DAKAR AFTEN.

Hvad man skal huske eller tage højde for til turen, eller et forslag til en tur.
John

Indlæg af John »

Kørsel?
Hvis ikke alle skal på eftermiddagstur på mc, og nogle kommer fra Århus (i bil) kan vi så arrangere kørsel ? - jeg kører gerne (åbyhøj) - men synes det er tåbeligt hvis vi kommer i flere limousiner ! Er jeg for pjattet at jeg ikke starter "dyret op" her i kulden ? John
:oops: :shock:
Brugeravatar
Nejmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: 09. jan 2005, 22:48
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Re: Dakar aften og fællestur.

Indlæg af Nejmann »

Søren Dahl skrev:Vi mødes ved Leif kl. 13.00 og kører en tur ud i det blå, og kommer hjem til Leif igen ved 16.00 tiden.
Jeg har lige - i 'samråd' med min chef - konkluderet at det nok er bedst hvis jeg først kommer ved 16-tiden :-(.

-Kåre
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Hej Alle.....

Indlæg af Søren Dahl »

Glæder mig rigtig meget til i morgen. Jeg kommer over til dig Leif ved 13 tiden. Hvor skal vi kører hen på fællesturen i morgen? I morgen formiddag bliver min cykel klædt på med en gang Moisture Guard spray fra firmaet Rocol, så kan den klarer skærene her i weekenden ..... når cyklen har været ude i alvorlig salt angreb skal cyklen blot afvaskes og genbehandles med produktet, så skulle man være saltsikret i et nogenlunde acceptabelt nivau.



Mvh Søren
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Fællestur.....

Indlæg af Søren Dahl »

Jeg har siddet her i aften, og udarbejdet en rute for i morgen eftermiddag. Det bliver en lillesmuttur på 115 km, som bl.a. kommer til at forgå i Molsbjerge, langs Føllestand og ud til Fornæs, Fjellerup etc. Skulle kunne klares på 3 timer. Jeg kommer over til dig så snart jeg har spist Leif, så fyrer vi dyngerne af..... ;-)

Mvh Søren
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Tak for i aften....

Indlæg af Søren Dahl »

Tusinde tak for en hyggelig aften.... jeg ligger billeder på nettet når jeg lige har fået sovet lidt........... gaaaaaaaaaaaab ;-)



Mvh Søren
Henrik Larsen

Indlæg af Henrik Larsen »

Ja, det var en god dag/aften. :-D

-Vi må lige se på om ikke vi kan finde tid til at få gennemført den sidste ½-del af ruten (inden det bliver 1. december).
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Hej Henrik

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Henrik

Jeg er bare klar ;-)

Mvh Søren
MogensD

Indlæg af MogensD »

Hejsa

Tak for en hyggelig aften i selskab med Dakar elskende fans :-D

Jeg må indrømme at de sidste ugers arbejde har haft en vis effekt på mig, med deraf følgende træthed :-( men jeg håber at jeg er kommet ovenpå inden næste Dakaraften ;-)

Forplejningen kan vi ikke klage over, der var vist nok af alt :-D

Hilsen
Mogens
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Billeder

Indlæg af Søren Dahl »

Så er der lagt lidt billeder under album.

Mvh Søren
Henrik Larsen

Re: Hej Henrik

Indlæg af Henrik Larsen »

Søren Dahl skrev:Hej Henrik

Jeg er bare klar ;-)

Mvh Søren
Det lyder godt, hvad med at fortsætte hvor vi slap søndag d. 19/11?
Hvis vejret bliver alt for gustent kan vi jo altid slække lidt på ambitionerne
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Hej Henrik

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Henrik

Undskyld mit sene svar, jeg skulle lige have nogle planer til at falde på plads. Jeg er bare klar den 19/11-06.

Hvor tidlig er du interesseret I at vi tager af sted, og hvor meget off road er du interesseret i? Jeg forstillede mig, at vi kunne tage Mols bjerge igen, kombinerer det med den rute vi allerede var i gang med, inklusiv det store off road område vi lige var ude og se på ved Grenå og slutte af med Kolind Sund, som vi jo kørte forbi. Off road nivauet er begrænset til grusveje, og af mere valgfri underlag når vi når ud til Glatved ved Grenå, hvor der er et stort område med; dybt sand, ral, stejle bakker, og en masse grus. Hvor meget du har mod på, vil tiden vise 8-) Jeg vil ligge en ny rute på min GPS, som vi så kan køre efter. Men skal vi nå det hele skal vi jo nok af sted om formiddagen. Vi kunne jo f.eks. mødes kl. 10 ved Kalø Slotruins P. pladsen? Så er vi tæt på Molsbjerge, og har allerede klaret den kedelige transportstrækning frem til Molsbjerge. Maden kunne vi indtage i Grenå området - og eftermiddags kaffen kunne indtages efter eget valg i den smukke jydske natur et eller andet sted hvor campingvogne og mobilhomes ikke kan færdes ;-)

Mvh Søren

Hvis det er uvejr søndag den 19/11-06 kan vi lige ringe sammen om morgenen og vurderer om vi har mod på at tage af sted alligevel, men vi behøver ikke bevise over for hinanden at vi godt kan køre i 1 meter sne på glatte veje, eller i 30 sek. meter blæst i silende regn ;-)
Henrik Larsen

Indlæg af Henrik Larsen »

Hej Søren

Tak for turen, -fedt at du gad vise vejen.

Der er dæwlme mange gode grusveje derude, selvom de godtnok var noget smattede idag :-P Jeg føler mig rimeligt bombet lige nu.

Og bare vent , -bakken skal jeg nok få has på næste år :twisted:
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Hej Henrik

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Henrik x 2

Tak for en rigtig fed dag på de Djurslandske grusveje. Selv tak Henrik, det var en fornøjelse.

Jeg fik hævn over min Glatved bakke i dag, det gjorde godt. Din tid skal nok også komme, Henrik, du skal bare have et sæt TKC 80 på så skyder du lige oven ud af bakken. Det hjalp i hvert fald på min cykel med et sæt T-63 ;-)

Jeg har lagt et par billeder under album fra turen.

Mvh Søren
Besvar