VCIM 16 i Pinsen 6-9/6-2014.

Hvad man skal huske eller tage højde for til turen, eller et forslag til en tur.
Besvar
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 693
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

VCIM 16 i Pinsen 6-9/6-2014.

Indlæg af Bønne »

Hej alle Varadero og Crosstourer kørere.

Nu er det snart ved at være sidste udkald for at tilmelde sig VCIM 16, Varadero & Crosstourer International Meeting.
(helst inden udgangen af januar).

Det foregår i år i Geiranger i Norge og det er medlemmer fra det norske Varadero & Crosstourer forum der arrangerer det med support
fra det Internationale Varadero & Crosstourer forum, VCI-forum.
Træffet foregår på et hotel i Geiranger og der er mulighed for at overnatte enten her, eller på den nærliggende Camping.

For at deltage skal man være oprettet som medlem på http://www.vci-forum.com/. Her findes oplysninger omkring træffet som også har sin
egen hjemmeside, http://www.vim16.com/. Her skal man registrere sig med samme brugernavn som på foraet, hvorefter man får adgang til
bookingsiderne.

Selve tilmeldingen til træffet koster 1250 NOK. Den er obligatorisk og inkluderer: træfmærke, T-shirt, 3 x morgenmad og 3 x aftensmad på
hotellet, samt de udgifter der er i forbindelse med fællesturene (færgebillet, vejafgift).

Det er muligt at booke dels værelser på hotellet, dels plads på campingen via træfsiden også, til specielle rabatpriser. Dog er det frivilligt om
man vil booke overnatningen herigennem, eller man vil finde noget selv. Men set ud fra at det er et socialt tilrettelagt træf, samt rabatterne,
booker så vidt jeg ved alle gennem træfsiden.

Foreløbig har jeg selv og min kammerat Henning (Crosstourer), tilmeldt os som de eneste danskere, men det kunne jo være hyggeligt hvis der
kom nogle flere danske Varadero/Crosstourer kørere med derop.

I 2012 var jeg til VIM 14 i Tarragona i Spanien, her var vi 3 danskere ud af de 96 deltagere, Ole Stubager (medlem her på siden), og hans
kæreste Britta samt mig selv.

Hvis det har nogens interesse, eller der er spørgsmål omkring det, så skriv bare løs her og jeg skal svare efter bedste evne :-D.

See you in Norway :!:
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Tryksen

Re: VCIM 16 i Pinsen 6-9/6-2014.

Indlæg af Tryksen »

Hej Bønne

Har kigget gentagende gange på disse arrangementer og syntes det virker ok. Hvad er din erfaring med arrangement og hvornår påtænker i jer at køre og vende næsen hjem igen?

Mvh
Alan
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 693
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Re: VCIM 16 i Pinsen 6-9/6-2014.

Indlæg af Bønne »

Hej Tryksen

Nu har jeg jo kun erfaringer fra træffet i Spanien, men jeg synes dét var et fantastisk godt arrangement. I Spanien blev det holdt på en
campingplads med enten hytter eller teltovernatning efter eget valg og spisningen foregik dels på en restaurant nede ved stranden, dels på
campingpladsens restaurant.
Som sagt er det tilrettelagt omkring det sociale, dvs. fællesspisningerne morgen og aften, hvor informationer også bliver givet, samt
fællesturerne.

I Spanien var der to fællesturer henholdsvis lørdag og søndag, én om formiddagen og én om eftermiddagen. To af dem gik til henholdsvis
et Cáva og et hvidvins "bryggeri", én var en guidet rundtur i Tarragona og den sidste husker jeg ikke lige (vi var ikke med på den). Frokosten
sørgede man selv for, enten i byen imellem turerne, eller på pladsen hvis man ikke var med på tur. For det er jo frivilligt om man vil køre med
på fællesturene, man kan jo også køre sin egen tur hvis man vil, eller bare blive tilbage på pladsen og slappe af med en kølig :beer: .

I Norge bliver der to fællesturer rundt i det norske landskab, én om lørdagen og én om søndagen; den første går bl.a. til udsigtspunktet
"Dalsnippa" og den anden til bl.a. "Trollstigen". Der vil blive holdt frokostpause et udvalgt sted undervejs. Morgen- og aftensmad bliver serveret
på hotellet, også for os der bor på camping og der bliver noget fællesrum på hotellet til socialt samvær for alle. Så det er ikke sådan at vi bliver
nedprioriteret fordi vi vælger at bo på camping, dét er udelukkende vores eget valg af overnatning og intet andet.

Mht. det sociale er det tanken at man møder og får sat ansigt på de medlemmer man ellers kun kender fra foraet. Da deltagerne kommer fra
hele Europa er det selvfølgelig ikke alle man kan snakke lige meget med, men jeg synes nu jeg fik hilst på en hel del af deltagerne i Spanien.
Der knyttes også venskaber på kryds og tværs af landegrænser og kontakter til f.eks. overnatning og lignende når man er på tur. Til eksempel
har stifteren af foraet, der er hollænder, netop kontaktet mig ang. Bed & Breakfast i Jylland til deres tur til og fra VCIM, samt forslag til ruter
da de ikke vil køre motorvej hele vejen. Jeg har så fundet nogle B&B muligheder på nettet og lavet nogle ruter i Google Maps som han så kan
kigge på, så er det jo op til ham selv at vælge :-D .

Ang. afrejsetidspunkt bliver det nok torsdag d. 5. juni (Grundlovsdag) og så bliver vi deroppe nogle dage efter træffet, måske til weekenden
efter. Dvs. at vi i så fald kommer hjem d. 14. eller 15., men vi har ikke planlagt noget fast endnu.

Her er en stribe billeder fra min tur til VIM i Spanien og den efterfølgende hjemtur:

https://www.facebook.com/ole.s.andersen ... 897&type=3
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
L-A Varadero

Re: VCIM 16 i Pinsen 6-9/6-2014.

Indlæg af L-A Varadero »

Jeg er også dansk, men bor i Sverige... :-D
Såååå der kommer da 3 dansker til Norge :-D
Selv körer jeg op til Freddy (norsk forums medlem) sammen med Skye (svensk admin på det svenske forum) om onsdagen og sover der.
Torsdagen bruger vi på at köre små veje op til Geiranger, så vi kan nyde en kold :beer: inden alt folket kommer om fredagen.
Min kone skal også med, men hun flyver fra Kastrup og jeg skal hendte hende i Ålesund, fredag eftermiddag :-)

Mit medlems navn på de andre forum er : Jokern
Så jeg får vel byte navn her også :-D

Lige en forsmag på hvad der kan ventes på VCIM#16#
Så kan det måske träkke lidt ekstra for fölge med :-)
https://vimeo.com/73552686
Besvar