Nordkapp

Hvad man skal huske eller tage højde for til turen, eller et forslag til en tur.
Besvar
ReneWagner

Nordkapp

Indlæg af ReneWagner »

Jeg skal til Nordkapp næste sommer og efterlyser gode steder til fotografi, alt der er særligt og smukt ved Norge.

Har tænkt mig at køre langs vestkysten, se prædikestolen, bestige galhøjspiggan , se på de flotte trækirker
men hvad er der ellers?

Måske går turen hjemad via Finland
kite72

Re: Nordkapp

Indlæg af kite72 »

Jeg har skrevet lidt om min til til nordkapp i denne tråd.

viewtopic.php?f=5&t=1775

Skulle jeg gøre det om ville jeg køre på kystrigsvejen et længere stykke end jeg gjorde, og finde en lidt mere spændene hjemtur end turen ned gennem sverige på motorvej.

jeg ville også have "besteget" galdhøpiggen. men det er ikke ufarligt at gøre det uden guide. Og der var ingen guidede ture da jeg var der. så det er måske værd at undersøge muligheden for en guidet tur inden du kører derop.
mogensl
Indlæg: 99
Tilmeldt: 14. jul 2013, 10:16

Nord op - syd hjem

Indlæg af mogensl »

Et lille fif, som især gælder Nordkapp: Tag de store oplevelser på udturen med solen i ryggen. 1. Naturscenerierne er meget flottere, for i modlys ser man ofte kun silhouetter. 2. Når målet er nået, og snuden vendt mod hjemmet, er der en tendens til at sætte det lange (gaffel)ben foran, så de store oplevelser tager vi altid på udturen. En af de bedste ture, vi har haft, var fra Norges sydligste punkt ad cykelruten via Lofoten til Nordkapp. Mange færger, mange oplevelser og rigtig mange flotte landskaber.

På to ture til Nordkapp og en til Lofoten har vi fulgt det råd, vi fik af en nordmand i Tromsø for år tilbage, nemlig at undgå de lange, noget ensformige strækninger gennem Finland og Sverige med dertil hørende myg. Sidste år skulle vi alligevel prøve gennem Finland og Sverige hjem. Det fortrød vi, for vi giver os altid god tid i ferien.

Seværdighederne ligger på stribe, så det er med at sortere. Norge er mere end 1 besøg værd! God tur.
mogensl
ReneWagner

Re: Nordkapp

Indlæg af ReneWagner »

det er 3 gang jeg skal på mc tur til Norge , dog første gang turen går helt til Nordkap :)
Besvar