Interesse for tur til færøerne sommeren 2015?

Hvad man skal huske eller tage højde for til turen, eller et forslag til en tur.
Besvar
poulsen

Interesse for tur til færøerne sommeren 2015?

Indlæg af poulsen »

Hej folkens

Jeg blev forleden spurgt om jeg ikke ville arrangere en tur til Færøerne næste sommer (2015).

Det har jeg så gået og tygget lidt på i nogle dage og vil så lige undersøge om der ville være interesse for sådan en tur iblandt HARK folkene (evt andre)?

Jeg forstiller mig at det ville være ca en uges tid på Færøerne (+ 36timers sejlads til og fra). Denne tur kan så af dem der har interesse for det kombineres med en islandstur hvis folk vil det, men denne del vil jeg som udgangspunkt ikke stå for da jeg aldrig selv har været på island.

Jeg forestiller mig at turen vil ligge omkring midt july. Der er national fest (Ólavsøka) 28-30july og denne vil jeg nu gerne selv deltage i, men på dette tidspunkt ligger resten af landet lidt dødt hen så det kan være lidt besværligt at være turist på færøerne på det tidspunkt hvis man ikke har tænkt sig at deltage i festlighederne.


Turen ville som udgangspunkt bestå i at køre lidt rundt på øerne der er landfast til hovedstaden, besøg Sudurø og evt Sandur, en dagstur til Mykines, evt sejltur tæt på nogle ret høje og imponerende fuglefjeld (undur Vestmannabjørgini) og nogle gåture. Som alt andet på færøerne afhænger aktiviteterne af hvordan vejret arter sig og denne del kan jeg ikke stå inde for ;)
Overnatning vil nok være på hotel, men camping er også muligt (dog er kan dette engang imellem være lidt mere barsk end de normale HARK turene)

EDIT: Jeg har ikke undersøgt priser noget specielt, men for selve rejsen til og fra færøeren vil det være ca 3000 t/r, hvis vi ikke får gruppe rabat af en art.
Brugeravatar
John Sigh
Indlæg: 510
Tilmeldt: 29. jul 2011, 21:12
Geografisk sted: Sydthy

Re: Interesse for tur til færøerne sommeren 2015?

Indlæg af John Sigh »

Hej poulsen.
Det lyder da spændende. Hvordan er mulighederne for grus/offroad og hvad med "vild" camping ?
Mvh John Sigh.
"Der er intet der er så galt,at det ikke kan blive værrer"
" Man skal aldrig tynde sin whisky med kaffe,brun farin og flødeskum før man skal sove !"
poulsen

Re: Interesse for tur til færøerne sommeren 2015?

Indlæg af poulsen »

Der er stort set intet grus/offroad på Færøerne så den tanke kan man godt glemme, men vil man gerne have sådan noget med på ferien kan man tage videre til island efter/før stop på Færøerne

"Vild" camping må heller ikke som udgangspunkt finde sted på Færøerne.
ktopp
Indlæg: 328
Tilmeldt: 05. okt 2012, 10:18
Geografisk sted: Hadsten

Re: Interesse for tur til færøerne sommeren 2015?

Indlæg af ktopp »

Det lyder rigtig spændende, jeg har flere gange tænkt på Færøerne, men skal have nogen køre med...så 95 % sikker på deltagelse.
Husk aldrig at køre med for stram kæde.
Husk aldrig at køre med for stram kæde.
+ 998
ktopp
Indlæg: 328
Tilmeldt: 05. okt 2012, 10:18
Geografisk sted: Hadsten

Re: Interesse for tur til færøerne sommeren 2015?

Indlæg af ktopp »

Hej Poulsen.
Vi må lige have "tråden" her øverst i bunken så der er flere der ser den - nu de er kommet hjem fra sommerferie.
Jeg er i hvert fald interesseret.....
ktopp
Husk aldrig at køre med for stram kæde.
Husk aldrig at køre med for stram kæde.
+ 998
Besvar