages offroad/enduro tur på Island for et par år siden. Jeg har sendt en besked til en af vores guider fra den gang, for at høre om de stadig er i buisness, og om han evt kender nogen der lejer maskiner ud.
Ellers kan jeg kun sige at du har noget at glæde dig til! Island er et helt utroligt sted at køre mc. og det er næsten lig meget hvor du køre hen, så er det en oplevelse du ikke får andre steder. Jeg kan personligt anbefale en tur op i højderne omkring Hekla!

Mvh Niels
Ksejersen

Re: Island, Juni 2013

Indlæg af Ksejersen »

Hej Niels!
Tak for svaret. Jeg glæder mig til at høre hvad din forbindelse til Island siger..
Mvh,
Kristain
Niels

Re: Island, Juni 2013

Indlæg af Niels »

Hej igen

Jeg har lige fået svar fra mine bekendte på Island. De er stoppet med at udleje og guide enduro mc'er, men de anbefaler selv bikeviking så dem vil jeg nok satse på.
Jeg håber du får en fantastisk tur, der er helt sikkert nok at se på der oppe. Og så vil jeg igen slå et slag for at du kører ud i området omkring Hekla. Det er ikke så langt fra Reykjavik, og der er nogle vildt fede veje.

Mvh Niels
Ksejersen

Re: Island, Juni 2013

Indlæg af Ksejersen »

Min plan er på dag 1 at køre rundt om Hekla. Dag 2 at krydse øen fra syd til nord. Dag 3 at køre til vestlandet og dag 4 tilbage til Reykjavik. Så vidt jeg kan se, kan jeg holde mig på ikke-asfalteret vej 80-90% af tiden :lol:
Jeg regner med 3-400 km/dag, så jeg skal kun se de sights, der kan ses fra mc'en! Det bliver nok ret fantastisk. Mindre fantastisk med de efterfølgende 4 dages konference.
Besvar