Norge i august

Hvad man skal huske eller tage højde for til turen, eller et forslag til en tur.
Besvar
Rotax 655

Norge i august

Indlæg af Rotax 655 »

Nogen der vil med til Lysefjorden?

Billede

Så er Apriliane og jeg klar.

Tænker på: Fjordline Hirtshals - Kristiansand og så langs kysten til Stavanger og lysefjorden. Kan se der både er hytter, vandrehjem og camping i Lysbotom og masser af spænde mc veje. Fint kort på visit Norge. :-D .

Tjekkede lige færge: Hirtshals - Kristiansand 1 person + mc mandag d.12.08 252 kr - retur samme pris feks. d 19.08.
Passer jo fint med en shelterovernatning på vejen fra Aarhus og til Færgen (Fjordline er billigst)).

mvh Leif
Senest rettet af Rotax 655 25. jul 2013, 18:49, rettet i alt 3 gange.
Tidligere_medlem_1

Re: Norge i august

Indlæg af Tidligere_medlem_1 »

Det er en dejlig vej, Rotax. Har du været der før?
Rotax 655

Re: Norge i august

Indlæg af Rotax 655 »

Hej Jens
Var på vej der ud sammen med Claus for to år siden. Men når det regner der vesterude i Norge så blir man altså våd. GPSen satte ud og alt var vådt så nej Jens. Vi valgte at vende cyklerne.
Nu har jeg jo masser af tid er folkepensionist så starter med at lure på en OK vejrudsigt - vil du med? :-D
mvh Leif
Tidligere_medlem_1

Re: Norge i august

Indlæg af Tidligere_medlem_1 »

Det ville jeg godt, men bentøjet er ikke for godt lige pt, så det skal jeg ikke. Men god tur til dig.
Rotax 655

Re: Norge i august

Indlæg af Rotax 655 »

Tak Jens og god bedring. Gir ellers gerne en hånd eller skulder så du kan komme op på Transalpen - Havde jo ikke tænkt at vi skulle på vandretur :lol:
pegaso

Re: Norge i august

Indlæg af pegaso »

Jeg er måske interesseret, hvis vi kan finde udad noget, jeg køre Pegaso og har besøgt lysefjorden flere gange, jeg er åben for tidspunktet, og længden af turen.
Rotax 655

Re: Norge i august

Indlæg af Rotax 655 »

Hej Pegaso :-D

Kunne være hyggelig at følges. Jeg har endnu ikke bestilt færge, så skriv lige snarest tilbage.

Med venlig hilsen
Leif
ktopp
Indlæg: 328
Tilmeldt: 05. okt 2012, 10:18
Geografisk sted: Hadsten

Re: Norge i august

Indlæg af ktopp »

Jeg har lige været på Vestlandet i fuld solskin, så det kan godt lade sig gøre. Du/I kan sikkert få nogle gode fif fra min beretning "Far og datter på grus og asfalt". Vi var også ved Lysefjorden. Husk at der ikke er indkøbsmuligheder i Lysebotn, ej heller mulighed for benzin. Der er en mobiltank ved Ådneram på vej over fjeldet mod vest fra Lysebotn. God tur
Husk aldrig at køre med for stram kæde.
Husk aldrig at køre med for stram kæde.
+ 998
Rotax 655

Re: Norge i august

Indlæg af Rotax 655 »

Tusind tak for en fint turberetning fra Norgesturen. Der er et par stykker flere her på forum. Kan læse at der findes et tysk kort over Norge med mange småveje, det vil jeg anskaffe og så ellers håbe på lidt tørvejr 8-)

Mvh Leif
Brugeravatar
Palle
Indlæg: 699
Tilmeldt: 17. aug 2012, 23:24
Geografisk sted: Korsør

Re: Norge i august

Indlæg af Palle »

Held og lykke med turen :-D
Jeg selv og min "twin-makker" Carsten drager selv til Norge på næste Fredag.
Vi har desværre kun 8 dage :-( Man skal jo også på ferie med konen.. :lol:
Vi tager til Hedmark,Istersøen Gutulia Nationalpark og "deromkring".....
Vi tager over Helsingør-Helsingborg Fredag Midnat,og satser på at æde km,hele natten
Vi filmer med hjælmkamera x 2 og skal lege lidt med det også... 8-)

Ellers står den på Lavu,Bål,fiskeri og :beer: :kaffe:

Jeg prøver at bikse lidt sammen til HARK-siden her,når vi er kommet hjem....
God sommer !!!!!!!!!!1
Chrome won`t get you home..
Besvar