Sheltertur 2006/2007

Hvad man skal huske eller tage højde for til turen, eller et forslag til en tur.
Besvar
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Sheltertur 2006/2007

Indlæg af Søren Dahl »

Vi har enormt mange dejlige shelters her i Danmark. Dem som skulle være i tvivl er et shelter, en lille åben træhytte, med et fast gulv hævet lidt fra jorden, så der ikke kommer vand og skidt ind i shelteret. Desuden er det lidt varmere, når man er hævet lidt fra jorden. Dem som ikke har prøvet at sove i shelter, skulle virkelig overveje at prøve, det er virkelig fedt. Motorcykler, skøn natur, bålhygge, skurevognssnak, øl, vodka, røverhistorier, og god primitiv mad - med andre ord - nogle af de skønneste ting man kan lave med bukserne på....... ;-)

http://www.skovognatur.dk/

På denne adresse kan man se alle de steder der er shelterpladser som Skov og Naturstyrelsen råder over.

Hvis der er nogle som har interesse for at tage en sheltertur her i vinter, kunne de være sjovt at samles og lave en tur - f.eks. fra lørdag til søndag.

Mvh Søren
Gæst

Indlæg af Gæst »

Jeg er frisk på sådan en tur... Men øh, jeg er ved at sælge min XR og TRansalpen strejker lige for tiden,

Er det tilladt at komme i Landcruiseren, eller skal jeg virkelig til at skynde mig at fixe den gamle TA??
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Hej Tom

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Tom

Jeg vil næsten sige, at du skal kører på din TransAlp, da nogle af de steder sådanne shelter pladser ligger, ikke er bil egnede ;-)

Mvh Søren
Gæst

Indlæg af Gæst »

Hmm.. min er min bil også mest en traktor ;-) ganske vist er det kun 12,5x33 tommer dæk og en god halv meters frihøjde... men okay søren.. jeg skal nok tage min TA ;-)
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Hej Tom

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Tom.

Hi hi, ja du har nok ret, hvis det er off road elementet som gør at shelteret ikke er tilgængeligt, skal din bil nok kunne klar det ;-)

Mvh Søren
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Forslag...

Indlæg af Søren Dahl »

Jeg overvejer selv at deltage i nogle af de forskellige vintertræf som afholdes her i løbet af januar og februar, men ud over det, er det nu mere hyggeligt at være sammen med nogle fra HARK og XTZTDM, så lad os se om vi ikke kan komme af sted et par gange her i løbet af vinteren, for at få prøvet det.

Når vejret så engang bliver bedre, så kunne det være fedt at se nogle af de nye medlemmer, og dem som vi ikke ser så meget til. Her i weekenden var jeg på mc tur til Herning, for at besøge en af mine kammerater, og se 007 etc. og her i dag, da jeg kørte hjem af, kørte jeg forbi Søby brunkulslejrene som ikke ligger langt fra Herning. Dette kunne være et udemærket forslag til en forårstur/sommertur. Jeg har været inde og studere overnatningsmulighederne under skov og naturstyrelsen, og der er faktisk telt plads inde i selve brunkulslejrene ved Langesø.

Jeg synes det kunne være fedt at lave en tur til denne fantastiske naturperle. Hvis man mere er til Shelters ligger det 4 shelters i Sunds Kommune plantate ikke langt fra Søby. Til Jer som endnu ikke har været ved brunkulslejrene i Søby, venter der Jer noget af det smukkestes natur Jylland kan mønstre.... det er virkelig en køretur værd. Se eventuelt denne lille udsendelse om stedet, det er godt nok nogle måwklappere der er med i udsendelsen, men man får da et indtryk af hvad vi har med at gøre, men pigen er skøn nok ;-)

http://www.tvmidtvest.dk/sw34941.asp

Mvh Søren
Besvar