Grillbars heltene fra Nørre Vorupør

Hvad man skal huske eller tage højde for til turen, eller et forslag til en tur.
Besvar
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Grillbars heltene fra Nørre Vorupør

Indlæg af Søren Dahl »

Nu vil jeg berette om en sand-færdig historie fra det virkelige liv.....

Det hele startede søndag den 14 august. Jeg startede hjemmefra kl. 7.00 om morgenen, kørte den lange vej til Thy træffet i Vestjylland - her mødte jeg som aftalt Peter og søn samt Torben Vester. Peter og Anders kørte hjemad mens Torben og jeg besluttede os til at køre lidt strand. Vi kørte ud til Nørre Vorupør og skulle lige til at fyre den af ned af stranden, da Torbens tidligere CDI boks problem genopstod fra de døde...... nå men så var gode dyr rådne og vi fandt en lille lokal tankstation som var blevet nedlagt - kun værkstedet var tilbage hvor to vestjyder bedrev tiden med at skrue i barnebarnets crosser - de havde desværre ikke lige den loddekolbe som vi var på udkig efter. Projektet var nemlig at prøve at lodde lodningerne om på CDI boksen - det havde tidligere virket med succes men nu var problemet opstået igen. Erik som ejede værkstedet, henvise os til et andet lokalt værksted i den samme lille flække vi var i.(kan ikke huske hvad byen hed) Vi fandt stedet og fik en gevaldig snak med ejeren. Torben makkede med CDI boksen og i mens fik jeg fremvisning af værkstedsejerens søns crosser med opvisning og det hele. Endelig fik Torben CDI boksen til at virke, ikke ved hjælp af loddekolben men nok lige så meget ved hjælp af de medbragte
- grønne - stips. I følge Torben er det nemlig meget meget vigtig at stripsene er grønne - ved ikke helt hvorfor, men Torben nævnte noget om at det er håbets farve ;-) Vi fik betalt manden en 50'er for "forstyrrelse af ro og orden" og kom videre. Vi kom ud til stranden igen, og gav den en ordenteligt spand kul. Efter ganske få minutters kørsel ankom vi til Nørre Vorupør - og det kunne jo slet slet ikke gå at køre videre før de hardcore Dakar helte havde fået fyldt maven med grillmad og kakaomælk. Vi blev også hurtigt enige om, at det ægte Dakar ikke var noget for os - da der nok ikke lige lå en grillbar omkring hver hjørne nede i Sahara.

Efter en velfortjent pause efter de herodiske gerninger ned af de sidste få km. strand var vi klar igen...... de to gamle øg (transalperne) blev sparket i gang igen. Denne gang kørte vi et meget meget langt stykke ned af stranden i et forholdsvist frisk tempo i bedste oprejste dakarstil med 50 + km/t lige så sten, skærver og sand sprøjtede til alle sider. Det var vildt fedt og noget af det fedeste vi begge har prøvet i år rent off road mæssigt, blev vi senere enige om. Vi nåede til en indsnævring hvor der stod lidt vand i midten. Jeg kørte forrest for nu skulle jeg lige vise min (lidt) ældre makker hvordan man klarede sådan en situation - det resulterede i at jeg gravede mig hjælpeløst ned i noget fælt kviksandsligende strandbund......FUCK........ tænkte jeg. Så kom Torben mig til undsætning - "jeg kører lige hen og stiller TransAlpen lidt længere henne" hørte jeg Torben sige. Jeg vendte mig om mod min egen alp - hørte en sjov lyd og vendte mig om mod retningen af Torben. Nu lå Torben på ryggen. Torbens Alp var smukt parkeret 20 meter længerer fremme med forhjulet TOTALT begravet - og her taler vi altså om 21" tommer mine damer og herre! Er I bindegale det var fedt! Torben var stået totalt af, og var blevet læsset direkte hen over styret - heldigvis skete der ikke noget. Men ikke nok med det - lige efter Torben var landet kom der en tidevandsbølge skyllende ind over både alpen og den uheldige chaffør. Den næste halve time gik med først at få min alp rykket løs fra kviksandet, vendt om og kørt en omvej uden om "problemet", for dernæst at grave Torbens forhjul løs med de bare næver, trukket og slæbt i øget - det var SINDSYGT hårdt, men alligevel formåede vi at holde humøret oppe på en tilpas højt og larmende niveau. Dette var ægte adventure lød kommentaren fra mig - blev aldrig helt klart over om Torben var ening ;-)

Endelig var cyklerne frie - og vi var HELT flade....... vi fortsatte lidt endnu ned af stranden - og kunne desværre konstatere at vi ikke kunne komme længere. Vi fik en god snak med et par ældre damer som synes det var RIGTIG fedt det vi havde gang i. De boede lige i nærheden og gav os lidt tips om stranden. En skæg oplevelse og en ikke helt ventet reaktion fra sådan to ældre damer. Det var et træk som gjaldt alle de folk vi mødte på turen. Brede smil og venlige kommentarer - ikke én eneste blev forarvet eller sur - rigtig rigtig fedt!

Vi måtte vende om og køre samme vej tilbage. På vejen tilbage skulle vi over det samme irriterende mudder-ler hul vi havde passeret tidligere. Desværre styrtede Torben og ødelagde den forreste del af kåben - Torben tog det utrolig pænt - og mente at hvis man ikke kunne klare det og kunne forvente den slags skete skulle man blive hjemme! :mrgreen: Cool kommentar Torben!!!

Vi fik kæmpet os tilbage til en sted vi tidligere havde kørt, ved nogle bunkers. Vi tog et par billeder ved de gamle tysker fæstninger. Jeg blev lidt længere tid og tog et par billeder af alpen i de natur skønne omgivelser - i mens gjorde Torben midlertidig klar til at bestige en smal og stejl sandvej som gik op gennem klitterne. Jeg hørte en dommedagsbrølen fra Torbens super minimalt lyddæmpende potte og så forsvandt Torben ellers bare op gennem klitterne - jeg har aldrig hørt eller set noget ligende - det var simpelthen alt alt for stort til at beskrive - tror Torben i Kina har fået monteret lunte og springladning - i givet fald blev den brugt her - FEDT! kslag

Jeg gjorde nummeret efter i et knap så voldsomt tempo men det lykkede trods alt. Nu var vi atter kommet på fast grund og turen gik ned gennem Nordjylland. Vi skiltes nede på en rasteplads ved Herning hvor Torben trillede hjemad og jeg over til en kammerat som er bosat i Illskov tæt på Herning. Torben og jeg var enige om en ting - dette var bare IKKE sidste gang vi gør dette her!!!

Torben tak for en uforglemmelig og fantasktisk dag - du er simpelthen en guttermand af olympiske diminsioner. Jeg glæder mig meget at trille en tur med dig igen Torben!

PS. gå ind under album og Søren Dahl - her kan I se lidt billeder fra turen.....

MVH Søren
Torben Vester
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17. nov 2004, 08:01
Geografisk sted: Beijing, Kina
Kontakt:

Indlæg af Torben Vester »

Hej.
Mandag morgen og her sidder jeg og taenker tilbage paa en herlig weekend - loerdag og natten til soendag - Thy traef sammen med Peter og hans super dejlige soen Anders - ham kan du sgu godt vaere stolt af Peter. Der er langt mellem unge mennesker, med saadanne holdninger til livet og omgivelserne...... dejligt selskab.
Soendagen blev brugt paa stranden, sammen med Soeren - det var en rigtig god oplevelse - noget godt race, sammen med den altid glade og optimistiske Soeren.
Jo, det var ern weekend med en masse gode oplevelser: en del besvaer med drukenede Alper, flyveture paa stranden, groenne strips, gode hotdog's & kakaomaelk, vaadt toej, smadret plastic og, og, og.......
Det er min overbevisning, at min Alp og min krop bliver helt fine og brugbare igen - men jeg maa indroemme, at jeg er oem i alle muskler og min, nu blaa tommelfinger, skal ogsaa nok blive brugbar igen.......
Selv tak for en god dag Soeren - det maa vi gentage.......
Mange hilsener
Kinamanden, som har sovet i en (taendt) blandemaskine i nat - ja, saadan foeles det ihvertfald.
Torben
PS: gode billeder, Soeren
Besvar