Island.

Hvad man skal huske eller tage højde for til turen, eller et forslag til en tur.
Besvar
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Island.

Indlæg af Søren Dahl »

Kåre og jeg er blevet stærkt inspireret af Bjarke og hustru fra Kolding som vi besøgte på touring campen sidste weekend. De har haft den fedeste tur til Island.
Tusinde tak for et par hyggelige og yders spændende timer i Jeres selvskab - det var smadder godt, og I har virkelig givet os blod på tanden. Fin hjemmeside I har - I kan jo selv offenteligtgøre linket her i denne tråd til hjemmesiden, når I synes siden er færdig nok til offenteligt brug ;-)

Så den årlige tur for Kåres og mit vedkommende kommer med meget stor sandsynlighed til at gå til Island næste år.

Meget meget mere om det senere.........

Mvh Søren
Brugeravatar
Nejmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: 09. jan 2005, 22:48
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Island

Indlæg af Nejmann »

Ja, beskrivelserne lød i hvert fald spændende! Tak for 'foredraget' ;-)

Jeg glæder mig til også at se billederne.

-mvh Kåre
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Billeder

Indlæg af Søren Dahl »

Ja det bliver vældig spændende - måske vi også skal tage kameratet med når vi skal til Island? Det vil i så fald blive noget helt nyt fra min side - jeg ved dårlig nok hvordan man bruger sådan et digitalkamera ;-)

Mvh Søren
Brugeravatar
Nejmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: 09. jan 2005, 22:48
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Re: Billeder

Indlæg af Nejmann »

Søren Dahl skrev:jeg ved dårlig nok hvordan man bruger sådan et digitalkamera ;-)
Nu du siger det... Jeg synes faktisk godt man kan se det på billederne :twisted:

Næh en kvote på maksimalt halvtreds billeder om dagen, dét ville være nyt ;-)

-Kåre
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Island og billeder

Indlæg af Søren Dahl »

Jeg tror jeg nøjes med at tage 200 om dagen - det må række - og er vi så af sted i 20 dage bliver det jo kun til 4000 billeder ;-)

Et alternativ kunne jo være at tage et video kamera med - sådan et har jeg aldrig prøvet - tror virkelig der kunne gå hjemmevideo i det - jeg er ikke for god med et kamera - og jeg er endnu dårligere med et video kamera - men til gengæld kan det være tændt hele tider - hi hi jubiiiiiiiiii! ;-)

Ryk bare et par uger ud af kaldenderen til redigering af 3 uger sammmenhængende kameraføring fra min side af - med videoklip der strækker sig fra off road sekvenser med rystet kamera med 100 i timen over sandede islandske veje til oprøring af knorr supper med for tæt zoom og til lange innoverende vindblæste filmoptagelser af naturlandskaber. Hmm måske jeg skal nøjes med kameraet hvis du tager video kameraet - tror du nok har en "smule" mere erfaring med det end jeg selv ;-) (Til historien skal fortælles at Kåre er ansat ved DR1 )

Mvh Søren
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Hej Søren og Kåre.

Jeg regner også med at tage et smut til Island til næste sommer, så jeg følger lige med her på strengen om der kommer nogle gode fif og fakta.
Vi (Michael som havde Kåres XTZ før og jeg) Regner med at campere altså i telt, så vidt jeg kan se er det ikke så dyrt på campingpladserne eller i nationalparkerne. Har i snaket rute og den slags? Jeg kunne forestille mig at vi tog ringvejen rundt om Island, måske med at par afstikkere ind i landet, så vidt jeg ved er ringvejen ca 1340 km lang, med både grus og asfaltvej, så mon ikke det kan blive lidt muntert ;-) Overvejer at købe et Michelin kort de plejer at være ret udførlige! Mht til hvad vi vil se deroppe, tror jeg vi skal ud og se hvaler, vi var på Lofoten for noge år siden og var der på hvalsafari, fed oplevelse, og rig mulighed for at få taget et par billeder ;-) Mon ikke også vi tager en tur i en varm kilde:-) Hvad har i tænkt jer at se, udover bagsiden af et kamera? ;-)

Håber at høre fra en af jer.

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
pranda

Indlæg af pranda »

Hej!
Jeg var på Island 1 måned i sommeren 2004 på AT´en.
Jeg har gode kort - 4 stk á 1/4 Island - de kan lånes af evt. interesserede.
mvh.Randa
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Hej Pranda

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Pranda

Det har rigtig stor interesse ;-)
Lyder rigtig interessant, det kunne være rigtig fedt at høre noget mere om din tur.

Iver, vi vender tilbage med mange mange flere detaljer, men det lyder som en meget god plan I har i tankerne. Vi skal heller ikke ud i de helt vilde off road oplevelser, da vi har meget bagage på. Så det bliver også noget med nogle afstikkere, men måske lidt mere off road end I har tiltænkt jer, da både Kåre og jeg selv har nogle OK off road erfaringer vi gerne vil prøve lidt. Dækmæssigt kan det varmt anbefales at sætte nogle hardcore off road dæk på, som eksempelvist T63.

- vi kommer meget mere ind på emnet når vi går inde i år 2007 og kommer nærmere en afrejse dato - tro mig - meget mere ;-)

Mvh Søren
Brugeravatar
Nejmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: 09. jan 2005, 22:48
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Rejseberetning

Indlæg af Nejmann »

En beskrivelse af Jonna og Bjarkes islandstur ligger på deres hjemmeside - med mange flotte billeder.

Det er ser endnu mere spændende ud, end jeg havde forestillet mig :-)

Jeg har allerede lidt kortmateriale: Fra ourfootprints.de har jeg fundet et gratis kort, der kan puttes i min Garmin-gps! Det ser temmelig detaljeret ud, men understøtter dog ikke ruter, der automatisk følger vejene.
Fra Nordisk Korthandel har jeg købt et kort fra 'Mál og menning' i 1:600.000. Det ser ud til at være rimelig godt at køre efter, men dog ikke så detaljeret. Det kunne være meget interessant at se de kort, du har Randa.

Er der nogen der kan fortælle mere om de hytter, der på mit kort er spredt med let hånd ud over hele landet? Er de til fri afbenyttelse for alle, der kommer forbi? Skal der reserveres plads osv.?

-Kåre
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Fedt fedt fedt!!!

Indlæg af Søren Dahl »

Ja, billederne fra deres tur vækker godt nok endnu større forventninger til Kåre og min tur til Island næste år end jeg allerede havde. Det ser virkelig fedt ud!!!!!

Iøvrigt ret fedt, at du har allerede har fået detalje kort til GPS'en - selv om det har de begrænsninger du har omtalt.


Mvh Søren
Besvar