Ruteforslag - Norge?

Hvad man skal huske eller tage højde for til turen, eller et forslag til en tur.
Besvar
Tom

Ruteforslag - Norge?

Indlæg af Tom »

Hej!

Min kammerat og jeg overvejer kraftigt at køre en lille smuttur til Norge hertil sommer, sådan en forlænget weekend tur, med lidt lystfiskeri og billige moteller. Jeg regner med at vi tager færgen fra Hirtshal til Kristiansand.

Så langt så godt, men hvad med resten af turen? Er der nogle der kan anbefale en speciel rute? Vi regner med at køre max. 800 km i Norge. Jeg ved godt det ikke rækker særligt langt i Norge, men det var jo som nævnt tidligere bare en smuttur. Den store Norgestur må vente lidt endnu.

På forhånd tak!
Brugeravatar
Nejmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: 09. jan 2005, 22:48
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Norgetur

Indlæg af Nejmann »

Overvej en tur omkring Lysebotn. Vejen over fjeldet fra hovedvej 9 og vestpå til Lysebotn er sjov og snoet. Og selve nedkørslen til Lysebotn er nærmest berømt for de mange hårnålesving...

Se eventuelt beretningen fra den tur Søren og jeg kørte i 2003: http://www.kan.dk/mc/norge2003/

Sidste år var vi også forbi Lysebotn, og da var campingpladsen ændret noget. Lysebotn er også berømt for at være en god basejump-location, så det tiltrækker en masse (unge) vovehalse. Nogen af de kvindelige så endda helt godt ud ;-)

Der er også nogen tips du måske kan bruge i denne tråd: http://honda-allroad.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=334

-Kåre
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Lysebotn.

Indlæg af Søren Dahl »

Lad mig lige rette Kåre lidt - du skal ikke overveje Lysebotn - DU SKAL KØRE TIL LYSEBOTN, ER DÅ MÆ!!!! ;-) Federe motorcykel veje findes ikke i hele Norge. Vi var helt oppe ved Nordkapp sidste år sammen, og vi var ret enige om, at resten af Norge skulle tage sig rigtig meget sammen for at følge med den storslåede natur og skulpturelle rute som lysebotn-vejen udgør!!! Jo så skal du lige køre 2500 km - for de sidste km før Nordkapp er også helt fantastiske!

- du glemmer aldrig denne tur til Norge hvis du tager til Lysebotn!!!

Mvh Søren
Besvar