Stella Alpina 2015. 50 års jubilæum træf
Stella Alpina 2015. 50 års jubilæum træf
Turen er til det højest farbare pas i Alperne. Køres 2. søndag i juli. 1000+ mc'er. Gratis.
Turen gennem tyskland i tog (incl. mc) ca 120 euro.
Hjemturen kan så tages efter behag.
Nogen der vil med?
Turen gennem tyskland i tog (incl. mc) ca 120 euro.
Hjemturen kan så tages efter behag.
Nogen der vil med?
Kunst... det er når man ikke kan. Når man kan, er det jo ingen kunst (Storm P)
Re: Stella Alpina 2015. 50 års jubilæum træf
Kan kun anbefale turen.
Var der sidste sommer. Det er super fedt at se og møde alle de forskellige motorcykler. Og området er helt fantastisk

lars kjelde
En smøg forkorter ens liv med 2 min-en dobbelt whiskey med 4 min-at gå på arbejde med 8 timer
En smøg forkorter ens liv med 2 min-en dobbelt whiskey med 4 min-at gå på arbejde med 8 timer
Miblo, den fynske offroadsnedker!
Vil du fortælle lidt mere om turen, jeg tænker på afgang og hjem igen og den slags detaljer.
Føler mig lidt fristet.
Vh Ole
Vil du fortælle lidt mere om turen, jeg tænker på afgang og hjem igen og den slags detaljer.
Føler mig lidt fristet.
Vh Ole
Jeg kørte Stella Alpina fire år i træk i firserne. Et pas kan man vel ikke ligefrem kalde det, eftersom vejen
ender blindt på toppen, dvs. man skal samme vej ned igen
Så vidt jeg ved er det heller ikke det højeste, der er et sted i Sierra Nevada bjergene i syd Spanien der er højere
"Toppen" på Stella Alpina ligger 3009 moh., men det er ikke hvert år man kan komme helt derop pga. sne.
Men som Lars også skriver, er det et fedt område hvor der også er en masse andre grusveje... som der gerne må køres på
Jeg husker ikke lige at have læst noget om det i din turberetning... 
ender blindt på toppen, dvs. man skal samme vej ned igen

Så vidt jeg ved er det heller ikke det højeste, der er et sted i Sierra Nevada bjergene i syd Spanien der er højere

"Toppen" på Stella Alpina ligger 3009 moh., men det er ikke hvert år man kan komme helt derop pga. sne.
Men som Lars også skriver, er det et fedt område hvor der også er en masse andre grusveje... som der gerne må køres på

Nåede i helt til tops sidste årkjelde skrev:Var der sidste sommer.

Bønne
Plan your ride. Ride your plan.
Ha Bønne......mener ellers der stod vi ikke nåede toppen. Ved godt 2900 meter var det slut, da der var så meget sne og is vi ikke kunne fortsætte. Der var dog et par stykker på nogle helt lette cykler der prøvede, men helt til tops kom de heller ikke.

Der er også en lille video fra turen
https://www.youtube.com/watch?v=ft0L5Yc ... e=youtu.be
Vi boede på campingpladsen som du anbefalede Bønne, og det var rigtig fint. Ca 15 km derfra. Der var en masse andre motorcyklister der også. Og hele området er vildt godt.

Der er også en lille video fra turen
https://www.youtube.com/watch?v=ft0L5Yc ... e=youtu.be
Vi boede på campingpladsen som du anbefalede Bønne, og det var rigtig fint. Ca 15 km derfra. Der var en masse andre motorcyklister der også. Og hele området er vildt godt.
lars kjelde
lars kjelde
Det tror da pokker at I ikke kom helt op...... Heidenau K60 Scout uden pigge dutter kun lige på kanten til en golfbane...............Michelin T63 med pigge, de vil frem
Var der nogen gale Nordmænd på Ural med sidevogn, med 2 hjulstræk og pigge, der??? Så tror jeg de var kommet op

Var der nogen gale Nordmænd på Ural med sidevogn, med 2 hjulstræk og pigge, der??? Så tror jeg de var kommet op

--
mvh M@X
mvh M@X
Nu skriver Lars at de måtte stoppe i 2900 meters højde pga. sne, dvs. at de mangler 100 højdemeter hvor der, jo højere man kommer op, kun vil blive mere og mere sne. Ud fra billedet at dømme manglede de omkring 1½-2 km kørsel til toppen, jeg vil gerne se de pigge du mener kan klare den opgave
Pigge har overhovedet ingen virkning dér, pigge virker på is og til dels på hårdt sammenkørt sne, ikke i tøsne.
.
Dejlig film, bortset fra at den giver abstinenser
Jeg vil f...... gerne derned igen, men det passer nok lidt dårlig i år, jeg har jo lige været 1½ uge i Frankrig 

Pigge har overhovedet ingen virkning dér, pigge virker på is og til dels på hårdt sammenkørt sne, ikke i tøsne.
Det glæder mig at i var tilfredse med den, jeg synes også det er et dejligt sted og Debora og Max er jo vældig flinke menneskerkjelde skrev:Vi boede på campingpladsen som du anbefalede Bønne, og det var rigtig fint.

Dejlig film, bortset fra at den giver abstinenser

Bønne
Ups det er blevet dyrere siden jeg sidst kiggede på Deutsche Bahn
196 euro den 8. og 226 euro den 9. 271 euro den 10.
Det må være fordi vi er tættere på booking tidspunktet, sådan gør de jo.
Afrejse Hamburg d. 9-7 kl 22
Ankomst Lörrach d 10-7 kl 07
Der er så enten 5 timer motor/betalingsvej eller 10 timer alpevej til Badonneccia hvor turen starter Søndag
Vi må nok være forberedt på at sove i telt, Der er nok allerede booket overalt, det er jo om godt 3 uger.
Der skal sikkert besluttes hurtigt. Pladserne på toget er også begrænsede.
196 euro den 8. og 226 euro den 9. 271 euro den 10.
Det må være fordi vi er tættere på booking tidspunktet, sådan gør de jo.
Afrejse Hamburg d. 9-7 kl 22
Ankomst Lörrach d 10-7 kl 07
Der er så enten 5 timer motor/betalingsvej eller 10 timer alpevej til Badonneccia hvor turen starter Søndag
Vi må nok være forberedt på at sove i telt, Der er nok allerede booket overalt, det er jo om godt 3 uger.
Der skal sikkert besluttes hurtigt. Pladserne på toget er også begrænsede.
Er der nogen der kender området godt ?
Hvis man tager denne rute :
https://www.google.dk/maps/dir/L%C3%B6r ... b1!2b1!3e0
Er der så nogen steder i nærheden man bare SKAL besøge ?
Hvis man tager denne rute :
https://www.google.dk/maps/dir/L%C3%B6r ... b1!2b1!3e0
Er der så nogen steder i nærheden man bare SKAL besøge ?
- Nikolajsen
- Geografisk sted: Hedehusene
- Kontakt:
Ja for pokker
Strada dell'Assietta og Colle delle Finestra
Hvis du starter i Meana di Susa, så ender du i Borgata Sestriere.
Det er ganske lidt sydøst for Susa, som du kører igennem, vi snakker et par kilometer....

Strada dell'Assietta og Colle delle Finestra
Hvis du starter i Meana di Susa, så ender du i Borgata Sestriere.
Det er ganske lidt sydøst for Susa, som du kører igennem, vi snakker et par kilometer....
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
En mulighed kunne også være Saint Bernard passene fra Martigny til Col de l´Iseran:
https://www.google.dk/maps/dir/Martigny ... 386144!3e0
Og Col De l´Iseran er åbent (markér "Opened mountain passes"):
http://savoie-route.fr/?lang=en
https://www.google.dk/maps/dir/Martigny ... 386144!3e0
Og Col De l´Iseran er åbent (markér "Opened mountain passes"):
http://savoie-route.fr/?lang=en
Bønne
Shit...... der steg prisen 40 euro. Nu er det snart værd at overveje at køre derned.
- Nikolajsen
- Geografisk sted: Hedehusene
- Kontakt:
Col de I'Iseran er et dejligt sted, men kan lige pludselig godt blive lidt koldt. Og en smule fedtet på vejen

Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'